IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Американска мечта: тестваме новия Ram 1500

Шест метра дълъг, с V8 и 400 коня, и с теглителна сила от 5.5 тона, този пикап ни удиви най-вече с комфорта си (ВИДЕО)

Докато Европа е заета да предотвратява глобалното затопляне, като слага турбо на миксерите си и после слага същите тези миксери под капаците на автомобилите си, на американския континент нещата си вървят като в доброто старо време. С едно изключение.
  
   
 
   
   
Миналата година почти 650 000 души в Америка са си купили тази кола. Много повече от който и да било лек автомобил. Обяснението на това е в една промяна, която настъпи донякъде неусетно в последните 10-15 години.
Някога пикапите бяха най-вече за хора, които живеят на село, обичат Доли Партън и честичко им се налага да возят телета.
  
    
Ram 1500 - тест драйв
   
   
Днес обаче щатският пикап е много по-удобен, много по-лесен за каране, и много по-луксозен от когато и да било. Което изведнъж го превърна в обичайната семейна кола на Америка - по същия начин, по който компактният SUV е обичайната семейна кола отсам океана. И главната заслуга за тази промяна е точно на тази кола.
  
  
Ram 1500 - тест драйв
С дължина от 591.6 см, Ram 1500 е осезаемо по-голям от "европейските" версии на Toyota Hilux, Nissan Navara или Ford Ranger
  

"Тази кола" е Ram 1500, най-доходният продукт на концерна Fiat-Chrysler. А също и един от последните ви шансове да си купите атмосферен V8 двигател в България. Естествено, Chrysler за нищо на света не е склонен да внася директно Ram в Европа - това би утежнило много средните емисии на компанията. Но няма нищо против да го внася индиректно чрез търговски партньори като вносителя на Hyundai за България например.
  
   
Ram 1500 - тест драйв
  
   
Още първият поглед ви подсказва, че този пикап няма нищо общо с онези, с които сме свикнали тук. Вижте само размерите: с над 60 сантиметра по-дълъг от Nissan Navara и с почти 20 по-висок. И после вижте под капака. Там, където европейските версии имат двулитрови дизели, тук се крие митологично чудовище: 5.7-литровият Hemi на Chrysler, с 400 конски сили максимална мощност.
  
   
Ram 1500 - тест драйв
  
  
Но не си мислете, че Ram е някаква груба, допотопна машина. Този V-осмак има доста иновативна система за деактивиране на цилиндри, и е съчетан с осемстепенната трансмисия на германците от ZF, която без колебание посочваме като най-добрия съвременен автоматик.
  
   
Ram 1500 - тест драйв
Чудовището Hemi V8. Повече за него прочетете в галерията под статията
     

Освен това този пикап е и доста комфортен. Той е построен върху рама, разбира се, но вместо традиционните листови ресори има модерни амортисьори, както и по една стабилизираща щанга отпред и отзад. Даже върху гигантските 22-цолови джанти той вози доста гладко - а също и тихо. Заради неща като активните клапи в предната решетка и удължаващия се при висока скорост спойлер тази грамада има коефициент на въздушно съпротивление от едва 0.36 - точно толкова, колкото имаше навремето детската ни мечта Ferrari Testarossa. Предните стъкла са със специална шумоизолация, а аудиосистемата може активно да потиска шумовете в купето.
  
  
Ram 1500 - тест драйв
  
   
Но най-голямият плюс на този мамут е, че на пътя се усеща като много по-малка кола. Воланът е лек, но достатъчно точен. Колосалната мощ под капака може да бъде съвсем дискретна, когато се налага. В завой тези два и половина тона са по-стабилни от някои автомобили с наполовина по-ниско тегло, които сме тествали.
 
  
Ram 1500 - тест драйв
  
  
А по права линия могат да са и доста по-бързи. Ускорението от място до 100 км/ч отнема едва 6.4 секунди - колкото на базовата Тоyota Supra. Това обяснява и защо Ram е оборудван с рекордните за класа 38-сантиметрови спирачни дискове.

 

Ram 1500 Laramie

5654 куб. см работен обем

400 к. с. максимална мощност

555 Нм макс. въртящ момент

6.4 секунди 0-100 км/ч

Бързината обаче не е за сметка на офроуд способностите. Не бихме записали тази кола в списъка на най-коравите офроудъри. Но и не бихме я подценявали с нейната пълноценна 4х4 система с понижаваща предавка и блокировка на задния диференциал. Просветът е 22 сантиметра, а във варианта Rebel - цели 26.

Товарният отсек може да носи над тон, а теглителната способност е чудовищните пет тона и половина.
 
   
Ram 1500 - тест драйв
Ram си има всичко необходимо за офроуд
  
    
Показателят, който би отказал европейския купувач, е разходът. Все пак 18 литра на 100 км е множко за континент, където акцизът е по-висок от самата цена на бензина. Но за щастие има спасение и от това.

