Mercedes 190E Cosworth се появява на бял свят в края на 1982 година. Машината определено е революционна и авангардна, като разполага с куп изключителни технологии за времето си. И успехите не закъсняват: куп световни рекорди, състезателни победи и превръщането на модела в една от живите легенди на автомобилната индустрия.
Макар моделът да е разработен в тясно сътрудничество с британските моторспорт експерти от Cosworth, реално името на последните никога не е присъствало официално в наименованието на модела. Типично по германски, той е със сухия индекс Mercedes 190E 2.3-16.
Под тези прости цифри, стои автомобил с модифицирана аеродинамика, технологично окачване и олекотен двигател с изключителни параметри. И макар в началото да шокира феновете на Мерцедес, по-късно "болидът" се развихря и става обект на възхищение, а днес е ценен колекционерски екземпляр. Но има и няколко много интересни факта около него, за които може би малцина са наясно. Нека ви разкажем.
8 неща за Mercedes 190E Cosworth, които може би не знаете:
Моторът Mercedes M102 е бил доста "назобан", а съотношението между вътрешния диаметър на цилиндър и хода на бутало е било меко казано нестандартно. И агрегатът бил перфектния кандидат за ювелирна работа от страна на Cosworth. С олекотена глава, огромни всмукателни и изпускателни колектори за 4-те клапана на всеки цилиндър. 16-клапанов редови мотор в наши дни си е част от ежедневието, но преди 35 години си е било внедряване на технология от Формула 1.
От Cosworth са поработили сериозно по инжекционната система и възпламеняването на горивото, като добавили и специални бутала Mahle и изпускателна система Mandrel. В резултат на доработките, двигателят можел да работи до 7100 об/мин и постигал максималната си мощност от 187 конски сили при около 5500 об/мин.