fallback

Байдън дава заден за електрическите автомобили

Американският президент е притиснат и от Тръмп, който обещава тотално премахване на правилата за нулеви емисии

Преходът към електрически автопарк далеч не върви на една скорост в целия свят.  Докато в ЕС няма да можем да купуваме нови бензинови или дизелови автомобили от 2035 г., в САЩ е поставена цел половината от новите коли, продадени до 2030 г., да бъдат с нулеви емисии . Сега правителството на Джо Байдън е на път да отстъпи и от това.    

Според New York Times и Washington Post през пролетта администрацията на Белия дом и Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA) възнамеряват да променят разпоредбите относно емисиите. Така ще облекчат задължителните квоти на производителите относно електрическите превозни средства.

Причините не са една и две. Продажбите на електрички в САЩ започват да показват признаци на забавяне. В същото време се увеличават проблемите с разширяване мрежата на станции за зареждане. В  година на избори - администрацията на Байдън може да преосмисли стратегията. Според източници  на New York Times - „вместо да изискват от производителите на автомобили да увеличат експоненциално продажбите на електрически превозни средства“ до 2030 г., сега те ще „имат повече време да се адаптират“ към нулеви емисии.

Зад тази рязка промяна на курса има няколко фактора. Както споменахме, купувачите не са толкова активни заради скъпите цени на електрическите автомобили. В САЩ има относителен недостиг на зарядни станции. Трети фактор е натиск на производителите и профсъюзите в автомобилната индустрия. Последните подкрепиха Байдън през 2020 г., но сега се страхуват за работните си места.

Страничните ветрове около преизбирането на президента също не помагат, тъй като той върви по тънко въже, опитвайки се да балансира два важни приоритета: борбата с изменението на климата и защитата на трудовите права. От своя страна бившият президент Доналд Тръмп се възползва от възможността да атакува електрическите автомобили, като гарантира, че те „не работят“. Милиардерът се обърна към работниците, че политиките на Байдън „са луди“ и той ще премахне всякакви планове за въвеждане на електрички още в първия си ден обратно в Белия дом.

Миналата пролет EPA излезе в разпоредби за емисиите, че 67% от новите автомобили и леки търговски превозни средства ще бъдат изцяло електрически през 2032 г.. За сравнение – те са 7,6% през 2023 г. Това би се превърнало  в радикална трансформация на автомобилния пазар в САЩ. Въпреки че миналата година в САЩ бяха продадени рекордните 1,2 милиона електрически превозни автомобила , прогнозите за 2024 г. са много различни. Правителството на Байдън отпуска помощ до 7000 долара на кола, но в момента само 18 електрически модела отговорят на критериите. За сравнение миналата година тяхната бройка беше 24. А мярката минаваше за една от звездните на Байдън.

В изявление Джон Бозела, президент и главен изпълнителен директор на Алианса за автомобилни иновации (който представлява 42 автомобилни компании, които произвеждат по-голямата част от новите превозни средства, продавани в САЩ), каза, че страната трябва да намали скоростта на прехода към електрически превозни средства.  

„Трябва да дадем шанс на пазара и веригите за доставки да наваксат изоставането, да запазим способността на клиентите да избират, да позволим на обществените такси да бъдат достъпни и да позволим на промишлените кредити и Закона за намаляване на инфлацията да си свършат работата.“, каза той.

Въпреки различията в автомобилните политики между САЩ и Европа, има няколко еднакви опасения относно навлизането на електрическите коли – цени, лиса на инфраструктура. И ако удължаването на сроковете се случи в Америка, може да го очакваме и на Стария континент.

Както финансовият директор на Porsche (една от марките, които са инвестирали най-много в разработването на електронни горива) Луц Мешке каза преди месец - „има много дискусии за края на двигателя с вътрешно горене“. Мениджърът посочи, че европейският план за забрана на продажбата на нови автомобили с ДВГ до 2035 г. „може да бъде отложен“.  Европейските власти и без това предвиждат клауза за преразглеждане през 2026 г.  

