IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето с какво BYD ще предизвика Dacia Spring

Малкият Seagull пристига в Европа на цена от само 12 000 евро

Китайският производител BYD е сред основните играчи не само на вътрешния пазар, но и в чужбина. А неговият модел Seagull ще пристигне в Европа през 2025 г., за да се изправи срещу най-евтини коли на ток и най-вече срещу Dacia Spring.


BYD Seagull


Електромобилът беше представен на автосалона в Пекин, който се провежда в момента. Там присъства и екип на Motor1, който разкрива интересни подробности за бъдещето на Seagul. В Китай цените на хечбека с 5 врати и пробег от 250 км стартират от 8100 евро. В Италия електромобилът ще се продава за около 12 000 евро, което определено е заплаха за Spring.

Seagull е част от серията електрически автомобили Ocean на BYD. Дължината му е само 3,78 метра, което го перфектен за чисто градска употреба. Визията му е дело на главния дизайнер на китайската марка Волфганг Егер, който е работил за Alfa Romeo и Audi.


BYD Seagull


Отпред няма място за „фрунк", тоест за малък преден багажник, докато отзад е предвиден товарен отсек с максимален капацитет от 930 литра при сгъната задна седалка. Зад волана е разположен малък 5-инчов екран на приборния панел, докато в центъра на арматурното табло има 12,8-инчов монитор за мултимедийната система, както и различни контроли.

В момента малкия BYD се предлага с електромотор със 75 к.с., чиято мощност се предава към предната ос. Клиентът може да избира между две батерии - 30,08 кВт/ч (LFP литиево-желязо-фосфатна батерия) или 38,88 кВт/ч BYD Blade (също LFP).


BYD Seagull


С малката батерия се очаква Seagull да измине около 250 км по цикъла WLTP, докато с BYD Blade може да достигне 300 км по WLTP, което е напълно достатъчно за градска кола.

Самият модел беше пуснат в Китай преди една година - през април 2023 г., докато тази, която ще пристигне в Европа през 2025 г., ще бъде актуализирана версия - вероятно предстоящ фейслифт на колата, показана в Пекин.


0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Не мога да разбера ти някакъв мазохист ли си? Много се радваш как китайците ще убият европейските производители с което ще фалира Европа и ние покрай нея. Също сам признаваш че в близките 10 години няма да има евтини електрички за основна кола. После няма да има ДВГ което да ги притиска да поевтинеят. Въобще рай е бъдещето според теб
  • #9
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До коментар ( преди 6 месеца )
    От новината Япония размазва Китай на европейския пазар: "анонимен ( преди 2 часа )Също в момента в Европа се очаква до 2033-та да работят общо 250 завода за батерии. Да сред тях ще има и китайски. Но щом до сега не са завладяли пазара на Европа прозореца им започва да се затваря." Според мен този автомобил Ще отвори широко прозореца на Европейския пазар. Както и други подобни които предстоят, докато дойдат дългоочакваните подобни по размери европейски електрички за 25 000 евро с по-малък про.
  • #8
    12 rate up comment 3 rate down comment
    До 6 ( преди 6 месеца )
    Това не е само градски автомобил. Това е перфектен ежедневен автомобил за някой да ходи на работа като втори или трети автомобил в семейството. Пробегът е абсолютно достатъчен за такива цели. Например гостенина и аз караме по 150-200 км седмично, което означава, че едно зареждане ще ни стига за цяла седмица. Размерът е проблем, не пробегът.
  • #7
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Долен ( преди 6 месеца )
    Очевидно е че и ти си от тези които споделят максимата "София е светът и светът е София - каквото виждам от терасата Това е света и друго не съществува"
  • #6
    4 rate up comment 9 rate down comment
    До долния ( преди 6 месеца )
    Кое не му е лошото че е само градски пробег.В града има метро за чии ми е тоя вярел горе.
  • #5
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Пробегът за такава цена въобще не е лош - 200 км на ден плюс остатъчен пробег са потенциални около 80 хиляди километра годишно, които са недостижими и ненужни за такъв тип автомобил. Дори не се нуждае от бързо зареждане.
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Рено Зое минава по WLTP 398 km, има багажник 338 литра и е над 4 метра. А е от 5 години на пазара.
  • #3
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Факт ( преди 6 месеца )
    30квтч пробег 50км.Не мерси
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ти да видиш ( преди 6 месеца )
    Не че съм гледал за такъв размер автомобили, но има ли друг подобен автомобил за 24 000 лв? По-точно с подобна цена?
  • #1
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ще рече нещо като рено zoe, но на половин цена.