Начин на ползване:
Разнообразно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Начин на каране:
Разнообразно
Допълнителни бележки
За втори път пиша ревю на С30 като съществената разлика е, че първият път колата беше съвсем нова и наблюденията ми върху нея бяха по-повърхностни, докато сега след четири години и 60 хил. км познавам автомобила значително по-добре и мнението ми е поне малко по-обективно.
Макар да е на пазара от шест години и да претърпя един основен фейслифт, C30 все още има актуален дизайн и привлича вниманието. Това се дължи на леко алтернативния външен вид и на това, че моделът се среща по улиците значително по-рядко от френските, немските и японските аналози. "Стайлингът" обаче води и до недостатъци свързани предимно с практичността на колата - това са основно малкият багажник, липсата на задни врати и четирите места. За сметка на това задните седалки са удобни (според мен по-удобни от тези при конкурентите), а багажникът все пак предлага равен под при сгъването им. Лично аз рядко возя трети човек в колата, и често сгъвам задните седалки, за да пренасям ски или сърф оборудване, като при тази конфигурация колата ми върши идеална работа, но все пак всеки има различни изисквания относно практичността. Що се отнася до интериора, то той е изпълнен на високо ниво - дизайнът му е изчистен и елегантен, а използваните материали са като цяло много приятни. В момента годините на колата си личат единствено по остарелите като визия волан (който е и с малко по-голям диаметър) и уреди (километраж, оборотомер и т.н.). Седалките са едни от най-удобните, които съм срещал не само в този клас, но и като цяло. Оборудването също е съвсем прилично. Волво по традиция предлагат вички необходими системи за безопасност базово - 8 airbags, ABS, ESP, спирачен асистент, WHIPS и т.н. Базовото оборудване включва и други необходими функции и системи като климатик, ел. стъкла и огедала, радио със CD, което изкарва неочаквано добър звук и д.р.
На пътя C30 се държи съвсем добре. Колата е много стабилна, благодарение на шасито на Ford, които определено могат да правят коли с добро пътно поведение. Волвото вози малко твърдо, но не толкова, че да изморява или да е неприятно. Все пак неравностите и дупките няма как да останат незабелязани. Иначе основният шум, който достига до водача идва от двигателя (поне в моя случай) тъй като 1.6 литровият бензинов агрегат със 100 к.с. е твърде маломощен за С30 и в комбинация с 5 степенната скоростна кутия му се налага често да поддържа над 3000 об/мин, което разбира се води до завишени нива на шум (и кофти разход на гориво), В тази връзка разходът на гориво се движи около и над 8л/100км, което според мен е доста, но при внимателно каране може да падне до 6.5 на дълъг път. Във всеки случай горещо препоръчвам на желаещите да закупят подобен автомобил да се спрат на по-мощни двигатели със 6 степенни скоростни кутии.
Като надеждност за момента С30 се справя отлично. Откакто е излязла от шоурума, колата е посещавала сервиз само за смяна на консумативи (и легендите за свръх високите цени при Волво са си чисто и просто легенди). Колата за момента старее добре и няма видимо износване на материалите в купето или поява на каквито и да било скърцания или потраквания. Аз смятам, че Volvo С30, ако е поддържано както трябва, е един напълно разумен алтернативен вариант за автомобил втора ръка като за четири години аз не съм съжалил за избора си нито веднъж.