IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan Primera

6.1
Закупена: 2002 г., Пробег: 29000 км.
Приложимост в ежедневието
6
Надеждност
7
Оборудване
6
Пространство
6
Цена/Качество
7
Качество на материалите
7
Разход на гориво
4
Удоволствие от шофирането
6

Какво не ти харесва

  • малка мощност на двигателя
  • проблеми с алтернатор
  • слабо предно окачване
  • дълъг спирачен път
  • слаба маневреност
Nissan Primera От: spamozavur 13.08.2010 9204 прочитания 15 коментара
Начин на ползване:
предимно градско
На кое качество на автомобила най-много държиш:
надеждност
Начин на каране:
нормално
Допълнителни бележки
Колеги сега намерих малко време за да напиша още някое ревю на автомобил който последно съм карал преди 3 години. Става дума за Nissan Primera (P10) SLX, 1600 кубика, бензин 16 клапана, електронно управляем карбуратор, седан, ръчна 5 степенна скоростна кутия. Първата регистрация е септември 1994г. Автомобила закупих от автокъща в София иначе е внесен от Италия. Когато го закупих беше с инсталирана вече газова уредба Lovato. Първоначални впечатления: За протокола държа да отбележа, че тогава това ми беше първата япоска кола. Визията на автомобила е доста прилична. От вътре е просторен и комфортен. Пълен е с екстри, които получавате на една доста прилична цена. Таблото не е от онези пластмасови дрънчащи и скърцащи табла, които слагат на по-новите автомобили. Впечатлението от купето е, че производителя държи на качеството и няма разни ефтини изработки. Тъй като взех автомобил от серията SLX получих следните стандартни екстри: Електрически прозорци на всички врати, електрически огледала с подгряване, електрически шибидах, обикновен климатик, подгряване на задното стъкло, подгряване на шофьорската седалка и май това е в общи линии като екстри. Доволен бях от качеството на интерьора на този автомобил и ергономията вътре. Ако в автомобила се возят 4 души има достатъчно място за човека зад шофьора а аз съм доста големичък и дърпам седалката до края назад :) Возията на автомобила е малко по-твърдичка от колкото очаквах за този клас автомобили но е по-мека от повечето VW и Опел, които съм карал. Иначе не се чува тракане и боботене като карате по паветата. Добре е обезшумен и двигателя е много тих. Общо взето двигателя се чува ясно в купето над 4000 оборота. В завоите е относително стабилен но има какво да се желае при по-високи скорости. По някога в завоите имате чувството, че колелата се отлепят от земята и при по-ниски скорости но иначе автомобила държи пътя стабилно и не се усеща недозавиване. Хидравликата на волана е перфектна и можете да го въртите с два пръста. Спирачките ми направи впечатление, че са малко слаби за това купе и автомобила има сравнително дълъг спирачен път. Двигателя е малко слабичък със своите 90 коня а купето е сравнително тежко така, че не очаквайте чудеса от автомобила при потегляне и изпреварване. Общо взето на дълъг път трябва да изключите климатика за да ви даде малко мощтност когато искате да изпреварите. В градски условия автомобила не е манаврен и има голям радиус на завоя. Това се отразява също и при паркиране. Общо взето ако искате да направите обратен завой ще ви трябва някой булевард с широчина като Хр. Ботев в София не по тесен. Паркирането обаче се улеснява от много добрата видимост от автомобила - има голямо задно стъкло и страничните колонки не ви пречат на видимостта също така има перфектни големи странични огледала с много слабо увеличение така, че лесно можете да прецените разстоянието до обектите зад вас. Мъртвата зона в страничните огледала е изключително малка и се компенсира от централното огледало. Автомобила е със сравнително малък клирънс и трябва да се внимава по нашите родни пътища. Понеже е нисичък доста често имах проблеми с огромните легнали полицаи които имам чувството, че са сложени от някой зъл трол в общината за да гледа как се чупят коли. Разхода на гориво е 10-10.5 градско на бензин и 11-11.5 на газ. На дълъг път харчи около 7.5-8л бензин и 9-9.5 на газ. След кратък анализ и консултация със специалисти установих, че по-високия разход се дължи на лошото съотношение мощност на двигателя и тежест на купето. Реално от същото поколение бензиновия модел с 2000 кубика инжекцион харчи малко по-малко. Разход на масло няма почти никакъв случвало ми се е да доливам 200-300мл след 9000км. Автомобила е абсолютно непретенциозен на бензин и масла. Понеже двигателя е с карбуратор макар и електронно управляем е непретенциозен и на газови уредби и сравнително лесно се балансира така, че да работи