IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск

Концерът си постави за цел да продава повече дори с намаляване на печалбите

Увеличаване на броя на продаваните автомобили в Европа и Северна Америка, инвестиране в по-достъпни модели дори за сметка на печалбите - това е целта на Stellantis за близко бъдеще, съобщава агенция Reuters, като се позовава на източници, близки до компанията. 


Антонио Филоса


Това е съвсем различна посока, поета от новия новият главен изпълнителен директор Антонио Филоса в сравнение с предшественика си Карлос Таварес, който напротив, се стремеше да максимизира маржовете чрез намаляване на разходите и повишаване на цените.

От друга страна, Филоса си поставя за непосредствена цел да постигне данни и приходи над ниските очаквания на анализаторите, които в най-добрия случай очакват резултати, съответстващи на тези от 2024. Стратегия, която изглежда дава резултат, като се има предвид, че за първи път от осем тримесечия продажбите на Stellantis се увеличиха с 6% в Северна Америка между юли и септември.

Приоритет засега е Северна Америка

Филоса се фокусира силно върху продажбите на компании за коли под наем, фирми и държавни институции в САЩ, като по този начин е възможно да се намалят наличностите (пълните дилърски дворове бяха един от проблемите на концерна при управлението на Таварес) и да се възстановят продажбите, макар и с по-малки маржове. Увеличаването на обемите на продажбите би им позволило да се поддържа капацитета на заводите, да се запази видимостта на марките си и да се подкрепи производството.

Американският пазар е основен приоритет на групата, както се вижда от последните инвестиции зад океана: тук Stellantis ще се откаже от амбициозните цели по отношение на електрическите превозни средства, които също ще бъдат подсилени от облекчаването на ограниченията за потребление, желани от администрацията на Тръмп.

Елиминиране на припокриванията

По-широко казано, компанията трябва да разбере коя от нейните 14 марки наистина има бъдеще. Докато северноамериканските автомобилни производители на групата (Ram, Dodge и Chrysler) са диверсифицирали един от друг, в Европа сливането между FCA и PSA всъщност се припокрива с предложенията на пазара, което затруднява възстановяването на загубения пазарен дял.

Очаква се, Филоса да обмисли отказването от някои от европейските марки, а следващите няколко месеца ще бъдат решаващи за някои производители. Източници не потвърждават кои от тези производители са най-застрашени, но е ясно, че Lancia, DS и Abarth могат да бъдат продадени, тъй като резултатите им са далеч от очакваното.

0 от 500
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 38 минути )
    То между Rafale и Дъстър да не те разочаровам много, но си има бая разлика. И цената е съвсем на място и за двата модела.
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    След Мерцедес, и тези се сетиха, че за да печелиш, трябва да продаваш. Следващите, които ще се сетят, са Рено щото и те в момента имат нелоши хибриди, но при 50К за Дъстер и 90К за Rafale, почвам да гледам 2-ра ръка обявите.