Пролетта дойде, къде ти е кабриолетът, бе, момче? По това време на човек винаги му се приисква да яхне една хубава кола със свалящ се покрив.
Преди време не беше сложна финансова задача, но нещата в цяла Европа се промениха много. Цените на пазара втора ръка скочиха до небето, така че вече не е толкова лесно да си купиш евтино кабриолет. Разбира се, не е невъзможно.
Не много отдавна, когато говорихме за евтини кабриолети втора употреба, имаше много и много интересни опции, които отговарят на наистина ниски бюджети: Mazda MX-5 NA, Mazda MX-5 NB, MG TF и MG F, BMW Z3, Mercedes -Benz SLK, Audi TT Roadster, Fiat Barchetta, Toyota MR2, Honda CRX...Бяха разнообразни, а тъй като пазарът е динамичен, човек винаги можеше да ги продаде отново без загуба.
Но тези времена отминаха и сега е немислимо да закупите Mazda MX-5 за по-малко от 5 000 евро. Свестните коли пък не падат дори под 10 000 евро. За щастие в края на 90-те и през първото десетилетие на 2000-те имаше треска за кабриолети. Те се продаваха като топъл хляб. Това беше и времето на „бума“ на дизеловите двигатели. Междувременно чистите роудстъри - като гореспоменатия MX-5 или Z3, също триумфираха, така че улиците бяха пълни с кабриолети.
Години по-късно много от тези коли все още се движат. За по-малко от 5000 евро има доста опции, макар да са на възраст. Или пък директно нямат нужния еко стандарт за куп градове на Европа, а и цели страни. Но без паника, има кабриолети за по-малко от 5000 евро и с нужните еко стандартни.:
Кабриолет за под 5000 евро? Ето 5 идеи (ГАЛЕРИЯ):
Третият в списъка е по-модерен от предишните, но има и по-малко бройки за продажба. Това е Opel Tigra TwinTop, малък двуместен кабриолет с прибиращ се твърд покрив, който е дълъг едва 3,92 метра , но има 440-литров багажник.
Пристига през 2005 г., така че почти всички продадени имат еко етикет. Може да бъде закупен с 1,4-литров, 16-клапанов бензинов двигател, който предлага 90 к.с. Последният е най-популярният вариант, поради което повечето продадени употребявани машини използват тази механика. Има го и с 1.8-литров бензинов двигател със 125 коня, както и 1.3 CDTi дизел със 70 к.с., който харчи много малко, но е забележително бавен (над 15 секунди от 0 до 100 км/ч).
При препоръчания бензиновия 1.4 мотор са нужни 12,4 секунди за същата цел. Но съотношението между производителност и разход е добро. Това е здрав двигател, лесен за поддръжка и евтин.