fallback

Байдън дава заден за електрическите автомобили

Американският президент е притиснат и от Тръмп, който обещава тотално премахване на правилата за нулеви емисии

Преходът към електрически автопарк далеч не върви на една скорост в целия свят.  Докато в ЕС няма да можем да купуваме нови бензинови или дизелови автомобили от 2035 г., в САЩ е поставена цел половината от новите коли, продадени до 2030 г., да бъдат с нулеви емисии . Сега правителството на Джо Байдън е на път да отстъпи и от това.    

Според New York Times и Washington Post през пролетта администрацията на Белия дом и Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA) възнамеряват да променят разпоредбите относно емисиите. Така ще облекчат задължителните квоти на производителите относно електрическите превозни средства.

Причините не са една и две. Продажбите на електрички в САЩ започват да показват признаци на забавяне. В същото време се увеличават проблемите с разширяване мрежата на станции за зареждане. В  година на избори - администрацията на Байдън може да преосмисли стратегията. Според източници  на New York Times - „вместо да изискват от производителите на автомобили да увеличат експоненциално продажбите на електрически превозни средства“ до 2030 г., сега те ще „имат повече време да се адаптират“ към нулеви емисии.

Зад тази рязка промяна на курса има няколко фактора. Както споменахме, купувачите не са толкова активни заради скъпите цени на електрическите автомобили. В САЩ има относителен недостиг на зарядни станции. Трети фактор е натиск на производителите и профсъюзите в автомобилната индустрия. Последните подкрепиха Байдън през 2020 г., но сега се страхуват за работните си места.

Страничните ветрове около преизбирането на президента също не помагат, тъй като той върви по тънко въже, опитвайки се да балансира два важни приоритета: борбата с изменението на климата и защитата на трудовите права. От своя страна бившият президент Доналд Тръмп се възползва от възможността да атакува електрическите автомобили, като гарантира, че те „не работят“. Милиардерът се обърна към работниците, че политиките на Байдън „са луди“ и той ще премахне всякакви планове за въвеждане на електрички още в първия си ден обратно в Белия дом.

Миналата пролет EPA излезе в разпоредби за емисиите, че 67% от новите автомобили и леки търговски превозни средства ще бъдат изцяло електрически през 2032 г.. За сравнение – те са 7,6% през 2023 г. Това би се превърнало  в радикална трансформация на автомобилния пазар в САЩ. Въпреки че миналата година в САЩ бяха продадени рекордните 1,2 милиона електрически превозни автомобила , прогнозите за 2024 г. са много различни. Правителството на Байдън отпуска помощ до 7000 долара на кола, но в момента само 18 електрически модела отговорят на критериите. За сравнение миналата година тяхната бройка беше 24. А мярката минаваше за една от звездните на Байдън.

В изявление Джон Бозела, президент и главен изпълнителен директор на Алианса за автомобилни иновации (който представлява 42 автомобилни компании, които произвеждат по-голямата част от новите превозни средства, продавани в САЩ), каза, че страната трябва да намали скоростта на прехода към електрически превозни средства.  

„Трябва да дадем шанс на пазара и веригите за доставки да наваксат изоставането, да запазим способността на клиентите да избират, да позволим на обществените такси да бъдат достъпни и да позволим на промишлените кредити и Закона за намаляване на инфлацията да си свършат работата.“, каза той.

Въпреки различията в автомобилните политики между САЩ и Европа, има няколко еднакви опасения относно навлизането на електрическите коли – цени, лиса на инфраструктура. И ако удължаването на сроковете се случи в Америка, може да го очакваме и на Стария континент.

Както финансовият директор на Porsche (една от марките, които са инвестирали най-много в разработването на електронни горива) Луц Мешке каза преди месец - „има много дискусии за края на двигателя с вътрешно горене“. Мениджърът посочи, че европейският план за забрана на продажбата на нови автомобили с ДВГ до 2035 г. „може да бъде отложен“.  Европейските власти и без това предвиждат клауза за преразглеждане през 2026 г.  

