Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Cosworth чупи световния рекорд за мощност на двигател без турбо

Атмосферният мотор на Aston Martin Valkyrie ще разполага с 1130 к.с.

Cosworth чупи световния рекорд за мощност на двигател без турбо

Компанията Cosworth разработва за хиперколата Aston Martin Valkyrie най-мощния атмосферен мотор в историята на автомобилите. Това става ясно от публикация в Twitter на производителя на двигателя, която обаче малко по-късно беше премахната.

Cosworth чупи световния рекорд за мощност на двигател без турбо

Преди това обаче туитът беше копиран от няколко автомобилни издания. От него става ясно, че мощността на подготвания мотор ще бъде 1130 к.с. За подобни показатели се говори още от миналото лято, но тогава се твърдеше, че Valkyrie ще поучи хибриден агрегат, който ще съчетава V12 бензинов двигател с 1000 к.с. и електромотор, осигуряващ още 130 к.с.

Според слуховете, агрегатът за хиперколата се разработва от хърватската компания Rimac Automobili, но сега става ясно, че това не е така. Във всички случаи, новият мотор е световен рекорд за сериен модел. В момента най-мощният автомобил с атмосферен двигател е Ferrari 812 Superfast, което разчита на V12 с обем 6,5 литра и мощност от 800 к.с. и 718 Нм въртящ момент.

Cosworth чупи световния рекорд за мощност на двигател без турбо

Производството на Aston Martin Valkyrie стартира през 2019 г. Ще бъдат направени 150 „граждански” екземпляра от колата, както и 25-пистови машини във версия AME Pro. Очаква се британците да се опитат да подобрят абсолютния рекорд на Северна дъга на „Нюрбургринг”, който неодтавна беше поставен от спортния прототип Porsche 919 Hybrid Evo.  

Снимки: Twitter, Aston Martin

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Фен ( преди 7 месеца )
    Алиено Арканум на Ахмед Мерчев няма турбо и е 5000 коня. Дори калпавия Римак е 1800 коня без турбо.
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 7 месеца )
    Аз се чудя къде ги гледаш, а то ние говорим за различни неща... Прав си за данните на 919, аз нещо се бях заблеял и си говорех за 918. Той по някое време държеше рекорда при "серийните" автомобили и се заблудих, че Aston Martin ще се цели там, а не в абсолютния рекорд. Сори :)
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Та там в страницата на на Нюрбургринг дават пълно описание на Поршето тегло 888кг., 1160к.с. от които 720 от ДВГ и 440 от ел. при 9000 оборота, двигател 2000 кубика веобрачен четири цилиндров,габарити на колата-дължина -широчина и височина 5078 x 1900 x 1050 от 0-100 2,2сек, 0-200 4,5 сек, 0-300 8,5 сек. топ спийд 369км. време за обиколка 5.19.546 и т.н. и т.н. та там съм ги прочел тия неща.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    ""Анонимен 3-ти, Porsche 918 ускорява о т0 до 200 км/ч за 7,2 секунди. Не знам къде ги сънува и как си ги представяш тия 4.5 сек."" Прочетох го в страницата на Нюрбургринг лап таймс. Там срещу времето на всяка кола има описание, на коя дата е поставен рекорда, кой е бил пилота, какво е теглото на колата, ускорение от 0-100 и от 0-200, гуми и т.н. и т.н..
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 7 месеца )
    Korrado Katani, по отношение на мощността на F1 двигателите и това, колко могат, то отговорът е много. Докато учих имах късмета да ми преподава Джеф Годард, бивш главен инженер на F1 отбора именно на Cosworth. Той разказваше, че в края на осемдесетте са тествали 1.5 литров V6 (доста сходно със сегашната конфигурация с близо 2000к.с. А дори в състезания са ползвали същия двигател с около 1000к.с., та има ли принудително пълнене, мощността може да се надува много.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 7 месеца )
    Анонимен 3-ти, Porsche 918 ускорява о т0 до 200 км/ч за 7,2 секунди. Не знам къде ги сънува и как си ги представяш тия 4.5 сек. Valkyrie пък е доста по-хардкор машина от Porsche-то и с по-високата си мощност, предполагаемо по-ниското тегло с поне 100кг и състезателната аеродинамика няма да има особени затруднения да бие рекорда на пистата.
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Сегашните болиди от Ф1 са много по-слаби от тези по времето на Шумахер. Днес те са с 1,6 литрови двигатели и с много, много ограничения дори в мощността, това е заради изискванията за безопастност. Както и Рали автомобилите днес са бледа сянка на рали автомобилите от 70-те години на миналия век. Старите бяха толкова бързи и опасни че дори закриха цял клас заради безопастността.
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Доста по различно е сега при двигателите във F1, трябва да издържат 5 състезания и смяна на който и да е компонент от двигателя или скоростната кутия се наказват с 5 места на стартовата решетка за всяка подменена част
  • #6
    3 rate up comment 10 rate down comment
    112 ( преди 7 месеца )
    Korrado Katani скоро не съм гледал Ф1 но в ерата на Шумахер 80% от двигателя се рециклираше след всяко състезание. Едвали е много по различно сега.
  • #5
    10 rate up comment 0 rate down comment
    ReFAKT ( преди 7 месеца )
    До Анонимен, който казва, че F1 трудно ще бие рекорда - само да спомена, че 2004-2005 Ралф Шумахер с болид BMW-Williams прави обиколка, като умишлено намаля по завоите, и по неофициални данни времето е към 4:40 - 4:50 мин. На тази писта никога няма да видиш официално време за F1 - закон от 1965г. Търси в Гугъл :)