IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето с какво BYD ще предизвика Dacia Spring

Малкият Seagull пристига в Европа на цена от само 12 000 евро

Китайският производител BYD е сред основните играчи не само на вътрешния пазар, но и в чужбина. А неговият модел Seagull ще пристигне в Европа през 2025 г., за да се изправи срещу най-евтини коли на ток и най-вече срещу Dacia Spring.


BYD Seagull


Електромобилът беше представен на автосалона в Пекин, който се провежда в момента. Там присъства и екип на Motor1, който разкрива интересни подробности за бъдещето на Seagul. В Китай цените на хечбека с 5 врати и пробег от 250 км стартират от 8100 евро. В Италия електромобилът ще се продава за около 12 000 евро, което определено е заплаха за Spring.

Seagull е част от серията електрически автомобили Ocean на BYD. Дължината му е само 3,78 метра, което го перфектен за чисто градска употреба. Визията му е дело на главния дизайнер на китайската марка Волфганг Егер, който е работил за Alfa Romeo и Audi.


BYD Seagull


Отпред няма място за „фрунк", тоест за малък преден багажник, докато отзад е предвиден товарен отсек с максимален капацитет от 930 литра при сгъната задна седалка. Зад волана е разположен малък 5-инчов екран на приборния панел, докато в центъра на арматурното табло има 12,8-инчов монитор за мултимедийната система, както и различни контроли.

В момента малкия BYD се предлага с електромотор със 75 к.с., чиято мощност се предава към предната ос. Клиентът може да избира между две батерии - 30,08 кВт/ч (LFP литиево-желязо-фосфатна батерия) или 38,88 кВт/ч BYD Blade (също LFP).


BYD Seagull


С малката батерия се очаква Seagull да измине около 250 км по цикъла WLTP, докато с BYD Blade може да достигне 300 км по WLTP, което е напълно достатъчно за градска кола.

Самият модел беше пуснат в Китай преди една година - през април 2023 г., докато тази, която ще пристигне в Европа през 2025 г., ще бъде актуализирана версия - вероятно предстоящ фейслифт на колата, показана в Пекин.


0 от 500
  • #30
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 6 месеца )
    Пак лъжеш,Тесльо.Разликата в дължина е 11 см,в ширина 3,5 см и дължина 6 см в полза на Чайката,това е вярно.Става само за градско.Всичко останало не е вярно.Хюндай и10 е по лек с 125 кг,с 41 км/ч по висока макс.скорост,с 0,4 сек. по бърз,с 9 к.с. по мощен,с три пъти по голям пробег с едно зареждане.Части и сервиз има във всеки град.
  • #29
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    При положение че тръгват от Икея - на практика нямат отсечка с допустима скорост под 80. Иначе познавам човек пътувал София - Айтос - София - 730 км с Айоник 28кВч за 1 ден. Ама му отне 11 часа вместо 7-7:30 със спиранията. То за можене може ама въпроса е защо да си го причиняваш.
  • #28
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Много интересно как Бьорн с 90км/ч няма модел който да пада под 12кВч/100 а тук почти всички са така. Конкретно Up макар и на по-студено дава 15 а i3 - 16/100. Up-a на магистрала със 120 - 21/100. Отделно карали със 130 на магистрала ама средната скорост - 93. Нещо не се връзват данните. Но и 136 км София - Пловдив 91 мин. Те след някой ТИР ли са закротили? Маршрута с връщането е около 400м и средното време за зареждане е час.
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 6 месеца )
    Тесльо,има достатъчно мобилен Интернет и WiFi имам,но на рекламни клипове в Ютуб не вярвам.Във всяко населено място има достатъчно електромобили, можеш да попиташ собствениците за разхода.Ниския разход е в града,на извънградско под 20 квтч/100 няма.
  • #26
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Идеална количка за града, на цената на електрическо колело (да има такива и по 30к).
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    О, да, Ютюб, този пилон на истината и надеждната информация....
  • #24
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "анонимен ( преди 12 часа )Сега погледнах че по размери е точно колкото този автомобил " Всъщност Seagull (чайка) е в сегмент В и е по-голям автомобил от Hyundai i10, който е в най-малкия сегмент А. Въпреки че е електрически е само 100кг по тежък. Ускорението на чайката е по-бързо. Ако се ползва по предназначение за градски автомобил, а не за семейни ексглокзии в Европа, не е лошо автомобилче. Единствения проблем е, че е китайче и няма части и сервизи.
  • #23
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До Турбо ( преди 6 месеца )
    Някой ден, като имаш достъп до wi-fi и можеш да гледаш YouTube си пусни това клипче с разходът и пробегът на малките електромобилчета. Посочи ми един който да се доближава до 20 при каквито и да е условия? Както виждаш повечето имат разход около 11 извънградско youtu.be/nRO4zwhikeA
  • #22
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До Турбо ( преди 6 месеца )
    Някой ден, като имаш достъп до wi-fi и можеш да гледаш YouTube си пусни това клипче с разходът и пробегът на малките електромобилчета. Посочи ми един който да се доближава до 20 при каквито и да е условия? Както виждаш повечето имат разход около 11 извънградско youtu.be/nRO4zwhikeA
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 6 месеца )
    Тесльо,сам виждаш цените на Хюндай и10 и BYD Seagull са изравнени,но никога не бих предпочел електричка със смешен пробег.