Пълният списък на най-сложните автомобили, правени някога, е обширен и пълен с легендарно свръх усложнени превозни средства. Помислете за Aston Martin Lagonda и неговата 16-седмична производствена сага или за McLaren P1 с неговата пълна гама активна аеродинамика, взаимствана от Формула 1.
За да бъдем ясни, говорим за коли, които превръщат общата сложност в своя визитна картичка, а не само за такива с объркващи конструкции на двигателя. Това са автомобили, които изглежда са проектирани от инженери, решени да натъпчат всяка налична технология в една кола, просто за да накарат всичко да работи.
15 от най-сложните технически коли правени някога (ГАЛЕРИЯ):
Завиването на четирите колела при лек автомобил е по своята същност сложно, тъй като позволява на задните колела също да завиват. Екстремен пример е Hummer EV и неговата странна възможност за „рачешко ходене“, която може да добави 10 градуса завъртане отзад. По-типично е 4WS да се използва за подпомагане на маневреността при ниска скорост и стабилността при висока скорост. Като при Genesis G80, който добавя само два градуса ъгъл на завиване над 60 км/ч.
На теория съвременните превозни средства би трябвало да имат технологията, необходима за опростяване на това шантаво инженерно решение. Както и да го погледнете, 4WS изисква много допълнителни части и компоненти, за да „танцува“, което важеше с двойна сила около 1988 г.
В случай че сте пропуснали, тази автомобилна ера отбеляза кратък пик в използването на управление на четирите колела. Като Honda Prelude и Mazda 626, да назовем само два примера. Именно Mazda обаче печели наградата за сложност на този фронт, тъй като системата 4WS включваше механични, хидравлични и електронни компоненти.
Специализиран контролен блок и сензори за скорост извършваха изчисления въз основа на скоростта на автомобила, а не на ъгъла на волана. На разположение бяха до пет градуса движение, което е чудесно, но човек потреперва при мисълта как тази диво сложна система е издържала през последните 37 години.

