Mercedes 190E Cosworth се появява на бял свят в края на 1982 година. Машината определено е революционна и авангардна, като разполага с куп изключителни технологии за времето си. И успехите не закъсняват: куп световни рекорди, състезателни победи и превръщането на модела в една от живите легенди на автомобилната индустрия.

Макар моделът да е разработен в тясно сътрудничество с британските моторспорт експерти от Cosworth, реално името на последните никога не е присъствало официално в наименованието на модела. Типично по германски, той е със сухия индекс Mercedes 190E 2.3-16.
Под тези прости цифри, стои автомобил с модифицирана аеродинамика, технологично окачване и олекотен двигател с изключителни параметри. И макар в началото да шокира феновете на Мерцедес, по-късно "болидът" се развихря и става обект на възхищение, а днес е ценен колекционерски екземпляр. Но има и няколко много интересни факта около него, за които може би малцина са наясно. Нека ви разкажем.
8 неща за Mercedes 190E Cosworth, които може би не знаете:
Феновете на 190E знаят, че 2.3-16 е разработен за участие в ралита, за да заеме мястото на SLC,който, колкото и добра машина да е бил, е изглеждал малко или много нелепо по отсечките. Но тогава пък Audi пуска Quattro и новата машина разплаква всички, благодарение на двата си задвижващи моста.
Mercedes напуска моторните спортове с яд, но инженерите, работещи по 2.3-16 знаят какво са сътворили и започнали да подкрепят частни отбори в шампионата DTM. И там машината била доста успешна. Но не толкова, колкото 2,3-литровия 4-цилиндров мотор на BMW, съчетан с "обърната" 5-степенна трансмисия. Някои се чудят откъде на баварците им хрумва подобна идея, а други открито ги обвиняват в плагиатство.


0