Начин на ползване:
Градско предимно / извънградско
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Надеждност
Начин на каране:
Нормално / Бързо
Допълнителни бележки
Колеги дойде времето и аз да споделя малко информация за автомобилите, които съм имал удоволствието или кошмара да карам.
И така VW Passat 1.8T, комби, автоматик, 1998 година първа регистрация. Закупен на 137211км по показание на таблото.
При закупуването смених всички ролки, ремъци, филтри, накладки, масла вкл. и на скоростната кутия - всичко това излезе 1560лв с труда и ДДС разбира се.
Първоначални впечатления:
Общо взето автомобила ми допадна още с първите изминати километри.
Возията е повече от прилична, комфортен е и много стабилен на пътя. Двигателя позволява по-спортно каране въпреки тежестта на
купето и това, че е комби но НЕ остава впечатление за тромав автомобил.
В градски условия е достатъчно маневрен въпреки размерите си се паркира по-лесно от доста коли, които съм карал (само да вмъкна, че дясното огледало на пасата е някакво недоразумение на немската енженерна мисъл).
Неприятната изненада дойде, когато отидох до бензиностанцията. След няколко замервания в различни сезони установих, че лятото градско гори около 15л/100км зимата нещата стават по-зле с 18-20л/100км. извън града по магистралите заковава почетните 10-10.5л/100км - измерванията са правени съвестно и след 30-тото измерване в продължение на 2 години престанах да меря каквото и да било.
Иначе набира бързо и е доста динамичен. Оставате с впечатление, че карате автомобил с по-голям мотор.
Някои особености на автомобила:
Не бях карал автоматик Tiptronic до тогава но ми направи впечатление, че има закъснение от около 1-1.5 сек при потегляне. Така, че ако искате да се изнесете бързо на някое кръстовище ще трябва да натиснете педала малко по-рано.
След ходене по няколко вида диагностики ми казаха, че това било нормално и игнорирах проблема.
Комбинацията от този двигател и автоматичната скоростна кутия според мен не е особено удачна, тъй като ако искате да получите плавно ускорение ще се позатрудните доста. Когато изпреварвате трябва да натиснете педала до дупка и то рязко. Това, което се получава е че, изчаквате 1-2сек. през което време автомобила набира около 6000 оборота (все едно сте натиснали съединителя) и се изтрелва. Ускорението е прилично и вие изпреварвате бързо, но останалите в купето остават с впечатлението че водите битка на живот и смърт. Плавното ускорение при изпреварване е почти невъзможно освен ако не изпреварвате каруца. По-гладко можете да се справите ако минете на ръчен режим.
Ако карате по път с много завои, който има по-голям наклон, задължително трябва да минете на ръчен режим за да превключвате скоростите ръчно иначе ще ви скъса нервите. Точно когато ви трябва мощност на баир със завои плавното натискане на педала не води до желания ефект а рязкото му натискане може да ви изпрати в канафката.
След първите 6000км.
Възникна един проблем - играеха малко оборотите на празен ход. След диагностика в сервиза се оказа, че дроселната клапа се е зацапала и трябваше да се почисти. Казаха ми и да сменя маслото с 5W40 синтетика, че не било добре иначе за турбината. Оказа се, че и трябва да се долива масло - около 1л/2500-3000км - това ме притесни
Имаше повреден датчик на шофьорската врата, който трупаше грешки в компютъра - оправено.
На моя въпрос за разхода на гориво и масло въпросните механици просто се посмяха за моя сметка и ми обясниха че ей сега правили едно Audi на две години, което си харчело по толкова масло и бензин.
Аз не оставих нещата така и смених гумичките на клапаните, така или иначе им беше дошло времето - разхода на масло падна незначително.
Скъса се щората която закрива багажника, синът ми счупи барчето и една от поставките за чаши :)
След още 10000км
Проблеми по двигател и ходова част - няма, забележки също.
Само софийския "климат" се беше отразил зле и се бяха понатрупали драскотини.
Смених 2 крушки - преден фар-къси и задин стоп.
Амортисьорите на задния и предния капак изпуснаха почти едновременно и ги смених с нови китайски :)
След още 12000км
Проблеми по двигател - няма.
Скоростната кутия започна да превключва по-рязко на моменти се усеща придърпване все едно кара новак шофьор.
Смяна на маслото на кутията не даде ефект.
Смяна на предни долни носачи на дясно колело също и каре на предно ляво колело - скъпо като части.
Задните амортисьори посъскват но колата беше зверски товарена по това време бая строителен матерял прекарах с нея.
След още 8000км
Проблеми по двигател - няма.
По ходовата част смених още един от онези алуминиеви кокали на лявото колело. Като сложим и реглаж всеки път става досадно.
Проблемът със скоростната кутия стана по осезаем но това не влияе особено на работата и.
След още 5000км в София предимно
Проблеми по двигател - няма.
Още един кокал почна да се обажда на лявата колело и бързо го смених преди да са се скапали и другите около него. Естествино пак реглаж на предница - тия вече ме познават и ми се радват много :)
Скоростната кутия продължава да вкарва дискомфорт но няма признаци на влошаване - вече съм се зарекъл, че ще успея да стигна до Jemini да я погледнат.
Като цяла мога да кажа, че автомобила е удоволствие да се кара не съм имал сериозни проблеми с него въпреки лошата слава на тези двигатели и сравнително краткия им живот но аз явно съм извадил късмет.
Алуминиевото окачване на предницата на Audi и VW е някаква извратена приумица на някой разглезен немски инженер, който явно не може да се сети какво да измисли ново и като цяло не е добра идея за нашите пътища.
Разхода на гориво е доста висок и трудно се понася като се има в предвид че Mercedes E class със доста екстри и голям мотор харчи
толкова.