Първото поколение на Audi Q7 (2005-1015) е един от онези SUV-та, които впечатляват със своя комфорт и мощност дори след години. Колкото по-стар става обаче, толкова повече внимание изисква, като всички автомобили, разбира се. Представяме шест от най-често срещаните проблеми при Q7 и как да ги предотвратите.
Заслужава ли си първото поколение на Audi Q7 (ГАЛЕРИЯ):
Q7 от първо поколение е оборудван с атмосферен 4.2 FSI V8 двигател, а след фейслифта към него се присъедини 3.0 TFSI V6 с компресор. След 100 000-150 000 километра и двата двигателя да започнат да консумират прекомерно количество масло. Това често е съпроводено със син дим по време на ускорение.
Какво да се направи
Повишеният разход на масло обикновено е свързан с износване на цилиндрово-буталната група: при 4.2 FSI, поради прегряване и драскотини, а при 3.0 TFSI, поради залепване на бутални пръстени и въглеродни отлагания. И двата двигателя са чувствителни към качеството на маслото и интервалите за смяна: колкото по-рядко се сменя маслото, толкова по-висок е рискът от повреда на цилиндрите.
Двигателят 3.0 TFSI е модифициран след 2011 г., но проблемът не е отстранен напълно. За да се намали рискът от разход на масло и износване, смяната трябва да се извършва на всеки 7000-8000 км и да се използват само марки, одобрени от Audi.


3