IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW Passat

6.3
Закупена: 2007 г., Пробег: 45000 км.
Приложимост в ежедневието
6
Надеждност
8
Оборудване
7
Пространство
8
Цена/Качество
6
Качество на материалите
6
Разход на гориво
1
Удоволствие от шофирането
8

Какво не ти харесва

  • Разхода на гориво
  • Цените на резервните части
  • Предното окачване
VW Passat От: spamozavur 02.08.2010 22355 прочитания 34 коментара
Начин на ползване:
Градско предимно / извънградско
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Надеждност
Начин на каране:
Нормално / Бързо
Допълнителни бележки
Колеги дойде времето и аз да споделя малко информация за автомобилите, които съм имал удоволствието или кошмара да карам. И така VW Passat 1.8T, комби, автоматик, 1998 година първа регистрация. Закупен на 137211км по показание на таблото. При закупуването смених всички ролки, ремъци, филтри, накладки, масла вкл. и на скоростната кутия - всичко това излезе 1560лв с труда и ДДС разбира се. Първоначални впечатления: Общо взето автомобила ми допадна още с първите изминати километри. Возията е повече от прилична, комфортен е и много стабилен на пътя. Двигателя позволява по-спортно каране въпреки тежестта на купето и това, че е комби но НЕ остава впечатление за тромав автомобил. В градски условия е достатъчно маневрен въпреки размерите си се паркира по-лесно от доста коли, които съм карал (само да вмъкна, че дясното огледало на пасата е някакво недоразумение на немската енженерна мисъл). Неприятната изненада дойде, когато отидох до бензиностанцията. След няколко замервания в различни сезони установих, че лятото градско гори около 15л/100км зимата нещата стават по-зле с 18-20л/100км. извън града по магистралите заковава почетните 10-10.5л/100км - измерванията са правени съвестно и след 30-тото измерване в продължение на 2 години престанах да меря каквото и да било. Иначе набира бързо и е доста динамичен. Оставате с впечатление, че карате автомобил с по-голям мотор. Някои особености на автомобила: Не бях карал автоматик Tiptronic до тогава но ми направи впечатление, че има закъснение от около 1-1.5 сек при потегляне. Така, че ако искате да се изнесете бързо на някое кръстовище ще трябва да натиснете педала малко по-рано. След ходене по няколко вида диагностики ми казаха, че това било нормално и игнорирах проблема. Комбинацията от този двигател и автоматичната скоростна кутия според мен не е особено удачна, тъй като ако искате да получите плавно ускорение ще се позатрудните доста. Когато изпреварвате трябва да натиснете педала до дупка и то рязко. Това, което се получава е че, изчаквате 1-2сек. през което време автомобила набира около 6000 оборота (все едно сте натиснали съединителя) и се изтрелва. Ускорението е прилично и вие изпреварвате бързо, но останалите в купето остават с впечатлението че водите битка на живот и смърт. Плавното ускорение при изпреварване е почти невъзможно освен ако не изпреварвате каруца. По-гладко можете да се справите ако минете на ръчен режим. Ако карате по път с много завои, който има по-голям наклон, задължително трябва да минете на ръчен режим за да превключвате скоростите ръчно иначе ще ви скъса нервите. Точно когато ви трябва мощност на баир със завои плавното натискане на педала не води до желания ефект а рязкото му натискане може да ви изпрати в канафката. След първите 6000км. Възникна един проблем - играеха малко оборотите на празен ход. След диагностика в сервиза се оказа, че дроселната клапа се е зацапала и трябваше да се почисти. Казаха ми и да сменя маслото с 5W40 синтетика, че не било добре иначе за турбината. Оказа се, че и трябва да се долива масло - около 1л/2500-3000км - това ме притесни Имаше повреден датчик на шофьорската врата, който трупаше грешки в компютъра - оправено. На моя въпрос за разхода на гориво и масло въпросните механици просто се посмяха за моя сметка и ми обясниха че ей сега правили едно Audi на две години, което си харчело по толкова масло и бензин. Аз не оставих нещата така и смених гумичките на клапаните, така или иначе им беше дошло времето - разхода на масло падна незначително. Скъса се щората която закрива багажника, синът ми счупи барчето и една от поставките за чаши :) След още 10000км Проблеми по двигател и ходова част - няма, забележки също. Само софийския "климат" се беше отразил зле и се бяха понатрупали драскотини. Смених 2 крушки - преден фар-къси и задин стоп. Амортисьорите на задния и предния капак изпуснаха почти едновременно и ги смених с нови китайски :) След още 12000км Проблеми по двигател - няма. Скоростната кутия започна да превключва по-рязко на моменти се усеща придърпване все едно кара новак шофьор. Смяна на маслото на кутията не даде ефект. Смяна на предни долни носачи на дясно колело също и каре на предно ляво колело - скъпо като части. Задните амортисьори посъскват но колата беше зверски товарена по това време бая строителен матерял прекарах с нея. След още 8000км Проблеми по двигател - няма. По ходовата част смених още един от онези алуминиеви кокали на лявото колело. Като сложим и реглаж всеки път става