Пролетта дойде, къде ти е кабриолетът, бе, момче? По това време на човек винаги му се приисква да яхне една хубава кола със свалящ се покрив.
Преди време не беше сложна финансова задача, но нещата в цяла Европа се промениха много. Цените на пазара втора ръка скочиха до небето, така че вече не е толкова лесно да си купиш евтино кабриолет. Разбира се, не е невъзможно.
Не много отдавна, когато говорихме за евтини кабриолети втора употреба, имаше много и много интересни опции, които отговарят на наистина ниски бюджети: Mazda MX-5 NA, Mazda MX-5 NB, MG TF и MG F, BMW Z3, Mercedes -Benz SLK, Audi TT Roadster, Fiat Barchetta, Toyota MR2, Honda CRX...Бяха разнообразни, а тъй като пазарът е динамичен, човек винаги можеше да ги продаде отново без загуба.
Но тези времена отминаха и сега е немислимо да закупите Mazda MX-5 за по-малко от 5 000 евро. Свестните коли пък не падат дори под 10 000 евро. За щастие в края на 90-те и през първото десетилетие на 2000-те имаше треска за кабриолети. Те се продаваха като топъл хляб. Това беше и времето на „бума“ на дизеловите двигатели. Междувременно чистите роудстъри - като гореспоменатия MX-5 или Z3, също триумфираха, така че улиците бяха пълни с кабриолети.
Години по-късно много от тези коли все още се движат. За по-малко от 5000 евро има доста опции, макар да са на възраст. Или пък директно нямат нужния еко стандарт за куп градове на Европа, а и цели страни. Но без паника, има кабриолети за по-малко от 5000 евро и с нужните еко стандартни.:
Кабриолет за под 5000 евро? Ето 5 идеи (ГАЛЕРИЯ):
Петата и последна кола в този списък е най-голямата: Chrysler Sebring Cabrio. Това е версията кабриолет с брезентово покритие на американски седан в сегмент C. Той се продава между 2001 и 2006 г. само с бензинови двигатели.
Въпреки че е дълъг 4,92 метра , багажникът му едва достига 320 литра, но задните седалки са наистина използваеми. Можете да изберете 2.0 четирицилиндров бензинов двигател със 140 к.с. или 2.7 V6 бензинов двигател с 200 к.с. По отношение на производителността няма голяма разлика между двата (четирицилиндровият ускорява от 0 до 100 км/ч за 11 секунди, а шестцилиндровият за 9,9 секунди).