Ако целта е намаляване на емисиите, производителите трябва да обмислят дизеловия хибрид като алтернатива на пълноценен електромобил. Това заяви в интервю за Carbuzz създателят на някои от най-страхотните хиперколи в историята Кристиан фон Кьонигсег. Според него дизеловият хибрид можеше да изпълнява 95% от шофирането си за кратки пътувания, използвайки батерия. Дизеловият двигател, който работи на възобновяемо гориво, може да покрие останалите 5% при по-дълги пътувания.

„Дизелов хибрид би бил невероятен. Ако не ти е позволено да работиш с дизел в градовете, просто двигателя се изключва, като имаш доста голяма батерия. А за дългите си пътувания, които се случват от време на време, използвате HBO, който е възобновяем дизел. Да кажем, че 5% от шофирането ви е на HBO. Останалото е електрическо, а колата ви е с 300 кг по-лека от електромобил с дълъг пробег, защото батерията ви е една трета. Това е много по-добре за околната среда и никой не мисли за това", обяснява основателят и собственик на Koenigsegg.
Дизеловите двигатели загубиха популярност в голяма част от света през последното десетилетие - след скандала с Дизелгейт. Производителите до голяма степен избягват дизеловите хибриди в серийните автомобили, като само някои от тях ги предлагат в гамата си. Известно е, че Jaguar е тествал идеята по време на разработката на I-Pace, докато за известно време Mercedes-Benz предлагаше дизелов двигател с плъгин в модели като GLE в Европа.
Има няколко причини производителите да не използват дизелови хибриди, като основната е сложността на тяхната конструкция. Дизеловите двигатели са по-сложни от бензиновите, а хибридът добавя електрически мотори, батерии и контролен блок към цялата система. А това би било по-скъпо от традиционен хибриден двигател.
Друг фактор е, че дизеловите двигатели трябва да работят в определен топлинен диапазон, за да бъдат най-ефективни, а изключването на двигателя за продължителен период от време би означавало, че при стартиране за кратки периоди никога няма да бъде в най-добрата си форма. В същото време изцяло електрическата задвижваща система е по-спретнато и по-просто решение. Фон Кьонигсег обаче оспорва тези твърдения.
„Изглежда по-сложно, но ако погледнете от масова гледна точка, масата е много по-малка. Това е един батериен пакет. Да, в батерийния пакет има 7000 клетки – 7000 части. Така че, ако това спадне до 2000, а после имате двигател с вътрешно горене и резервоар за гориво, и използвате възобновяемо дизелово гориво, бих заложил, че за 10 години това е по-ниско въздействие върху околната среда – стига да не карате повече от 5% от времето на дизел", обяснява създателят на хиперколи.

