Начин на ползване:
тест драйв
На кое качество на автомобила най-много държиш:
баланса между всички важни неща
Начин на каране:
икономично и спортно
Допълнителни бележки
Вече почти 15 години Renault Megan и неговите производни модели участват в раздаването на картите в играта на големите концерни за компактния клас, където залогът е най-висок, а конкуренцията - направо зверска.
Рецептата е проста (но трудна за изпълнение) – много варианти на каросерията споделят обща платформа, така че всяка потребителска нужда да бъде задоволена: стандартен хечбек, после купе, после миниван с два варианта на дължина, задължително комби, а също и кабриолет.
Така че пред нас сега е новото поколение на едно от най-масовите комбита в компактния клас. Дължината му е 4 метра и 56, което се оказва с около 6 см повече отколкото например прекия конкурент Peugeot 308 SW.
Колата има типично френско излъчване. Това се дължи на смесица от елегантен дизайн с екстравагантни елементи, които определено задържат погледа. Дизайнът сега е по-консервативен с сравнение с Megane 2, който заради отсечената задница предизвика противоречиви реакции през 2003.
Всъщност възможността да сгънете седалките и да преместите тази мрежа по-напред в купето на автомобила е част от т.нар Хомологация N1, което означава че Grandtour-а отговаря на европейските стандарти за товарен автомобил без да е необходимо някакво специално преоборудване. Това от своя страна означава, че колата ползва данъчен кредит. Конкретно този автомобил, оборудван с всички възможни екстри за модела струва почти 39 хиляди лева, но без ДДС цената е около 32 хиляди.
Колата вози по-твърдо отколкото бихте очаквали от френски автомобил, но това за комби е напълно разбираемо, все пак тя трябва да остане стабилна, дори ако е натоварена догоре.
Не разбираме защо на българския пазар засега се предлагат само три мотора за комби-меган.
Финална оценка:
Приложимост в ежедневието 9 - предназначена е за ежедневно каране, за града може да се окаже малко дълга, но със сигурност има добри качества както за градско каране така и за по-дълги пътувания. Такъв баланс не се постига лесно.
Надеждност 8 - старият Scenic имаше някои проблеми с дигиталното табло и климатроника, сега електронният дисплей е пренесен и тук, надяваме се бъговете да са изчистени.
Оборудване 7 - всъщност нищо съществено не липсва.
Пространство 9 - в този клас трудно може да се постигне повече.
Цена : Качество 10 - но само ако се възползвате от данъчния кредит.
Качество на материалите 8 - въпреки че наблягат на екологията, пластмасите са много приятни на допир
Разход на гориво 9 - моторът 1,9 dCi е изпитан боец
Удоволствие от шофирането 8 - това все пак е семейно комби.