fallback

Швейцарци ще зареждат батериите до 80% само за 72 секунди

За технологията съобщи компанията Morand, която подготвя и суперавтомобил

Швейцарската компания Morand информира, че е изобретила нова технология, с която твърди, че може да зареди батерии на електрически автомобил до 80% само за 72 секунди. Това не само може да революционизира автомобилната индустрия, но най-вероятно и всеки сектор, който ще има нужда от батерии в бъдеще, коментира Сarbuzz.

 

 

Технологията се нарича Morand eTechnology и компанията прави някои наистина впечатляващи твърдения и времето за зареждане е едно от тях. Morand също така казва, че батериите ще могат да издържат десетки хиляди цикъла на презареждане, преди да започнат да се разграждат.

Ако името на тази компания звучи познато, то е защото миналата година обяви нов хиперавтомобил. Този хиперавтомобил ще бъде изграден около въпросната революционна технология, за да може да развива максимална скорост от 400 км/ч и ускорение да 200 км/ч от само 6,3 секунди. Компанията е основана от Беноа Моранд, бивш мениджър на отбори от LMP1 и LMP2 Le Mans.

 

 

eTechnology работи с хибридни ултракондензаторни клетки от Sech SA в комбинация с усъвършенствани контролери за безопасно постигане на високи нива на производителност на батерията. Независими тестове от Geo Technology показват, че eTech може да презареди тестова единица от 7,2 кВт/ч до 98% капацитет за 120 секунди при до 900A/360 кВ.

От Мorand също така твърдят, че тази технология използва много по-малко благородни метали като литий и кобалт, а е основно от алуминий, графен и въглерод. Вече има планове за партньорство за производство в по-голям мащаб възможно най-скоро, за да се намали значително цената на иновацията. Тъй като се твърди, че технологията издържа много по-дълго от конвенционалните батерии, има и намаление на дългосрочните разходи.

 

 

Фирмата вижда това като промяна на играта във всяко приложение, изискващо бързи и чести зареждания - автомобили, дронове, електрически велосипеди и скутери, както и индустриите на роботиката, селскостопанските технологии, отбраната, железниците и др. Компанията в момента се опитва да увеличи производството и търси допълнителни инвестиции.

Всичко звучи много обещаващо, но в сегашния си вид това е всичко, констатира още Сarbuzz. Докато не видим технологията да се използва в действителни продукти, които могат да бъдат независимо проверени в реалния свят, е трудно да се разбере колко всъщност са верни или не твърденията. В сегашния си вид времето, необходимо за зареждане на електромобилите, е една от големите черни точки срещу тях и производителите.

 

 

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Първо да ги внедрят в автомобили от 24 Часа на Льо Ман и когато спечелят или поне завършат от първите значи ще е ОК.
fallback
Последни