IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Добре облечени бизнесмени: Audi A6 срещу Lexus ES

Единият предлага всички последни писъци на технологията, другият - необикновен разход

Ако човек работи здравата и се издигне до директор, изведнъж се изправя пред решителна дилема: Пета серия или Е-class. Това са не само двете най-популярни бизнес лимузини, но и двата полюса в автомобилния свят. Едната залага на динамика и адреналин, другата - на комфорт и отпускане.
Само че доста хора предпочитат не полюсите, а място някъде по средата. За щастие за тях има и доста други възможности. Например тези две: новото Аudi A6 срещу новия Lexus ES.


 


ДИЗАЙНЪТ

Дълго време човек трябваше да е въоръжен с лупа и шивашки метър, за да разбере точно с кое Audi си има работа. Напоследък се забелязват и някои разлики между отделните модели, но като цяло А6 доста напомня на по-голямото А8 - елегантни, изчистени линии. Този дизайн няма да ви спре дъха с красотата си, но пък и няма да остарее.
Честно да си признаем, досега прословутият оригами дизайн на Lexus по-скоро ни бодеше очите. Но с новия ES пропорциите са налучкани и това е не само интересна, но и красива кола. Между другото е вече в седмото си поколение. Ако не сте я чували, причината е, че досега японците не я предлагаха в Европа.
 

Lexus ES


ВЪТРЕ

Интериорът на ES е семпъл и изпълнен предимно с качествени материали, макар да има и изключения. Кожите по таблото са ушити ръчно, а вратите имат специални уплътнители, за да се затварят тихо. Това е идеалната кола да скъсате с гаджето - никога няма да успее да ви затръшне вратата в лицето.
Минусите идват най-вече от информационната система. Навигацията е умна като плеймейтка. Управлението на функциите със странния тъч пад изисква съвършена координация - ако се справяте от първи път, елате в "България Ер" и кандидатствайте за пилот. Камерите за паркиране са с резолюция, която ще ви напомни за детството и за първото преносимо Nintendo.


Lexus ES
Lexus: изчистен и качествен интеиор, но информационната система изглежда остаряла, управлява се сложно, а камерите за обратно виждане са с доста ниска резолюция

За сметка на това седалките са едни от най-удобните изобщо, а поставката за чаши е двуетажна - ясен знак, че тази кола е създадена най-вече за Америка, страната на еднолитровото капучино.

На този фон Audi изглежда като пришълец от бъдещето. Тук имате дори не два, а три екрана, с висока резолюция и красиви графики. Всички функции се управляват чрез тъчскрийн, който леко вибрира при докосване. Все пак бихме предпочели за някои основни функции да имаше и бутони. Най-сериозният минус е, че при толкова екрани и черен пиано лак интериорът е пълен с отблясъци. А също и с отпечатъци от пръсти. Ако сте издирван престъпник, по-добре си вземете Lexus-а.


Audi A6
Audi: модерен и високотехнологичен. Управлението на почти всички функции от тъчскрийн обаче е неудобно в движение, а пианолакът и големите екрани много лесно се замърсяват


ПРАКТИЧНОСТТА

А6 дава предостатъчно място и на задната седалка. При ES пътниците отзад лесно могат да сместят краката си, но не и главите, ако са по-високи. Но пък японците са осигурили за тях два USB порта и 12-волтов изход.
Lexus отстъпва обаче при багажника - 454 литра срещу цели 530 при Audi. Освен това задната седалка на японския седан не може да се сгъва. Има само пролука, където да напъхате ските си.


Lexus ES vs Audi A6


ЗАДВИЖВАНЕТО

Audi предлага три бензинови и четири дизелови вариации на А6. Ние тестваме най-мощния дизел - 50 TDI. Неговият V6 развива 286 конски сили и ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 6 секунди. За ускорението помага и 48-волтовата хибридна система.
Всички останали версии ползват 7-степенна трансмисия с двоен съединител, но този дизел вместо това има 8-степенен автоматик от ZF. По скромното ни мнение той е по-добър. Завиващите задни колела правят колата по-маневрена, макар да е и по-дълга от предишното поколение.

 

Audi A6 50 TDI Quattro

286 к. с. максимална мощност

5.7 секунди 0-100 км/ч

250 км/ч максимална скорост


При Lexus задвижването е най-големият коз, или най-фаталният недостатък. Зависи само от вас.
Изборът на двигатели тук е като изборите в Народна република България: има само един кандидат. В Америка ES се предлага и с V6. Но Европа трябва да се задоволи само с хибрид с четирицилиндров бензинов мотор и обща мощност 218 коня. Той е приятен и тих при спокойно каране. Но ще изрази доста шумно недоволството си, ако го настъпите повечко.

 

Lexus ES 300h

218 к. с. максимална мощност

8.9 секунди 0-100 км/ч

180 км/ч максимална скорост


Ако ще участвате в драг рейс, не се опитвайте да сплашите другия с рязка газ, защото потеглянето е на ток и съответно - безшумно. Всъщност заради електромотора си ES е много бърз на старта. Но после шестте цилиндъра и въртящият момент на дизела си казват своето.


