Китайският производител BYD е сред основните играчи не само на вътрешния пазар, но и в чужбина. А неговият модел Seagull ще пристигне в Европа през 2025 г., за да се изправи срещу най-евтини коли на ток и най-вече срещу Dacia Spring.
Електромобилът беше представен на автосалона в Пекин, който се провежда в момента. Там присъства и екип на Motor1, който разкрива интересни подробности за бъдещето на Seagul. В Китай цените на хечбека с 5 врати и пробег от 250 км стартират от 8100 евро. В Италия електромобилът ще се продава за около 12 000 евро, което определено е заплаха за Spring.
Seagull е част от серията електрически автомобили Ocean на BYD. Дължината му е само 3,78 метра, което го перфектен за чисто градска употреба. Визията му е дело на главния дизайнер на китайската марка Волфганг Егер, който е работил за Alfa Romeo и Audi.
Отпред няма място за „фрунк", тоест за малък преден багажник, докато отзад е предвиден товарен отсек с максимален капацитет от 930 литра при сгъната задна седалка. Зад волана е разположен малък 5-инчов екран на приборния панел, докато в центъра на арматурното табло има 12,8-инчов монитор за мултимедийната система, както и различни контроли.
В момента малкия BYD се предлага с електромотор със 75 к.с., чиято мощност се предава към предната ос. Клиентът може да избира между две батерии - 30,08 кВт/ч (LFP литиево-желязо-фосфатна батерия) или 38,88 кВт/ч BYD Blade (също LFP).
С малката батерия се очаква Seagull да измине около 250 км по цикъла WLTP, докато с BYD Blade може да достигне 300 км по WLTP, което е напълно достатъчно за градска кола.
Самият модел беше пуснат в Китай преди една година - през април 2023 г., докато тази, която ще пристигне в Европа през 2025 г., ще бъде актуализирана версия - вероятно предстоящ фейслифт на колата, показана в Пекин.