Пролетта дойде, къде ти е кабриолетът, бе, момче? По това време на човек винаги му се приисква да яхне една хубава кола със свалящ се покрив.
Преди време не беше сложна финансова задача, но нещата в цяла Европа се промениха много. Цените на пазара втора ръка скочиха до небето, така че вече не е толкова лесно да си купиш евтино кабриолет. Разбира се, не е невъзможно.
Не много отдавна, когато говорихме за евтини кабриолети втора употреба, имаше много и много интересни опции, които отговарят на наистина ниски бюджети: Mazda MX-5 NA, Mazda MX-5 NB, MG TF и MG F, BMW Z3, Mercedes -Benz SLK, Audi TT Roadster, Fiat Barchetta, Toyota MR2, Honda CRX...Бяха разнообразни, а тъй като пазарът е динамичен, човек винаги можеше да ги продаде отново без загуба.
Но тези времена отминаха и сега е немислимо да закупите Mazda MX-5 за по-малко от 5 000 евро. Свестните коли пък не падат дори под 10 000 евро. За щастие в края на 90-те и през първото десетилетие на 2000-те имаше треска за кабриолети. Те се продаваха като топъл хляб. Това беше и времето на „бума“ на дизеловите двигатели. Междувременно чистите роудстъри - като гореспоменатия MX-5 или Z3, също триумфираха, така че улиците бяха пълни с кабриолети.
Години по-късно много от тези коли все още се движат. За по-малко от 5000 евро има доста опции, макар да са на възраст. Или пък директно нямат нужния еко стандарт за куп градове на Европа, а и цели страни. Но без паника, има кабриолети за по-малко от 5000 евро и с нужните еко стандартни.:
Кабриолет за под 5000 евро? Ето 5 идеи (ГАЛЕРИЯ):
Четвъртият в списъка е един уникален автомобил за кабриолет от А-сегмента: Ford Street Ka. Един от най-добрите примери за онази треска за кабриолети, която съществуваше през 2000-те години, защото марките „отваряха“ всеки модел. Дори такъв мъник като Ka.
Пуснат е в продажба през 2003 г. само с един двигател - 1,6-литров четирицилиндров бензинов с атмосферно пълнене, който развива 95 к.с. Същият мотор използва и Ford SportKa.
Не е много мощен, но говориме за кола с дължина 3,65 метра и тегло под 1140 кг (вместо твърд покрив използва брезентов). Така че се движи сравнително добре: вдига 0 до 100 км/ч за 12,1 секунди и достигна 173 км/ч.
Разполага само с две места, а багажникът е малък (214 литра), така че практичността не му е силна страна, но е пъргав, особено в града, не харчи много. И като почти всички четирицилиндрови атмосферни двигатели от онази епоха, той е надежден и много лесен за поддръжка. Продава се само до 2007 г., така че няма много бройки, но почти всички струват под 5000 евро.