 

fallback
  • #27
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Какви топки имал бустера,под формата на силиконови подплънки на гърдите?Като се сетя за това как на терена на Тесла Берлин събирали мравките с прахосмукачки,червеите с пинсети,прилепите и гарваните с мрежичка за пеперуди и се заливам от смях.За ръждивата неръждаема ламарина още повече.
  • #26
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Оставете на мира МитЕто да си пише.Не прекъсвайте забавлението,моля.
  • #25
    До 25 ( преди 8 месеца )
    Функционалната неграмотност не прощава. Да ми припомниш от кога електромобилите са по-евтини от автомобилите с ДВГ, че вероятно съм го пропуснал? Същите въпроси ми бяха задавани на референдума за АЕЦ Белене, когато обяснявах, че бъдещето е на фотоволтаиците които ще произвеждат най-евтината енергия и тока от Белене няма да има кой да го купува на тази висока цена. Сещаш ли се Как звучеше това в момента в който изкупуваха тока от фотоволтаици на 80ст/kWh. Купих фотоволтаиците чак след 10г.
  • #24
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Бъстър,като е толкова изгодно ти защо още си на дизел?
  • #23
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Голям майтап,бъстъра имал топки и си признавал грешките.Това да не е виц?
  • #22
    Цитат от другата ста ( преди 8 месеца )
    А за уличните зарядни станции, се грижи giga charger, които само срещу 10 лв месечен абонамент могат да ти изградят зарядна станция на всяко място където имаш електромер и можеш да си осигуриш място за паркиране. Включително пред панелката ако се разбереш със съседите. Пред вход с няколко електромобила е работещо решение. На служебният паркинг 10 зарядни са 100 лв/мес. обслужват 50-100 електромобила по 1000 км - 100 000км и 20 000 kWh голяма може да бъде произведена от фотоволтаици на място.
  • #21
    Цитат от другата ста ( преди 8 месеца )
    Последните две години не съм те чул да споменаваш за опорната точка за невъзможността да стигнеш до морето без да си резервираш хотел за преспиване за зареждането? Както виждаш времето не ми остави какво да смятам, а на вас не ви остави опорни точки и антиелектриците си лаят, а кервана електромобили си върви. Причината е че финес всяка година удвоява броя на зарядните си станции въпреки всичкото плямпане за невъзможната геометрична прогресия и ще го прави докато не насити пазара.
  • #20
    До 20 ( преди 8 месеца )
    Чети с разбиране! Не е задължително да имаш гараж. Условия той е да имаш къде да зареждаш евтино на местата на които автомобила обикновено стои паркирана за дълго време. Включително докато си на работното си място. Май наистина и на този въпрос трябва да отговарям с копи пейст, че ми омръзна да разбивам и този мит стотици пъти като спането за зареждане до морето.
  • #19
    до 16 ( преди 8 месеца )
    Дори и при равни цени ел не могат да направят 100%. Както сам признаваш електричка без гараж е безмисена. Голяма част от хората по света нямат гаражи. В момента ако зареждаш на бързи станции цената на 100км е близка с малко предимство за ел в града и за двг извън. Та при равни покупни цени и цени за зареждане, защо ще избереш да зареждаш 3-4 пъти по-често и малко по-бавно?
  • #18
    PLAID ( преди 8 месеца )
    Старци-разбойници-компаньонки на едрия капитал се гонели в гората. Накрая дошъл Горския (МЪСК) и ги изгонил всичките. Мислят,че диктуват задвижването на 21 век и остават излъганите камили. За какво ще си даваме парите решаваме ние: за сгур, отрова, смрад, течове, воня и пушеща тенекия от Зайо Байо с кюнци отзaд или за 3-фазни самолети, електромагнитна тяга без гърнета. Електрификацията няма да спре до последното пушещо гърне.На електрическия стол ще седне всяко ДВГ. Поради СМОГ и липса на не ...
fallback
Последни