дабре и на газ и на бензин. За това ще дам малко повече подробности по долу. Скоростната кутия е добре проектирана за този двигател 1-ва и 2-ра са доста дълги за да може да използвате оптимално общо взето малката мощност при потагляне и изпреварване. Максималната мощност я получавате някъде около 4500 оборота по мое впечатление, което малко се различава от това, което е писано по книгите за този автомобил. Въпреки, че двигателя е слабичък той е доста гъвкав и получавате накакво ускорение до 6000 оборота. Изпреварването на дълъг път особено на баир си е преживяване и трябва да се внимава но на прав участък съм вдигал 180км/ч без особени напрежения но усещането в купето е че колата не е стабилна и ей сега ще литнете. Окачването според мен не е предвидено за високи скорости и нашите магистрали и се усеща доста люшкане. Фаровете са много добри не са пластмасови също има и вградени фарове за мъгла, които аз често ползвам за да избягвам софийските кратери. Това разбира се няколко пъти ме е водило до пререкание с някой жабок кермит, който се опитва да се заяжда с буквите от закона. Климатика е доста добър за сметка на парното, което е малко слабичко за нашите зими. Нека разкажа сега и за сервизната история на автомобила. След като закупих автомобила се оказа, че ме чакат следните изненади: - пробутаха ми скапан акумулатор - купих нов - копчето за настройка на огледалата не работеше добре - движеха се само на ляво и дясно, според мен джамбазите го бяха сменили защото лично го пробвах преди това. Въпросното копче търсих няколко седмици и след дълго преговаряне с муджахидините от ул. Симеон успях да се сдобия с едно на старо за сумата от 80лв. - десен заден стоп беше с изгоряла крушка - сменена - бяха си взели и резервната гума :) - това ме издразни и ги проклех дано има ефект. Смених маслата и филтрите и някои ремъци но иначе автомобила е с двойна ангренажна верига и не съм я сменял защото си беше в добро състояние. Всичката първоначална поддръжка излезе около 540лв След първите 1000км - оказа се, че съединителя е тръгнал да заминава - намерих с връзки оригинален японски ужким с отстъпката излезе 420лв комплекта + 150лв за труд. - оказа се също и, че алтернатора не зарежда добре и това ми костваше съсипването на нов акумулатор. Няколко пъти ме остави на пътя през ноща като внезапно тока свърши. Това преля чашата и пратих алтернатора на ремонт. Смениха диодната платка и му почистиха четките и смениха втулките - 150лв с труда. - Смених крушки на задните стопове - нещо често изгарят. След още 2500км - алтернатора пак прави проблеми смного нисък заряден ток - изкорубих го и директно на арабите го засилих. Взех си на старо друг 135лв от по-новия модел. - почнаха много странно да играят оборотите на празен ход. нагоре надолу късат ти нервите. Подадеш газ те падат вместо да се качват. Пуснеш педала скачат на 1300. Пуснеш разни консуматори - климатик, фарове т.н. оборотите не се вдигат ами като пустеш климатика даже падат малко. Направо откачих. Ходил съм каде ли не по какви ли не диагностики и никой нищо конкретно само си правят експерименти за твоя сметка. "Ама това е електронно управляем карбуратор - това за първи пат го виждам" или "Моя компютър на го познава това чудо" или "Тука има едни пневматични клапани може да е от тях викам да ги махнем те за кво са ти не гониш ЕКО 2" Последния мислех да го удуша с чиста съвест ама му се размина. Както и да е проблема остана и не намери решение. След още 1125км - Смених предни горни носачи - София си каза думата - 212лв комплекта и 100лв труд - Това с оборотите ми лази по нервите ужасно. Намерх един терикат който ми обясняваше, че ако се махне компютъра и ламбда сондата и се направи обикновен карбуратор няма да имам никви грижи повече. Вече ми беше все тая викам режи. Разбира се играенето на оборотите изчезна напълно даже като вклучиш фаровете падат ама квото и да включиш падат :):) Не го убих тоя а трябваше. В интерес на истината настроих оборотите на празен ход да са 1100 така, че като включа фарове и климатик да не ми гасне колата. Е разбира се това се отрази на рахода ама вече ми беше все тая. - Реглажа на газовата замина на кино от тия глупости дето ги натворих та и това трябваше да се оправя - 10лв - По едно време климатика почна да работи зле - оказа се, че нрябва да се допълни с фреон след което нямаше повече проблеми. Зимата малко дълго време се чака парното да задуха топло а и след това не е кой знае колко силно като на немските автомобили на няма да умрете от студ вътре. След още около 3000км Сериозни проблеми