Начин на ползване:
Ежедневно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Надежност
Начин на каране:
Нормално
Допълнителни бележки
Закупих този автомобил когато беше на близо 130 хиляди километра и 6 години. Веднага ме грабна факта, че беше най-добре запазената кола втора ръка, в която съм се качвал. Нямаше никакви драскотини отвън и отвътре, също така липсваха каквито и да е следи от износване по тапицерия и пластмаси. Това беше първата изцяло моя кола и бях много радостен от избора си. След като много бързо и направих над 30 хиляди километра (за малко повече от половин година) обаче я продадох и до ден днешен още се сещам с добри чувства за нея. Стига толкова обаче сантименталности, нека видим що за кола е Маздата ...
<br /><br />
<b>Оборудване/интериор:</b> Колата беше в изпълнение Sport Exclusive и е оборудвана сериино с бордови компютър, CD-Changer с управление от волана (кожен), пълен стъклопакет, електрическо регулиране на странични огледала, автоматичен климатик, 6 въздушни възглавници, 16‘‘ лети джанти + централно с ключ. Като цяло нивото на оборудване за това изпълнение е доста базово и липсват доста екстри от други конкуретни модели в този клас. Мястото отзад е доста тясно и е трудно да седне възрастен човек ако седалките отпред са дръпнати.
Таблото е много добре разпределено и работата с него не е проблем, също така свети доста атрактивно в червен цвят. Радиоуредбата е силна и с хубав звук. Волана се наглася във всички посоки и седалките са доста удобни, също така предлагат достатъчна странична упора. Намирането на оптимална позиция за средно голям човек е много лесно (аз съм 1.85м висок и нямах никакви проблеми).
<br /><br />
<b>Двигател/шофиране: </b>1.6 литровият common-rail агрегат предлага 109 конски сили и смятам е най-добрия компромис между разход/мощност от цялата гама двигатели за модела. Въпреки, че това всички положения това не е спортен автомобил, никога няма да се оплаквате от липса на динамичност. При моето шофиране комбинираният разход не е надминавал 6 литра на 100 км. При новия си собственик, които кара доста по-пестеливо от мен, средния разход е към 5,2. Минус точки обаче за шума, двигателят е малко шумен, особено при по-висока скорост.
Подържането на средна скорост от 160 по магистрала не е проблем, въпреки че ускорението след тази граница е мудно. Автомобила вози малко твърдо но при всички положения това не е досадно. Изключително много ми харесваше колко стабилно се държи, при завои и на висока скорост. Купето не се люшка и управлението е много прецизно, волана остава твърд дори и при магистрална скорост, което е плюс които аз много ценя. Не съм карал автомобил в този клас които да има по-добра стабилност !
<br /><br />
<b>Надежност:</b> за изминанатите километри не съм сменил абсолютно нищо освен на два пъти масло и маслен филтър и 4 подгревни свещи (мисля че бяха към 30 лева всяка).
<br /><br />
<b>Дизайн:</b> колата е добре пропорционирана, особено добре изглежда в профил. Погледната отзад, като повечето японски автомобили обаче нещата не са толкова розови.Дразни ме факта че и се показват отзад елементите на окачването и гърнето.Също така прекалено заоблената форма на задния прозорец не пасва някакси на цялостната визия. Все пак това е мое субективно мнение, вижте снимките и решете сами ...
<br /><br />
<b>Резюме:</b> Стабилна машина, евтина подръжка и нисък разход на гориво. Много добър избор, еднакво приспособен за градско и извънградско шофиране. Препоръчвам го на всекиго, който търси алтернатива на Голф 5-6, Форд Фокус и други от този клас.