Първото поколение Audi A5 е динамичен спортен автомобил с все още модерен външен вид. Но, уви, в този случай красотата изисква жертви, предимно финансови - тези автомобили вече не са млади и са натрупали много болежки, привични за възрастта. Показваме ви пет типични проблема, с които се сблъскват собствениците на това немско купе, и начините да ги отстраните.
Какво се чупи в първото поколение на Audi A5 (ГАЛЕРИЯ):
След около 100 000 км 1.8- и 2.0-литровите бензинови двигатели с турбокомпресор често изпитват тревожно увеличение на разход на масло до над 1 литър на 1000 километра.
Какво да се направи
Причината за повишения разход на масло е коксуването на двигателя. Слабите бутални пръстени не се справят, покриват се с въглеродни отлагания и стават нестабилни, което след това ускорява процеса. В напреднали случаи налягането в системата за смазване спада, което води до износване на разпределителните валове и главата на цилиндрите, както и на балансиращите валове и буталните възли.
В такива случаи е необходим основен ремонт на двигателя, включително подмяна на буталната група, разпределителните валове, цилиндровата глава и балансиращите валове. В по-ранни етапи обаче може да е достатъчно само смяната на нови бутала и сегменти.