 

fallback
  • #37
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Какво мислиш за идеята, че при свръх излишък на енергия цените на тока ще паднат И решението на този проблем могат да бъдат електромобилите, което ще е още един лост за увеличаване на продажбите и ще позволи да се повиши рентабилността им особено при използване за търговска дейност? Имаш ли мнение, различно от това че само не си съгласен с мнението ми и топки да го споделиш? Какъв е смисъла да се включвате в каквато и да е дискусия, ако няма какво да кажете по темата а обсъждате участниците?
  • #36
    анонимен ( преди 8 месеца )
    И да видим дали имаш топки, дай началните данни да ги сметнем и ние и да проверим сметките на Гост. Изгуби ли ги, забравил си къде са записани или ги изяде кучето? Пак слизаме на ниво да обсъждаме хора, а не идеи. Затова да се върнем на идеите. Все още ли поддържаш идеята на Гост, че фотоволтаиците не са решения за зареждане на електромобилите в бъдеще и за сваляне на цените, защото произвеждат само 3% от енергията и това няма как да се промени в бъдеще? Имаш ли мнение колко % че са 2024?
  • #35
    Абе турбо ( преди 8 месеца )
    Колко да си безпристрастен и обективен след като си на 100% съгласен с всички мнения на Гост и не си му посочил нито една грешка? Че аз с жената нямам 100% съгласие по всички теми. Ще ми обясниш ли как преди срещата на Боровец ти знаеше точно какво е смятал гост и даде крайните резултати с проверката която си направил, след като гост никъде и никога не е публикувал първоначалните данни по които да ги сметнеш? Да не би да се срещна сам със себе си, което обяснява едни и същите професори.
  • #34
    Турбо ( преди 8 месеца )
    Тесльо, отново грешиш.Видяхме се с варненския Гост на Боровец.Карал е магистратура в същия университет,в който съм завършил и аз.Спомена имената на доценти и професори,който са му преподавали.По мое време бяха още асистенти.Поговорихме си за двг,Гост е инженер колкото и да го отричаш.Аз също смятам,че електрификацията трябва да се забави.Да оставим пазара да реши,кой какво задвижване ще използва.
  • #33
    Абсолютно вярно ( преди 8 месеца )
    "анонимен ( преди 17 минути )Много ясно че никой не знаеше какво ще се случи след 5-10-15 години Единственото което правят е да пренастроят целите и времето за постигането им." Повечето антиелектрици не могат да осъзнаят, че който каквото и да им говори, винаги става въпрос за пари. Още старите хора са го казали "Интереса клати феса." Целите се променят в движение спрямо интересите. Изоставянето на ДВГ може да стане след 2040, а целта за ВЕИ за 2030 да бъдат постигнати през 2025 или ..2023
  • #32
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ето и цитат, защото аз винаги говоря с факти и мога да дам източник, Например източник как Гост си признава, че е със средно образование, а след това, че е машинен инженер. Сега по традиция ще каже че и този коментар някой друг Гост го е писал"ФЕЦ в момента произвежда само 9,2%.Лятото стига до 30% за няколко часа.Пресметнато целогодишно и денонощно,делът на ФЕЦ е под 3%. Мити4ен математико,3% е средногодишното производство на ток от ФЕЦ.През зимата производството от ФЕЦ е около 1%."
  • #31
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Много ясно че никой не знаеше какво ще се случи след 5-10-15 години Единственото което правят е да пренастроят целите и времето за постигането им.
  • #30
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Гостенина къде отиде толкова далече? Аз мога да говоря с цитати от преди два месеца, че според тебе само за няколко часа през лятото фотоволтаиците могат да осигурят 30% от потреблението на България. Очевидно в момента в девет и половина февруари месец е един от тези редки летни часове които се случват няколко пъти в годината, защото в момента слънцето осигурява около 30% от потреблението на България. ФЕЦ 24,48%1343MWТовар на РБ4162.02
  • #29
    анонимен ( преди 8 месеца )
    "Елинор Рузвелт: Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората" гостенино, знаем, че освен, че си в последната категория, си и патологичен лъжец, така че е трудно да се скриеш както зад този Ник, така и зад титлата машинен инженер , която си съчини. И ако един велик ум може да обсъжда и хора, за малките умове очевидно е невъзможно да асимилират събитията на които са свидетели, камо ли да тръгнат да говорят за идеи за електрификация. Не се напъвай!
  • #28
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ако се заМИСЛИТЕ, аз съм най-големия АНТИЕЛЕКТРИК тук, защото РАЗУБЕЖДАВАМ 95% от хората да си купят електромобили, защото към момента са НЕПОДХОДЯЩИ за тях. И го натяквам под всяка статия. Виж антиелектриците са най-големите оптимисти, защото все си представят, че с едно щракане на пръсти зелените могат да заменят ДВГ и все питат през 2025 къде да зареждаме 2 милиона електрички само в София.
fallback
Последни