IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW Golf GTD - когато дизелът го очакваше бляскаво бъдеще

Това е първият динамичен модел на марката, който харчи с 60 процента по-малко от GTI

Продължилата десетилетия любовна афера на Европа с дизеловите двигатели затихва. Организираната атака от страна на електромобилите и високоефективните малки бензинови двигатели драстично намали привлекателността на дизеловите двигатели, които стават все по-скъпи скъпи за автомобилните производители, когато трябва да ги адаптират към затягащите се разпоредби за емисиите.


VW Golf GTD


Но да се върнем 40 години назад, когато и Америка, и Европа се възстановяваха от ефектите на множество кризи и се вълнуваха от възможностите на дизеловата енергия. Тогава производителите на автомобили искаха да покажат, че не само масовите превозни средства могат да се възползват от технологията, създадена от Рудолф Дизел.

Моделът 300D с турбокомпресор на Mercedes доказа, че може да работи в луксозни автомобили в края на 70-те години на миналия век, а през 1982 г. VW прибави към своя Golf GTI дизелов дериват.


VW Golf GTD


Решетката на GTD имаше сребриста, вместо червена ивица, спортните седалки и оборотомерът остават запазена марка на GTI, но калниците, спойлерът, затъмнената рамка на задния прозорец, широките джанти (GTI алуминиевите джанти бяха по избор) и топката за голф на скоростния лост присъстваха и в дизеловия модел. Голямата разлика, разбира се, беше под капака - нещо, за което надписът „Turbo Diesel“ на волана с четири спици с удоволствие напомня.

Дизеловият Mk1 Golf с атмосферно пълнене вече беше спечелил много фенове, но с 54 к.с. той не притежаваше сериозна динамика, изисквайки почти 20 секунди, за да достигне 100 км/ч. Но добавянето на турбокомпресор повиши мощността до 70 к.с. и докато това все още беше малко далеч от 112-те к.с., които новият 1,8-литров бензинов GTI от 1982 г. можеше да достави, дизеловият мотор можеше да се похвали с максимален въртящ момент от 133 Нм срещу 153 Нм при GTI, като стойността при дизела се достига с цели 1500 оборота в минута по-малко. И така, докато GTD се нуждаеше от 13,5 секунди, за да достигне сто километра в час, срещу малко под 9 секунди за бензиновия хотхеч, той предложи наистина добра динамика, консумирайки обаче около 60 процента по-малко гориво.


VW Golf GTD


Добре запазените GTI от първото поколение са рядкост, но все още има такива в отлично състояние. Още по-малко вероятно е да попаднете на GTD, особено на толкова добре запазен като този красиво запазен екземпляр с четирима собственици. Продаден нов в Италия и боядисан в цвят Helios Blue, той има конфигурация с четворни светлини, но се стъпва на обекновени стоманени джанти.

Вътре сребърните и черни тапицерии от туид изглеждат в добро състояние, а оригиналният радиокасетофон от Pioneer идва от епоха, когато успешно е заглушавал тракането на 1,6-литровия дизелов двигател.


Повече снимки на този чудесно запазен Golf GTD - вижте в галерията:

:


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Джи ( преди 7 месеца )
    12 юни 2012 гДизеловите изпарения причиняват рак на белите дробове, обяви Световната здравна организация във вторник, а експерти казаха, че те са по-канцерогенни от пасивния цигарен дим.Решението на СЗО, първото за повишаване на дизела до нивото на известен канцероген, може в крайна сметка да засегне някои работници, които са силно изложени на изгорели газове. Това е особено важно за бедните страни, където камиони, генератори и селскостопански и фабрични машини рутинно изхвърлят!
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 7 месеца )
    Тоя истински автомобил ще погребе още колко елнужници и бангии
  • #12
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Инж. ( преди 7 месеца )
    Няма такова нещо като по високо кпд при дизеловият двг.Всичко идва от по висококалоричното гориво използвано в дизеловите двигатели неправилно наречено дизелово гориво получено при нефтеното фракциониране.Всъщност Руфолф Дизел измисля по скоро открадва само подгревната свещ.Всичко друго е като при нормален бензинов двг.И само пълен *** може да твърди нещо различно от гореописаното.
  • #11
    10 rate up comment 1 rate down comment
    До 10# ( преди 7 месеца )
    Комън рейла промени нещата с дизела, според мен около 98-99 почнаха да се променят нещата с JTD двигателя на Алфа Ромео, после всичко е история ;). 1.9 ТДИ на Фолксваген със 110 коня също е велика машина гледам още ги карат тук там. В момента карам 2.0 ТДИ 177 кс и още си се кефя и така вече 9 години.
  • #10
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Хубаво, ама по онова време за да е спортно и динамично задължително бензин. Чак след 2004-та започнаха да се появяват дизелови двигатели с по-спортни настроики
  • #9
    16 rate up comment 5 rate down comment
    TDI ( преди 7 месеца )
    Давам 10 хибрида и пет тесли за това!!
  • #8
    6 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Дизела е баклюк не случайно хибрида го би
  • #7
    16 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Най-здравия 1.6TD JR мотор,51kw.(70 к.с.).От последните Голф двойки.Климатика е заводски.Просто е преправен за R134a.Такива автомобили няма да има вече.Здрави.
  • #6
    13 rate up comment 7 rate down comment
    До бай Рудолф ( преди 7 месеца )
    Дизеловите двигатели имат много по голям КПД от теб и подобнитети! Те замърсяват, но поне вършат и нещо полезно! А ти съмо пър диш и издишаш, замърсяваш с пластмаса и хабиш вода и никаква файда от тебе!
  • #5
    7 rate up comment 8 rate down comment
    До 1 ( преди 7 месеца )
    Ама тая умрела технология задвижва машините с които се копат въглищата за тока и металите за батериите не "технологията на бъдещето" електричкеския автомобил!