Renault 4 Electric най-вероятно ще получи версията със задвижване на четирите колела. Това разкри шефът на френската марка Фабрис Камболив в интервю за Autocar, като уточни, че крайното решение за пускането на подобен модел ще бъде взето до няколко седмици.

Според Камболив, по този начин ще бъде повишена привлекателността на Renault 4 Electric за пазарите в някои държави от Северна Европа, където търсенето на задвижване на четирите колела традиционно е по-високо. Това се отнася не само за Скандинавските държави, но също така Швейцария, Австрия, Северна Италия и Южна Германия.
В основата на новата версия ще бъде концепцията Renault Savane 4x4, представена през май тази година. Тя получава допълнителен електромотор на задната ос, който се комбинира с разположен отпред двигател. Подобна система де използва и при друга концепция - Vision4Rescue, която показа версия на R4 със задвижване на четири колела, предназначена за пожарникари.

Камболив допълни, че решението за пускане на Renault 4 AWD се е забавило, тъй като е необходимо първо да се определят стратегическите приоритети на марката. В компанията са решили да изчакат пускането на Renault 5 на пазара, както и премиерата на показаното наскоро Renault Twingo.
Историческото Renault 4, произведено от 60-те до 90-те години, също се предлагаше със задвижване на всички колела. Поради ниската мощност на двигателя, този модел е предназначен главно да помогне на сняг, лед, мокри ливади и т.н., а не при истински пресечен терен.

Renault 4 Electric AWD очевидно трябва да може да направи малко повече. Фактът, че шефът на Renault говори за постоянно задвижване на всички колела, очевидно означава, че задният двигател работи непрекъснато. Следователно вероятно това няма да бъде регулируем електрически възбуждащ (EESM) синхронен мотор, тъй като Renault използва в повечето от своите модели, нито асинхронен мотор, който също може лесно да бъде деактивиран.
По-вероятно е да е синхронен двигател с постоянен магнит (PSM). Това би имало предимство, тъй като подобно устройство е по-компактно. Не е ясно обаче каква ще е мощността на електромоторите, както и капацитетът на батерията.