няма - само сменям крушки на стоповете - Смених мембраните на изпарителя на газовата и разни дреболии - 48лв части труд не съм записал колко беше - смених биалетките отзад - 24лв части и 40лв труд След още 800км Колата я намерих ударена кадето я бах паркирал - преден десен калник смачкан, счупен преден десен фар и мигач, счупена предна броня, счепен преден десен халоген. Собсвеника на кафето наблизо каза, че чул удар и някакво Audi ударено отпред се изнесло с мръсна газ в насрещното в еднопосочна улица - това става на Неофит Рилски в София. Записал част от номера и ми го даде. Разправията с ченгетата после няма да я описвам, че тя е повод за цял роман. Както и да е три седмици в сервиз на застрахователя и ми я върнаха като нова. - смених датчика на перката на радиатора че перката работеше постоянно - не съм записал колко струваше но по спомен около 25лв смених си го сам. След още 11230км - малко позабравих да сменя маслото и филтрите та свърших тази работа. Понеже бившата ми жена караше предимно тази кола из града вече беше заприличала на войнишко канче така беше ужулена и учукана. 2 седмици при застрахователя и лъщи като нова. - Смених пак предни горни носачи - явно това е слабото място на тази кола. - смених биалетките отзад - 36лв части и 50лв труд - дигат се цените нещо. - алтернатора пак има ниско зарядно напрежение към 13.3В - отиде за рециклиране - смяна втулки, лагери, четки почистване около 150лв - нямаше драстично подобрение и се примирих. След още 8800км - Крушките са като семките за тая кола пак сменям стопове, единия халоген и къси на преден десен фар. - Един съсед ми счупи десния страничен мигач с вратата на колата си като излизаше от нея - донесе ми от някаде нов. - Смених биалетките пак че ме дразни да ми похлопва. - Смених водна помпа че протече внезапно - 56лв + 30лв труд. След известно време продадох колата но чувам, че няма сериозни проблеми с нея. Като цяло мога да обобщя, че автомобила е доста надежден. Проблеми с двигателя не съм имал никога. На хората, които искат да си купят такъв автомобил ще им кажа, че е по-добре да си вземат Р11 серията или 1.8 или 2.0 бензин с пълен инжекцион. Тези карбуратори тук никой не ги разбира. Естествено една година след като свърших белята с моя карбуратор намерих един човек, който ги разбира точто тези нисани и ми каза как се оправят и изобщо не е скъпо представете си как ме хвана яд но уви. Имат според мен фабричен недостатък на тема алтернатори, предни горни носачи и биалетки, защото това бяха в общи линии нещата, които съм сменял. Тези автомобили имат много добро съотношение цена качество и получавате нещо много дабро за малко пари. Непретенциозни са към поддръжка, частите им не са скъпи. Разбира се препоръчвам по-новата версия Р11 и двигателя 2.0 бензин. Там спирачките са дискови и автомобила спира доста по-добре. Не бъркайте 2.0 със 2.0 GT с червения двигател това е друго нещо но за него ако ми остане време ще споделя, че това ми беше една от любимите коли.
Снимки
Nissan Primera
0 от 500
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Субарувич ( преди 13 години )
    Много готин тест.
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    flat6 ( преди 13 години )
    мерси
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    spamozavur ( преди 13 години )
    Колега за човека дето разбира нисаните ето координати: 0888 371 672, човека се казва Миленков и преподава в бившия техникум Вилхем Пик сега май Форд се казваше техникума. Не съм се чувал с човека от 4 години така, че ти желая късмет. Апропо учебния сервиз кадето човека ми преглеждаше колата е малко преди техникума до едно кръстовище кадето минава трамвай. Не помня имената на улиците.
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    lol ( преди 13 години )
    "Това разбира се няколко пъти ме е водило до пререкание с някой жабок кермит, който се опитва да се заяжда с буквите от закона"Тук се смях много:). Духовит и подобрен тест, браво! А тия по автокъщите са за бесилото половината
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Едо ( преди 13 години )
    Аз имам същия, но 98ма и с новото лице. За 30К километра съм сменил освен консумативи, едно гърне и едно каре. Наистина 2.0 двигателя е по-добър, върви доста по-добре а харчи колкото 1.6 че и по-малко.
  • #1
    6 rate up comment 0 rate down comment
    flat6 ( преди 13 години )
    Браво много интересно и полезно ревю!Пиши моля те кой е този майстор дето ги разбира тези двигатели че ми трябва за същия двигател в едно Съни който има подобни болежки! Мерси