Френският производител Citroen се сблъсква със сериозен проблем – интересът към новия C3 е толкова голям, че компанията изпитва затруднения да спази крайните срокове за доставка в цяла Европа. И това принуждава концернът Stellantis да предприеме действия.

Новият Citroën C3 връща френската марка към успеха от миналото
Citroën е една от марките, която успя бързо да преодолее кризата в продажбите през последните години, като откри печелившата формула. Тя успя да популяризира автомобилите с нулеви емисии в В-сегмента, което не е по силите на много други производители. Доказателство за това е именно новият C3, който се радва на сериозен интерес – както във версиите с ДВГ, така и в електрическия си вариант.
Моделът стана по-популярен през последните месеци, вероятно заради появата на една от по-евтините електрически версии. Бензиновият C3 струва около 15 000 евро, а електрическия e-C3 на някои пазари излиза под 20 000 евро, което предизвика огромен интерес сред потребителите и това изненада дори шефовете на Stellantis.

Проблемът в случая е, че търсенето надвишава производството, което възложено на завода в Търнава. Там този модел в момента се произвежда заедно с C3 Aircross и Opel Frontera. Фабриката в Словакия работа на пълен капацитет, така че в Citroen трябваше бързо да вземат мерки.
Въпреки цените си, Citroën C3 е печеливш модел
В Citroën и Stellantis искат да се възползват максимално от ситуацията, затова разширяват производството на модела, като го пренасочват към сръбския завод в Крагуевац. Предвижда се там да се сглобяват още 40 000 бройки годишно, което ще увеличи годишното производство на C3 до 300 000 броя.

Ксавие Шардон, новият ръководител на Citroën от миналия юни, подчерта, че позицията на френската марка е стабилна, но все пак "остава значително под нивата преди пандемията". Това се обяснява с "ожесточената конкуренция" на производителя срещу Peugeot, Fiat и Opel, който също са част от Stellantis.
Въпреки това Citroën е една от марките, които ще завършат 2025 година най-добре - със силно увеличение на продажбите до 32% през октомври, според данни на Dataforce. А причините за това са най-вече резултатите на C3 и C3 Aircross. Първият е успешен, но SUV вариантът му се справя още по-добре, тъй като увеличението на продажбите е цели 519%.


0