В момента, в който стъпи на европейска земя в Холандия, Ram се оборудва с газова уредба Prins, което не се отразява на фабричната гаранция. А мястото отзад е достатъчно дори за 200-литрова газова бутилка. Добавете това към 100-литровия резервоар, и спокойно можете да минете 2000 км с едно зареждане. Впрочем да уточним, че 18 литра на сто е разходът на газ, и то в нашия неособено икономичен тест. Двигателят деактивира четири от цилиндрите си, когато не са необходими, и при спокойно каране на бензин успяхме да слезем и под 15 на сто.
  
    
Ram 1500 - тест драйв
Газовата уредба Prins изглежда добър вариант за автомобил, чийто разход трудно пада под 13-14 на сто, но лесно надвишава 18
 
   
Тук е мястото да вметнем, че макар някога това да беше модел на Dodge, от доста години вече Ram е самостоятелна марка - и доста по-печеливша. Което сигурно ви подсказва някои неща за цената. Тя, меко казано, не е ниска. В Щатите базов Ram може да се вземе за малко над 32 000 долара. Но с двойната кабина, с големия двигател и с луксозното оборудване летвата се вдига над два пъти. А после трябва да добавите и европейския акциз, транспорт, типово одобрение и така нататък. Резултатът е, че тестовата ни машина ще ви струва по каталог 165 000 лева. Плюс още 6 000 лева за газовата уредба. Но при сегашните цени на горивата тя се изплаща за едва около 35 000 километра, така че си струва.
  
   
Ram 1500 - тест драйв
Имитацията на метал по централната конзола е трогателно евтина и непохватно залепена. Но това е по-скоро изключение, като цяло интериорът ни се стори доста качествен
   
   
Това е чудовищно висока цена за пикап, в който ще откриете толкова комично евтина имитация на метал и такова посредствено качество на някои от сглобките. Но, в интерес на истината, това е единствената ни забележка към този интериор. Повечето му елементи са изработени по-качествено, а като комфорт и ергономия той е безукорен. Седалките, с подгряване и вентилация, са фантастично удобни. С отделен бутон можете да местите дори и педалите напред и назад, за да намерите идеалната позиция.
  
  
Ram 1500 - тест драйв
  
  
12-инчовият централен дисплей доста напомня на този в Теsla, интуитивен е за ползване и с приятни графики. Има си удобни физически бутони за климатика. Аудиосистемата Harman-Kardon е с 19 говорителя и 900 вата мощност - рекорд за този сегмент. Камерите за 360-градусов обзор и асистентът при паркиране, който върти волана вместо вас, компенсират донякъде гигантските габарити.
 
  
Ram 1500 - тест драйв
Тайник за вещи в пода пред задните седалки, с полезни крепежни халки

   
Съществен минус на познатите ни пикапи е липсата на достатъчно място в кабините, особено за вещи. В това отношение Ram 1500 ги слага в малкото си джобче - всъщност в едно от десетките си малки, средни и доста големи джобчета. Общият багажен обем вътре в купето е над 150 литра - колкото целия багажник на малка градска кола. Това включва дълбоката централна конзола с подвижна кошница, а също и удобните тайници в пода и под задните седалки. Задният ред предлага три пълноценни места, и може да се плъзне напред, за да се излегнете като в самолетна първа класа.
  
  
Ram 1500 - тест драйв
  
   
С това оборудване Ram е напълно в крак с луксозните европейски лимузини. А вътрешното му пространство би засрамило всяка от тях. Но ако и това не ви се струва достатъчно убедително, повторете си тези три думички: Атмосферен. Ве. Осем. Последен шанс.


Още снимки от теста на Ram 1500 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

0 от 500
  • #3
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    След СУВ вълната ще последва по-голямо търсене на пикапи. Този вид автомобили до пет години ще стане много популярен.Когато всички около теб имат СУВ ти ще искаш нещо различно от СУВ,за да се открояваш.Най-вероятно и ще искаш да бъде по-голямо от автомобила на комшията.Но това си зависи от самооценката и комплексите. Много често съм виждал големи автомобили да се шофират от "големи" мъже.
  • #2
    12 rate up comment 0 rate down comment
    до 1 ( преди 3 години )
    Първо, зависи как караш. Чобанската газ и после спирачки между всеки два светофара няма как да ти даде разхода по книжка. И второ, 8-цилиндровото на газ през повечето време работи на 4 цилиндъра
  • #1
    7 rate up comment 2 rate down comment
    м дааа ( преди 3 години )
    13-14л/100км !? че тя дизеловата ми Х5-ката зимата е около 15/100 градско. та това 8цилиндровото на газ.