Audi A6


За по-улегналите шофьори обаче този Lexus има и едно огромно предимство. Нашите тестове - с чести спирания, потегляния и ускорения - не са еталон за икономично шофиране. Никога досега тестов автомобил не ни бе показвал на таблото 4.8 литра среден разход. За сравнение уж икономичният дизел похарчи около 9 на сто. Макар че все пак това Audi е със задвижване на четирите колела, докато ES е само с предно.


Lexus ES


ЦЕНАТА

На пръв поглед конкурентите са съвсем сравними.
ES тръгва от 98 000 лева, нашата тестова кола с повече оборудване е 112 000, а най-високото ниво удря 129 000. Даже базовата кола има шибедах, LED светлини и аудио Pioneer. А също и - ето нов прилив на носталгия - CD-плейър.


Lexus ES vs Audi A6


А6 започва от 104 000 лева за по-слаб мотор и предно предаване, а тази върхова дизелова версия е 119 000. Но допълнителните глезотии тук са повече, и по-скъпи. Така че тестовата ни кола качва летвата до 142 900 лева.


Lexus ES vs Audi A6


За да обобщим, А6 е по-модерната и по-динамична кола. ES е по-икономичната - особено след като отчетете, че хибридът няма доста от подлежащите на повреда части като съединител, алтернатор, ангренажен ремък, скоростна кутия и стартер.
В крайна сметка правилният избор тук опира до това на какво сте директор.
Или, по-просто казано, кой плаща.

Още снимки от теста вижте в галерията:

 

0 от 500
  • #11
    15 rate up comment 10 rate down comment
    фтомобил ( преди 4 години )
    А6 трябва да се сравнява с Lexus GS, но този модел не се продава в Европа. ES е на практика Камри с по-добри материали.
  • #10
    18 rate up comment 6 rate down comment
    До номер 11 ( преди 4 години )
    Това са българските бизнесмени, брато, с къщите за гости и европроектите. Хората, които сами са си изкарали парите, си ги ценят. А такива коли в Европа са почти 80 процента служебни, fleet, и ниските емисии на лексъса му дават предимства. Но едва ли някога ще стане толкова популярен в Европа, колкото е в америка
  • #9
    15 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Има едно много важно нещо, в Европа хората в градовете използват ГТ, метро, влакове, и да това го правят и милионерите в Ситито и във Франкфурт. А колите ги използват извън града. Та електричките и хибридите не се вписват освен за съвсем малки колички. Извън града се търси комфорт, обезшуменост, демараж а тука са силни поне 6-цилиндровите мотори, а не на тойота малолитражките, също така и пробег където електричките куцат, та засега царя на лукса са 6цилиндровите БМВ Мерц и Ауди.
  • #8
    20 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Гледайте ревюто на Мат Уотсън в което сравнява А6, Мерцедес Е, БМВ 5 и този Лексус. Лексуса е далеч от нивото на немците.
  • #7
    26 rate up comment 32 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Пак джендърски номера. Тества се кола с най високо ниво на оборудване Аудито срещу кола с по-ниско оборудване Лексуса и разлика между двете 30 000 лв. Що не сравнихте с еднакво оборудване за да се види каква трагедия е Аудито? Единственото му преимущество са му телевизорите вътре и нищо повече и то ако приемем, че ще гледате телевизия. Колата все пак е да я караш. Иначе умно са го измислили докато чакаш пътна помощ да не ти е скучно. Хитри са немците, признавам!
  • #6
    8 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Аз съм по начало фен на германците, но тоя Лексус хваща окото. Ако не броим инфотейнмънта :D
  • #5
    14 rate up comment 21 rate down comment
    ооо май гот ( преди 4 години )
    Два големи кашона, много добре ги сравняват, те са за тия дето искат да са различни, и ходят с тях на прай-да. Истината в тоя клас са Мерцедес и БМВ, а тия не могат да се мерят, даже Аудито от време на време имат попадения, но Плексуса е бил винаги трагедия. Даже японците купуват повече S-класи от плексуси явно има защо.
  • #4
    8 rate up comment 11 rate down comment
    До 1 ( преди 4 години )
    Точно така си е, бате, всичко това го върши електромоторът
  • #3
    29 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    лексусът е тагичен!интериорът покъртителенкомарникът отпред смешен.....ужаст !
  • #2
    19 rate up comment 26 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Да, съвсем сериозно няма и съвсем сериозно харчи много малко и не се чупи. За разхода хората ви го показаха колко е и то при крайно неикономично каране. С иконокично пада под 4.Виждате и прословутия дизел, който уж бил икономичен колко харчи. Двете коли са карани заедно по един и същи начин. Разликата е почти двойна. Толкова за икономичните дизели.Знаем и колко са здрави също, а скоро в много градове в Европа няма да може да влезете с този"модерен" дизел и ще си гледате многото телевизори вътре