Начин на ползване:
Предимно градско, но и за дълъг път
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Дизайн и надеждност
Начин на каране:
Карам колкото мога, и колкото позволяват условията
Допълнителни бележки
Триврата малка оса, управлението е удоволствие - много е пъргава и маневрена. Бензиновият двигател е 1,6 и със 120-те си коня е отличен за това купе и въпреки, че не е спортна ускорява достатъчно бързо и поддържа добри скорости. Двигателят не е революционен, познат е като Zetec SE и използва TI-VCT технология, но върши отлично задачата си. Много е стабилна в завои, както и при високи скорости, но това си има цена - доста твърдо окачване, което не е за всеки, плюс сумата за ESP-то. Разходът не е от най-малките, в града е около 10 литра, на извънградско е по-добре, около 8 литра. Аз карам в темпо и не мога да се влача, но скоро ще я пробвам до морето с оптималните скорости откъм разход, предполагам, че ще падне на около 6. Тук си проличава липсата на 6-та предавка, като се настъпи повече и влезе във високите обороти харчи повече от стабилно. Резервоарът е 45 литра и е недостатъчен, често си на бензиноколонката, но поне цифрата не е толкова голяма.
Отвън, а и отвътре, ФОРД налагат и следват всички тенденции - колата е пораснала като размери спрямо предишното поколение и си е умален Фокус. Авантюрата с 3-те врати не е за всеки, особено ако често возите повече от един пасажер - тегаво е да се дърпа седалка и да става някой. Аз се спрях на варианта с 3 врати, защото изглежда по-спортно и допълва цялостното спортно излъчване.
Вътре колата е накичена с доста екстри - има Bluetooth, връзка за Ipod и USB флашка, като проблема с дисковете е решен генерално. Има и гласово управление, което не използвам и не препоръчвам. Всичко необходимо е изнесено на централна конзола, която стои много добре, но си има минуси, ако решите да правите подобрения по музиката. Нещата са изпипани откъм дизайн, но все пак пластмасите по вратите не са оптимални, от ФОРД има какво да подобрят. Друг дразнещ момент е, например като прозореца е свален наполовина, пада голямо тракане при движение. Седалките не са удобни за пълни хора, но аз съм атлет де:). Другото интересно е, че се регулира във височина само шофьорската седалка. Таблото е красиво и удобно, свети нон-стоп, но няма уред за измерване на температурата, има само лампа за прегряване.
Все още нямам представа как стоят нещата с поддръжката като цени, но е приятен факта, че се прави на 20,000 километра.
Препоръчвам този автомобил, но трябва да се обърне внимание на някои особености - не е практична за семейна или за повечко багаж. Возил съм 5 души, но не им беше най-комфортното пътуване. Този модел Фиеста е много балансиран и става както за града, така и за извън него.