досадно. Проблемът със скоростната кутия стана по осезаем но това не влияе особено на работата и. След още 5000км в София предимно Проблеми по двигател - няма. Още един кокал почна да се обажда на лявата колело и бързо го смених преди да са се скапали и другите около него. Естествино пак реглаж на предница - тия вече ме познават и ми се радват много :) Скоростната кутия продължава да вкарва дискомфорт но няма признаци на влошаване - вече съм се зарекъл, че ще успея да стигна до Jemini да я погледнат. Като цяла мога да кажа, че автомобила е удоволствие да се кара не съм имал сериозни проблеми с него въпреки лошата слава на тези двигатели и сравнително краткия им живот но аз явно съм извадил късмет. Алуминиевото окачване на предницата на Audi и VW е някаква извратена приумица на някой разглезен немски инженер, който явно не може да се сети какво да измисли ново и като цяло не е добра идея за нашите пътища. Разхода на гориво е доста висок и трудно се понася като се има в предвид че Mercedes E class със доста екстри и голям мотор харчи толкова.
Снимки
VW Passat
0 от 500
  • #22
    4 rate up comment 7 rate down comment
    passatora ( преди 13 години )
    Привет на вси4ки,карам пасат от както имам книжка 1-во пасат 2 ,а сега пасат 4 98г./1.8 20v ,125коня.Колата имам от 2008г. и за смяна на ремак и ролка +4 носа4а и къси накрайници на рейката+работа платих 480лв.Аз не знам каде си оправяте колите *** ви зимат много пари (1560лв)за скоростната кутия мога да кажа,4е 2ра ми вие:)но не е фатално.След гореспоменатия ремонт не сам правил ни6то по колата .Хар4и ми 8/100км среден разход.карам в перник и софия.
  • #21
    2 rate up comment 4 rate down comment
    avtomat ( преди 13 години )
    Има една компания , която прави скоростните кутии и за БМВ, Мерц и Ауди.
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    spamozavur ( преди 13 години )
    Колега мерси за отзивите. Чух за тези чипове хубави работи че даже сваляли разхода. Би ли ми дал информация какво си си купил и от каде маже да пробвам и аз с такъв чип.
  • #19
    7 rate up comment 1 rate down comment
    мк5р32 ( преди 13 години )
    доста добър тест. Но комбинацията от турбо и автоматик е зловеща. не само че трябва да се чака за смяна на предавките ами и за турбото да надуе. при новия голф р чуството е още по-зле.
  • #18
    7 rate up comment 0 rate down comment
    tracer ( преди 13 години )
    пич въобще недей да се очудваш от ск. кутии на VW... аз съм се возил и карал чисто нови шкоди (които ползват двг. и ск. кутии на VW разбира се) при които по същия начин много забавено зацепват при тръгване, смяна на предавки...даже при спиране като че ли се чуди какво да направи и как да върне примерно от 2-ра на 1-ва... нзм доста често срещан проблем... и при останалите във VW груп...
  • #17
    12 rate up comment 0 rate down comment
    МАТОР ( преди 13 години )
    Аз имам Passat 2000 година 1.9 TDI 116 к.с. и съм много доволен много върви вярно предишната ми кола беше FORD Escort 75 коня тейче много зависи каква кола сте карали преди това ако е била BMW със сигурност няма да ви хареса Passata но ако е някой по-скромна ще ви хареса много.
  • #16
    29 rate up comment 11 rate down comment
    Цецо ( преди 13 години )
    Колега инжинерната немска мисъл НЕ Е ПРЕДВИДИЛА, ЧЕ В БЪЛГАРИЯ НЯМА ПЪТИЩА, А КРАТЕРИ, ИНЖИНЕРНАТА НЕМСКА МИСЪЛ НЕ Е ПРАВИЛА ВИСОКОПРОХОДИМА КОЛА ТИП ДЖИП А ЛИМУЗАНА ЗА ДА ВОЗИ СРАВНИТЕЛНО КАЧЕСТВЕНО И ДА СЕ УПРАВЛЯВА ЛЕКО И ДА ИМА ДОБРА ОБРАТНА ИНФОРМАТИВНОСТ ВЪВ ВОЛАНА! ИНЖИНЕРНАТА МИСЪЛ НА ГЕРМАНИЯ НЕ Е МИСЛИЛА, ЧЕ ЕДИН ДЕН СЛЕД 10 години каране по немските аутобани подобна кола ще дойде при нас НА ЛУНАТА!
  • #15
    22 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Много сте интересни вие които карате коли от немската инжинерна мисъл.Човека е хвърлил за 3 години 4-5хил.лева по ремонти и сервизи при пробег от 40хил.км което си е прекалано много но пак ще се намери някой извратеняк който ще каже "..супер е никакви разходи ,само сипваш и караш.." Сипваш , но дали пари ,масло или бензин...? За мен след прочетеното установих че това е едно недоразумение на великата немска инжинерна мисъл. С тези алуминиеви "кокали" После разправяйте че другите коли се чупели...
  • #14
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    И аз имах същия пасат, но не беше автоматик. Разхода, който описва колегата наистина може да се постигне, ако се понастъпва повечко колата, а и той е с автоматик. Иначе при мен с крепене си правих 7.5-8/100 извънградско и около 12/100 градско. С чип този двигател полудява. Аз сложих такъв за 250лв. и колата стана направо самолет - в завой на 2-ра само с натискане на газ си палеше гумите. Проблеми с харч на масло не съм имал. Трябва да се погледне турбото - може през него да гълта.
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    az ( преди 13 години )
    И второ двигателя си е абсолютен килър, кво му е освен че изгарят бубините на запалването понякога, което е проблем на много коли. Ако се кара с хубаво масло и се поддържа двигателя е много як даже го слагат и на ауди.