IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Липсващото звено - тестваме Nissan Micra с автоматични скорости

Компактният хечбек вече се предлага и с нов бензинов двигател

Липсващото звено - тестваме Nissan Micra с автоматични скорости

Новото поколение на Nissan Micra е на пазара близо 3 години, но досега имаше един сериозен недостатък - не се предлагаше с автоматична скоростна кутия, което съответно се отразяваше негативно на продажбите му. 

За Европа (съответно и за България) подобна трансмисия е голямо удобство, особено за градски автомобил и няма как да разчиташ на добри резултати, ако не си готов да предложил такъв вариант на клиентите си. Това се вижда и от статистиката - през 2016 г., когато тази Micra излезе на пазара, дялът на компактните модели с автоматични скорости в Европа е 12%. Очаква се през 2020 г. той да надхвърли 30%, което си е доста сериозно увеличение. 

Nissan Micra
Снимка: Любомир Сергеев

В Nissan бързо разбраха това и пропускът е отстранен. Компактният хечбек вече се предлага с безстепенна автоматична скоростна кутия Xtronic (CVT), която е комбинирана и с нов бензинов двигател с обем 1,0 литър, развиващ 100 к.с. Именно тази комбинация успяхме да тестваме и то по улиците на София, където трафикът е сериозно натоварен.

Като цяло, новият мотор е значително по-интересен, защото за CVT-трансмисията отдавна сме казали мнението си. Тя е приемлив вариант за хора, които не бързат, особено при движение в градски условия. Инженерите на Nissan са доусъвършенствали кутията, която вече разполага с технология D-step технология. Тя предлага по-добра връзка с педала на газта и съответно по-бързо потегляне на светофар, например. С нея няма да се изстреляте далеч пред останалите, но поне в първите няколко секунди след потеглянето със сигурност ще оставите зад вас далеч по-мощни автомобили. От Nissan твърди, че новото CVT сваля и разхода на гориво в градски условия, което също не е за пренебрегване в случая.

Nissan Micra

Както вече стана дума, CVT-трансмисия идва с нов двигател. Това е 1,0-литров турбо IG-T мотор със 100 к.с., който отговаря на стандарта Euro6d-Temp и заменя досегашният мотор с обем 0,9 литра и 90 к.с. Предимствата са ясни - по-висока мощност, увеличен с 20 Нм въртящ момент и по-ниски вредни емисии СО2 - 126-133 г/км по новия цикъл WLTP. Съответно намален е и разходът на гориво - 4,6 л/100 км, като това е средният показател, който е трудно постижим в градски условия.

В Nissan се гордеят с новия си двигател, като не пропускат да отбележат, че той използва редица технологии от мотор, поставян на суперколата GT-R. Основната от тях е плазмено покритие на цилиндрите с тънък слой стомана, която намалява триенето в цилиндрите и оптимизира температурата и изгарянето. Съответно прави двигателя по-лек и сваля разхода на гориво.

Nissan Micra

Всъщност, целият номер в случая е, че този двигател представлява версия с 3 цилиндъра на 1,3-литровия агрегат, който Renault-Nissan-Mitsubishi разработи съвместно с концерна Daimler. Моторът вече се използва масово от марките във френско-японския алианса, а също така и от компактните модели на Mercedes-Benz.

А на пътя новият мотор се държи напълно прилично, но пък и 10 к.с. не са кой знае каква разлика, особено при шофиране в градски условия. При варианта с механични скорости (в случая кутията, предлагана от Nissan е с 5 предавки) нещата вероятно ще се променят, но със CVT-то няма шанс за нещо подобно. Пътувате си спокойно в трафика, оставяте левия си крак да почива и съответно не си късате нервите с натискане на съединителя и смяна на предавките на всеки 100-200 метра в трафика.

Общо-взето Micra си остава един приятен на вид автомобил, чиято цел е да изпъква от общата среда. Сред основните му оръжия са двуцветният интериор и качествените материали, както и огромните възможности за персонализация, които придобиват все по-голяма важност напоследък. Е, цената също си я бива, като тя при варианта с новите двигател и трансмисия стартира от 28 300 лв. В случая поучавате базово оборудване, включващо круиз-контрол, климатик, система за контрол на траекторията, сензор за светлини, датчик за налягане в гумите и др. 

Ако искате нещо повече обаче, трябва да изберете ниво N-Connecta с 16-цолови алуминиеви джанти, затъмнени задни стъкла, предни фарове за мъгла, електрическо отопление на външните огледала, специално осветление, камера за заден ход и автоматичен климатик. Всичко това ще ви струва поне 35 300 лв. И това не е таванът, тъй като има и ниво Tekna, където получавате 17-цолови джанти, аудиосистема BOSE, 4 камери за видеонаблюдение около автомобила и Bi LED къси и дълги светлини. Там вече цената скача над 41 000 лв.

Nissan Micra 1,0 IG-T CVT

100 к.с. максимална мощност

160 Нм максимален въртящ момент

10.9 секунди 0-100 км/ч

185 км/ч максимална скорост

0 от 500
  • #13
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Щирлиц ( преди 4 години )
    Нов и модерен двигател?Не и ако е със цели ТРИ цилиндъра.
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Прочете ли го това бе Фактическия: With the K14 Micra being new for 2017, and the 2016 Clio update being just that, the Micra's interior looks more modern and upscale than its Renault sibling.Това е старата Микра, която тук се тества. Тепърва предстои да излезе новата. Клио излизат винаги по-напред. Политика на алианса и на Гон. просто защото това е най-продаваната им кола и не могат да се лишат от нея и дадат на по-добрите Нисан да им подбият пазара в европа. То другаде не се продава Клио де.
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    The new made in France Nissan Micra is based on the Renault Clio IV, but has unique looks from the Sway concept car. Available from March 2017 in Europe
  • #10
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    https://***.betweentheaxles.net/2017-nissan-micra-vs-renault-clio-differences-in-photo-comparison-15053Даже е на базата на старото Клио, а не на последния модел
  • #9
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    И кое точно е на Рено в тая Микра, че нещо не се сещам? Като му лепнат мин-джа-та на капака и тогава се превръща в Клио само. Иначе си е Нисан от дет да го погледнеш!
  • #8
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Фактически е обратното, точно префасонирано Рено Клио е тая Микра, колкото и да не ви харесва това
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 4 години )
    се прави от Нисан в Япония и се пичкосва от рено във Франция!
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Много си е добре Микрата! На който не му харесва да каже кое предложение повече му допада в този клас. Има и такива екстри, които ги няма при други и дори при тези, които уж се водят премиум. Гледам, че и не само отвън е перфектна, а и вътре е направена страхотно. Личи си качеството на материалите, че не е същото от старите поколения, а е много по-добро. Двигателят е нов и модерен, трансмисията също.Всичко е ново и модерно. Какво му трябва на човек повече?
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Представи си Фолк с Ваген управляван от НЕпенсионер! Трудно е да си го представиш, но има и такива екземпляри... А Микрата на първата снимка със 17-ките е просто трепач! Може да се кара от всеки, дори и от минали под дъгата, като теб! Изглежда модерно и съвременно. Кажи ми за някоя немска каруца в този клас с по-добра визия! Няма такава! Всичките са архаични кошове от миналия век предназначени за немски баби! Единствен недостатък на Микрата е цената,но сравнена с немските гробници си е съвсем ОК
  • #4
    0 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    представете си нисан микра управлявана от мъж хихихи