IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Легендата Ford Escort Cosworth: рали автомобил за улицата

Духовният наследник на Focus RS е бил лимитиран на едва 7145 бройки

Легендата Ford Escort Cosworth: рали автомобил за улицата

Когато става въпрос за класически спортни автомобили от 90-те, неминуемо се сещаме за легендарния Ford Escort Cosworth. Това е автомобилът, за който феновете на рали спорта мечтаят по това време. Това е най-бързият, най-лудият и най-екстремният вариант на петото поколение на модела Escort в Европа. Производството му е обосновано от нуждата да се хомологира състезателния автомобил, с който Ford участва в Световния рали шампионат, а впоследствие е считан за един от най-добрите модели в историята на компанията.

Легендата Ford Escort Cosworth: рали автомобил за улицата

Escort Cosworth се предлага на пазара между 1992 и 1996 в две версии. Първоначално Ford рекламира модела като “хомологационна специална версия”, която е използвана, за да се акредитира състезателния автомобил от FIA. Общо 2500 такива автомобила са произведени от тази версия.

Второто поколение се произвежда от края на 1994 и е оборудвано с по-малък турбокомпресор, с който инженерите намалили гигантската “турбо дупка”, която затруднявала ежедневното ползване на първото поколение на колата. От двете генерации Ford произвели общо 7145 автомобила между 19 февруари 1992 и 12 януари 1996.

Защо е толкова популярен сред феновете?

Просто защото е Escort Cosworth и е невъзможно един компактен хечбек, задвижван от първичен 2.0-литров турбо двигател, задвижващ четирите колела, да не бъде вълнуващ. Всъщност, колата е базирана на шасито и механиката на духовния си предшественик Sierra Cosworth, но инженерите монтират отгоре купето на Escort, за да накарат модела да заприлича на стандартния Escort Mk V.

Легендата Ford Escort Cosworth: рали автомобил за улицата

Благодарение на гигантското си турбо Garrett, 4-цилиндровият двигател произвежда максимална мощност от 227 к.с. при 6250 об/мин, а максималният въртящ момент достига 310 Нм при 3500 об/мин. Максималната скорост е 220 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва за 5.7 секунди.

Легендата Ford Escort Cosworth: рали автомобил за улицата

Имайки предвид всичко това, едва ли за някого е тайна защо тази кола е считана за емблема на 90-те.

Легендата Ford Escort Cosworth: рали автомобил за улицата

За да оценим съвсем какво е означавал Ford Escort Cosworth за тогавашната публика, представяме ви една от оригиналните реклами на модела. Като хомологационен автомобил, производственият Escort Cosworth споделя много части с рали автомобила от Група А на Световния рали шампионат WRC. Именно това е демонстрирано и в рекламата по-долу - дълбоките рали корени на машината. Казано по-просто, Escort Cosworth е рали автомобил за улицата. И точно заради това хората продължават да го обичат толкова много.





Снимки: Ford
 

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    КАКТО СЪМ ЗАПОВЯДАЛ!
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    БОГ - КОЙ РАЗБИРА ФОРД ЕСКОРТ 1.4 ИЗБИРА!
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Като чуя за Ескорт Косуърт веднага се сещам за Царски, ВЕЛИК шампион! Много радост ни е доставил с Ескорта, Ланчата и сега и с Митсубишито!
  • #6
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ех времена, като дете през 90-те беше пълно с кадети и ескорти (и вафлен стоп), сиери, фиеста 2 и 3, рено 11, пежо 309 и 205, Ситроен БХ и космическия ХМ и т.н. коли с които израстнахме. От по-новите модели само по-скъпите марки имат някакъв дизайн, а по-масовите, особено в ниските класове правят твърде дамски колички като дизайн.
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    do: До първия ( преди 7 години )
    Е как да няма нищо общо?!И моето и това се наричат Форд Ескорт!!!Аз не казвам, че Cosworth е зле, а че моят беше супер зле. За състезания Cosworth сигурно е бил добър, защото е легенда, както и цивилната ферсия на Ескорт е легенда по проблеми, корозия и каквото се сетиш.Между другото Сиера също съм имал, но беше дизел и не съм имал сериозни проблеми освен корозията.
  • #4
    22 rate up comment 0 rate down comment
    Комедиянтитеее...! ( преди 7 години )
    "Духовният наследник на Focus RS е бил лимитиран на едва 7145 бройки"!!?1. Наследникът е Фокус РС, другият е предходник!2. Не е лимитиран а са продадени 7145бр ...Скоро ще стигнете до Гинес по най-много грешки в 1 изречение!
  • #3
    20 rate up comment 2 rate down comment
    До първия ( преди 7 години )
    Твоят изгнил Ескорт няма нищо общо с тази рали легенда от 90-те. В западна Европа в момента хубавите екземпляри вървят от 30 хиляди евро нагоре, а пък за Sierra Cosworth още повече.
  • #2
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Само веднъж съм виждал такъв на живо. Беше с много интересен жълто- зелен цвят. Красота
  • #1
    5 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Сърбал съм му попарата на Форд Ескорт 1,6 пълна инжекция 90 к.с.Харчещ масло двигател, пушещ, като локомотив, лошо управление, гниещи ламарини, ръжда навсякъде, където може да се сити човек (само Опелите бяхо по-добри, но Ескорта ги конкУрираше доста добре), проблеми с електрониката алтернатор и делко, също даваше отечка и батерията трябваше да се зарежда на няколко дни, горивото за нищо го нямаше и гореше като 2.0 мотор около 10/100. С най-голяма радост се отървах от тази ***.