fallback

Швейцарци ще зареждат батериите до 80% само за 72 секунди

За технологията съобщи компанията Morand, която подготвя и суперавтомобил

Швейцарската компания Morand информира, че е изобретила нова технология, с която твърди, че може да зареди батерии на електрически автомобил до 80% само за 72 секунди. Това не само може да революционизира автомобилната индустрия, но най-вероятно и всеки сектор, който ще има нужда от батерии в бъдеще, коментира Сarbuzz.

 

 

Технологията се нарича Morand eTechnology и компанията прави някои наистина впечатляващи твърдения и времето за зареждане е едно от тях. Morand също така казва, че батериите ще могат да издържат десетки хиляди цикъла на презареждане, преди да започнат да се разграждат.

Ако името на тази компания звучи познато, то е защото миналата година обяви нов хиперавтомобил. Този хиперавтомобил ще бъде изграден около въпросната революционна технология, за да може да развива максимална скорост от 400 км/ч и ускорение да 200 км/ч от само 6,3 секунди. Компанията е основана от Беноа Моранд, бивш мениджър на отбори от LMP1 и LMP2 Le Mans.

 

 

eTechnology работи с хибридни ултракондензаторни клетки от Sech SA в комбинация с усъвършенствани контролери за безопасно постигане на високи нива на производителност на батерията. Независими тестове от Geo Technology показват, че eTech може да презареди тестова единица от 7,2 кВт/ч до 98% капацитет за 120 секунди при до 900A/360 кВ.

От Мorand също така твърдят, че тази технология използва много по-малко благородни метали като литий и кобалт, а е основно от алуминий, графен и въглерод. Вече има планове за партньорство за производство в по-голям мащаб възможно най-скоро, за да се намали значително цената на иновацията. Тъй като се твърди, че технологията издържа много по-дълго от конвенционалните батерии, има и намаление на дългосрочните разходи.

 

 

Фирмата вижда това като промяна на играта във всяко приложение, изискващо бързи и чести зареждания - автомобили, дронове, електрически велосипеди и скутери, както и индустриите на роботиката, селскостопанските технологии, отбраната, железниците и др. Компанията в момента се опитва да увеличи производството и търси допълнителни инвестиции.

Всичко звучи много обещаващо, но в сегашния си вид това е всичко, констатира още Сarbuzz. Докато не видим технологията да се използва в действителни продукти, които могат да бъдат независимо проверени в реалния свят, е трудно да се разбере колко всъщност са верни или не твърденията. В сегашния си вид времето, необходимо за зареждане на електромобилите, е една от големите черни точки срещу тях и производителите.

 

 

fallback
  • #11
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    До този, който бърза с квалификациите по мой адрес - а дали медията не си оправиха грешката след моят коментар, а? И да, 216 kW звучи още по-реалистично при такива сметки.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Това в статията за зареждането е някаква абсолютна фантастика. Такива фантасмагории дори и във фантастичните романи не съм чел. Пълна простотия.
  • #9
    Случайно минаващ тъп ( преди 1 година )
    Ама сте прости, та дрънкате - 360 kW, а не волта! Ако изчислиш за 2 минути каква мощност ти е необходима за зареждане на 7.2kw/h се получава 216kW, което е дори по-малко от използваната...
  • #8
    Ник ( преди 1 година )
    Заменяне на акумулатори с Кондензатори батерии си е бъдеще въпросът който Швейцарците са решили е голям капацитет и много малък саморазряд на кондензаторите.вероятно това е бъдещето на ,,акумулаторите,,с Кондензатори клетки.
  • #7
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Всъщност е ясно, че има грешка в споменатите числа. При такова зареждане ще имаме 5.4 мВт/ч, а не споменатите 7.2 кВт/ч, което е приблизително три порядъка по-малко. Което пък навежда на мисълта, че не става дума за 360 киловолта, а за 360 волта. Тогава мощността, която ще консумира зарядната станция е 324 киловата на час и звучи малко по-реалистично.
  • #6
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    900 ампера ток и 360 киловолта напрежение прави мощност от 324 мегавата. Е много ми е любопитно тази зарядна станция към какво ще е вързана и колко пари ще струва? Пети и шести блок на АЕЦ Козлодуй произвеждат общо 2000 мегавата на час, т.е. връзваме 6 такива зарядни станции и АЕЦ-а бачка само за тях ли?!? Или има някаква грешка в статията (най-вероятно) или въпросната компания се занимава с глупости.
  • #5
    virusa52 ( преди 1 година )
    Иде реч за зареждане на кондензатори , и то тяхно производство , а не за батерии , и то масово разпространените ...
  • #4
    Ал ( преди 1 година )
    Глупусти на търкалета.
  • #3
    Якишен Моторишен ( преди 1 година )
    Дооооообре, 360 киловата зареждане???
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Всеки може да твърди ама каквото си иска ресалността обаче е че при такова зареждане ще се запали батерията
fallback
Последни