IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Suzuki Jimny LCV: тестваме най-достъпната кола за офроуд в България

Японците са направили само една голяма промяна, за да покрият еконормите - но не каквато бихте очаквали

Близо две години Suzuki Jimny беше не само най-желаната, но и най-недостъпната кола в Европа. С листа на чакащите, която на всички основни пазари, от Скандинавия до България, беше над една година.



   
    
После обаче дойде 2020 година и сложи точка на това. Защото изведнъж се оказа, че 1.5- литровият бензинов, атмосферен и доста икономичен двигател на Jimny всъщност надвишава новите тавани за емисиите.

Това натъжи много хора - не само дилърите на Suzuki. Но после изведнъж се оказа, че има една вратичка, и че Jimny може да се върне поне временно на европейския пазар. За целта обаче инженерите трябваше да направят едно съществено изменение в него.
  
  
Suzuki Jimny LCV тест драйв
   
   
Можете ли да отгатнете какво? Да изменят двигателя? Не. Да добавят сложна хибридна система? Не. Да повишат аеродинамичността и да намалят теглото? Не.
Единственото изменение, което отново ни връща Jimny в Европа, се крие отзад в салона. Няма я задната седалка.
 
  
Suzuki Jimny LCV тест драйв
   
    
Благодарение на тази бърза ампутация Jimny вече се води в Европа като лекотоварен автомобил - а при тях преходният период за новите тавани на емисиите е малко по-дълъг. Смятайте това за последно намаление, преди тази толкова симпатична кола окончателно да напусне нашия континент.

За много хора липсващата задна седалка не е кой знае каква загуба: тя и без това изяждаше цялото товарно пространство, така че повечето време се налагаше да остава сгъната. Но все пак нуждата да сведете броя на приятелите си само до един може да е досадна на моменти.
 
  
Suzuki Jimny LCV тест драйв
  
  
Компенсацията е завидно голям багажник, който побира 863 литра - повече от всеки паркетен кросоувър. Но преди да го напълните с цепеници, си спомнете, че горната половина от този "ван" все пак се състои от прозорци. И че товароносимостта е само 150 килограма.
  
  
Suzuki Jimny LCV тест драйв
  
   
Във всяко друго отношение Jimny си остава непроменено. Двигателят К15, с обем малко под литър и половина и с атмосферно пълнене, развива скромните 102 коня, и едва 130 Нютонметра максимален въртящ момент. На по-прост език това значи, че ускоренията са тромави, а изпреварванията изискват доста планиране. На магистрала Jimny спокойно поддържа 140 километра в час, но ги съпровожда с толкова шум, че няма смисъл да пускате радиото. Задното окачване, с носеща греда с триточково закрепване, няма да спечели дори поощрителна награда за комфорт на возене. В завоите колата стои доста по-стабилно от предшественика си, но все така се клати юнашки. И не обича страничен вятър.
  
   
Suzuki Jimny LCV тест драйв
  
  
Но всички тези недостатъци на асфалта внезапно се превръщат в предимства, когато го напуснете. Jimny има всичко необходимо за сериозен офроуд: трансферна кутия, 21 сантиметра просвет, 37 градуса преден ъгъл на атака и 49 градуса заден ъгъл.
 
  
Suzuki Jimny LCV тест драйв
  
  
Не на последно място идва и теглото. Това Jimny тежи с точно един тон по-малко от късата база на последния Defender. И е с две педи по-късо от актуалния Volkswagen Polo.


 

Suzuki Jimny LCV

102 к. с. максимална мощност

3.65 м дължина

21 см пътен просвет

Окончателното доказателство за способностите на тази машинка дойде ден след снимките ни, когато Google небрежно ни предложи да отскочим от Ярлово до Чуйпетлово за обяд. Онова, което навигацията смяташе за път, се оказа туристическа пътека, част от колоездачната обиколка Витоша 100, и доста съсипана от камионите на дървената мафия. Но малкото японско всъдеходче не се затрудни нито за миг и успешно ни достави до най-вкусния пържен дроб в Западна Бълария.
 
  
Suzuki Jimny LCV тест драйв
Когато видите такава гледка в България, това обикновено е знак, че пътят напред е съсипан от камионите на дървената мафия. Но това не е проблем за Jimny
  
   
Jimny запазва и другата си най-симпатична черта: цената. В България то струва 39 790 лева - поне с двайсетина хиляди под следващия офроудър с подобни възможности.  

Минус на LCV версията е, че вече не можете да я поръчате с най-високото ниво на оборудване. Все така няма къде да си сложите чашата. А също и телефона, защото специалната поставка за него е измислена очевидно преди смартфоните да станат по-големи от джобовете ни.
     
    
Suzuki Jimny LCV тест драйв
    
        
Саможертвата не е чак толкова голяма, защото и базовото ниво включва неща като USB, Bluetooth, круиз контрол, климатик, автоматични дълги светлини и отопление на седалките (за малко да кажем - на предните седалки). Срещу около хилядарка отгоре можете да го снабдите с 9-инчова мултимедия със сензорен екран, каквато нашата кола няма. И ще трябва да доплатите 1500, ако искате двуцветно боядисване, или пък най-атрактивния цвят - Jungle Green.
   
  
Suzuki Jimny LCV тест драйв
  
   
Но като цяло тази кола прави стъпка назад от гледна точка на модерните удобства, и отново се насочва към хората, които най-вече ще си вършат работата с него.
  
  
Suzuki Jimny LCV тест драйв
  
   
И това е чудесно. Защото в крайна сметка ние не искаме Jimny да бъде модно заявление - както бе започнало да се превръща. Искаме то да се използва за това, за което е създадено.
Което е да ви освободи от игото на Агенция Пътища.


Още снимки от теста на Suzuki Jimny LCV вижте в ГАЛЕРИЯТА:


0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    От 2003 имам смартфон, това кога е проектирано?
  • #17
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    UTV не можеш да го регистрираш като нормална кола и да караш по асфалта и в града. Трябва ти отделен джип и ремарке с което да го закараш до планината и до черния път. Не можеш да го караш и в студено време. Няма място за багаж. А когато е кално и вали целия ставаш на прасе. Джимнито няма нищо общо. То си е универсален автомобил. Може да го караш и града и в гората.
  • #16
    3 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    безполезна консервена кутия за много пари ама то като има тарикати ще има и балъци има си UTV за ходене по гори и полянки
  • #15
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    хаха, че какво общо има Дъстър с Джимни? Едното е бюджетен паркетник със старата система на Терано. Другото си е офроуд машина с раздатка. А поддръжката на нивата поскъпна бая, щото и цената на препаратите против ръжда се вдигна :D
  • #14
    6 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ясравни подръжката на това с един Дъстер или НИва и тая "джипка" се обезсмисля.
  • #13
    5 rate up comment 6 rate down comment
    УдФ ( преди 2 години )
    Ми самата идея да ходя в планина с джип е смешна.И забранена на много места в нормалните държави
  • #12
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до 10 ( преди 2 години )
    Не е задължително бе. Ако не искаш, оди пеш :D
  • #11
    11 rate up comment 1 rate down comment
    до 8 ( преди 2 години )
    Е та какво? Не е забранено да се кара в природен парк, където има път. Иначе никой нямаше да може да стигне до Синеморец :D
  • #10
    4 rate up comment 11 rate down comment
    УдФ ( преди 2 години )
    И за какъв чоп ти е да катериш безсмислено камъни и чукари.
  • #9
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хем жалим за природата и възхваляваме електричките, хен с лебедка ще катерим джип по скали и върхове..... нещо явно аз не разбирам!