IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Cosworth чупи световния рекорд за мощност на двигател без турбо

Атмосферният мотор на Aston Martin Valkyrie ще разполага с 1130 к.с.

Cosworth чупи световния рекорд за мощност на двигател без турбо

Компанията Cosworth разработва за хиперколата Aston Martin Valkyrie най-мощния атмосферен мотор в историята на автомобилите. Това става ясно от публикация в Twitter на производителя на двигателя, която обаче малко по-късно беше премахната.

Cosworth чупи световния рекорд за мощност на двигател без турбо

Преди това обаче туитът беше копиран от няколко автомобилни издания. От него става ясно, че мощността на подготвания мотор ще бъде 1130 к.с. За подобни показатели се говори още от миналото лято, но тогава се твърдеше, че Valkyrie ще поучи хибриден агрегат, който ще съчетава V12 бензинов двигател с 1000 к.с. и електромотор, осигуряващ още 130 к.с.

Според слуховете, агрегатът за хиперколата се разработва от хърватската компания Rimac Automobili, но сега става ясно, че това не е така. Във всички случаи, новият мотор е световен рекорд за сериен модел. В момента най-мощният автомобил с атмосферен двигател е Ferrari 812 Superfast, което разчита на V12 с обем 6,5 литра и мощност от 800 к.с. и 718 Нм въртящ момент.

Cosworth чупи световния рекорд за мощност на двигател без турбо

Производството на Aston Martin Valkyrie стартира през 2019 г. Ще бъдат направени 150 „граждански” екземпляра от колата, както и 25-пистови машини във версия AME Pro. Очаква се британците да се опитат да подобрят абсолютния рекорд на Северна дъга на „Нюрбургринг”, който неодтавна беше поставен от спортния прототип Porsche 919 Hybrid Evo.  

Снимки: Twitter, Aston Martin

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Милен Илиев Минков ( преди 7 месеца )
    Това- е, нищо,.Има, двигатели- като- орех, и- постигат,.Стотици- силови-70кг...Но, няма- дори- ъгъл, при- паметника Левски,...- Зада- се, почувства- свободата....
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Spasi ( преди 7 месеца )
    Абе пичове, тука има някаква дълбока грешка! Хонда още пре 89-90-та или може би година две по късно даде на пистата NSR, който е 500 кубика и е 200 коня! Това прави 400 коня от литър обем... Та за какво си говорим тука?
  • #9
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Фен ( преди 3 години )
    Алиено Арканум на Ахмед Мерчев няма турбо и е 5000 коня. Дори калпавия Римак е 1800 коня без турбо.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 3 години )
    Аз се чудя къде ги гледаш, а то ние говорим за различни неща... Прав си за данните на 919, аз нещо се бях заблеял и си говорех за 918. Той по някое време държеше рекорда при "серийните" автомобили и се заблудих, че Aston Martin ще се цели там, а не в абсолютния рекорд. Сори :)
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 3 години )
    Korrado Katani, по отношение на мощността на F1 двигателите и това, колко могат, то отговорът е много. Докато учих имах късмета да ми преподава Джеф Годард, бивш главен инженер на F1 отбора именно на Cosworth. Той разказваше, че в края на осемдесетте са тествали 1.5 литров V6 (доста сходно със сегашната конфигурация с близо 2000к.с. А дори в състезания са ползвали същия двигател с около 1000к.с., та има ли принудително пълнене, мощността може да се надува много.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 3 години )
    Анонимен 3-ти, Porsche 918 ускорява о т0 до 200 км/ч за 7,2 секунди. Не знам къде ги сънува и как си ги представяш тия 4.5 сек.Valkyrie пък е доста по-хардкор машина от Porsche-то и с по-високата си мощност, предполагаемо по-ниското тегло с поне 100кг и състезателната аеродинамика няма да има особени затруднения да бие рекорда на пистата.
  • #5
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Доста по различно е сега при двигателите във F1, трябва да издържат 5 състезания и смяна на който и да е компонент от двигателя или скоростната кутия се наказват с 5 места на стартовата решетка за всяка подменена част
  • #4
    3 rate up comment 11 rate down comment
    112 ( преди 3 години )
    Korrado Katani скоро не съм гледал Ф1 но в ерата на Шумахер 80% от двигателя се рециклираше след всяко състезание. Едвали е много по различно сега.
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    ReFAKT ( преди 3 години )
    До Анонимен, който казва, че F1 трудно ще бие рекорда - само да спомена, че 2004-2005 Ралф Шумахер с болид BMW-Williams прави обиколка, като умишлено намаля по завоите, и по неофициални данни времето е към 4:40 - 4:50 мин. На тази писта никога няма да видиш официално време за F1 - закон от 1965г.Търси в Гугъл :)
  • #2
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Korrado Katani ( преди 3 години )
    Двигателите на болидите от F1 се правят да издаржат много състезания.Т.е.не са форсирани на max.Имат резерв от мощност.Ако се форсират без оглед на издържливостта,мисля,че лесно ще бият рекорда.