IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Видимо израстване: тествахме новия Citroën C5 Aircross

По-голям, по-изискан и по-технологичен, френският SUV определено има шансове в най-оспорвания сегмент на пазара

Първото поколение на Citroën C5 Aircross се появи преди 8 години и изгледаше сякаш не на място в гамата на френския производител. Това се дължеше както на дизайна, така и на представянето му на пътя. В същото време сегментът на компактните SUV модели се превърна в основния на пазара в Европа, като конкуренцията стана още по-жестока. 


Citroën C5 Aircross


В Citroën бяха наясно, че за да успеят да се преборят със силните конкуренти, трябва да направят огромен скок с второто поколение. За целта те залагат на модел, който има претенциите да бъде най-удобният и най-просторен автомобил в този клас, като той се предлага в няколко варианта на задвижване - хибриден, plug-in хибриден и електрически.

По-модерен и по-красив

В сравнение с предшественика си, новият Citroën C5 Aircross е пораснал значително на размери – той е с цели 160 мм по-дълъг и с 50 мм по-широк. Размерите са 4652 мм дължина, 1902 мм ширина и 1688 мм височина, като междуосието също е по-голямо от предшественика и това се отразява не само на външния вид, но и на вътрешното пространство.


Citroën C5 Aircross


Като цяло, излъчването е някак си по-внушително, но едновременно с това дизайнерите на марката обръщат и сериозно внимание на аеродинамиката. Пример за това са задните светлини Citroën Light Wings, които леко стърчат и функционират като малки дефлектори, насочващи въздушния поток. 

Усещане за качество и пространство в интериора

Кабината на новия SUV на Citroën предлага усещане за качество и определено е стъпка над това, което френската марка предлагаше досега в този сегмент. Сложната осветителна система с различни цветове позволява да адаптирате околната среда според вашия вкус.


Citroën C5 Aircross


Френският производител също така предлага различни комбинации от материали в зависимост от избраното ниво на оборудване. Има много меки материали с приятен допир там, където са нужни. Както обикновено, някои пластмаси в долните части имат по-прост вид, което донякъде разваля общото впечатление.

Таблото има чисти и изчистени форми, поставяйки акцент на технологиите. 10-инчовият цифров инструментален панел предлага добра резолюция на изображението и позволява различни стилове на дисплея. Той може да бъде комбиниран с head-up дисплей, проектиран директно върху предното стъкло, който изглежда и работи много добре.

Новата инфотейнмънт система е лесна за работа

Вертикалното разположение на централния екран е много практично. Интерфейсът е интуитивен за използване и може да се персонализира. Имате връзка с Android Auto и Apple Carplay, а ако това не е е достатъчно, Citroën е интегрирал ChatGPT.


Citroën C5 Aircross


Има още няколко неща, които си струва да се отбележат. Едната е внушителният панорамен люк, който осигурява много светлина в кабината. Той е дълъг повече от метър, практичен е и има електрическа завеса, която го покрива, когато е необходимо. Другото са седалките, които винаги са били от огромна важност за марката.

C5 Aircross разполага с много меки седалки Citroën Advanced Comfort, с отопление, вентилация, масажни функции с различни програми и странични подсилвания, които позволяват персонализиран комфорт. 

Автомобил за семейството

По-големият размер на задните седалки и удълженото междуосие означават достатъчно място за краката за комфортно придвижване. За разлика от предишния модел, където се залагаше на три три независими седалки, сега има една по-малка в средата, което прави другите две по-удобни. 


Citroën C5 Aircross


Идеята на този автомобил е да направи пътуването още по-удобно за цялото семейство, като за това помагат USB-C портове, 12V гнездо, облегалка и подлакътник с поставки за чаши. Задните врати са много големи, което улеснява достъпа, а прозорците също са големи, което придава усещане за простор.

В Citroën са помислили и за товарното пространство, като багажникът на новия C5 Aircross е сред най-големите в сегмента. Пространството може да се раздели на две, осигурявайки общо над 565 литра капацитет, който се увеличава до 1668 литра при свалени задни седалки.


Citroën C5 Aircross


Три различни подхода към електрификацията

Платформа STLA Medium, на която е базиран Citroën C5 Aircross, позволява отлична интеграция на електрифицирани задвижвания и френският производител се възползва максимално, като предлага бензинова версия с лека хибридизация, plug-in хибрид и 100% електрическо задвижване.

Най-простият вариант с мекия хибрид разчита на добре познатия 1,2-литров двигател с 3 цилиндъра. Той е съчетан с автоматична скоростна кутия и батерия с капацитет 0.9 kWh. Батерията се зарежда сама с регенеративно спиране, така че жици не са нужни. Общата мощност е 145 к.с. няма да ви превърне в състезател на пътя, но е напълно достатъчна, за да се движите в прично темпове, без да бързате много. 


Citroën C5 Aircross


Електрическият мотор поддържа двигателя за горене, за да направи работата много плавна и плавна. С тази лека хибридна система може понякога да се движите в електрически режим, което има положително влияние върху разхода на гориво.

Citroën C5 Aircross е комфортен и тих на пътя

PHEV версията е за тези, които предпочитат електрическо задвижване в ежедневието си, но в същото време не са готови да се разделят напълно. с ДВГ, тъй като именно той основна роля при по-дългите пътувания. В случая хибридната система представлява комбинация от 4-цилиндров бензиров двигател и електромотор, развиващи общо 195 к.с. Батерията с капацитет осигурява електрически пробег от 96 км.


Citroën C5 Aircross


А тези, които се чувстват готови за „зеленото бъдеще’’, могат да се насочат към изцяло електрическия ë-C5 Aircross. Той разполага с батерия с капацитет 73 kWh и мотор с мощност 210 к.с., който осигурява автономност от 520 км. Версията с повече мощност развива 230 к.с и има батерия с 97 kWh за пробег от 680 км.

Електрическият C5 Aircross може да се зарежда с постоянен ток от 160 kW, така че при пътувания спиранията винаги ще са кратки. Той предлага типичните предимства на електрическите автомобили. Вътре в купето почти няма шум от пътя, което допринася за тихо и приятно шофиране. Реакцията при ускорение е мигновена, което помага за безпроблемно задминаване.

Електрификацията е ключово предимство

Разнообразието от задвижвания би трябвало да помогне на новото поколение на C5 Aircross, като всичко зависи от нуждите на потребителя. Най-добрият вариант е plug-in хибридът, тъй като имате възможност за движението основно на електричество в градския трафик, докато на дълъг път се възползвате от ДВГ.


Citroën C5 Aircross


В същото време комфортът, който дава автомобилът, е на високо ниво, благодарение на  прогресивното окачване на Citroën Advanced Confort. То е стандартно за цялата гама, като използва прогресивни амортисьори с хидравлични стопери, които се справят много добре с неравностите по пътя.

Цената също не е за пренебрегване

Цените на модела в България стартират от 61 627 лв за варианта с мек хибрид. Plug-in хибридът започва от 81 107 лв, а електрическият - от 85 128 лв, като при по-мощния вариант, който е и с по-голям пробег, цената скача до над 103 700 лева.

Срещу тези суми получавате пространство, комфорт и технологии, така че този автомобил може да бъде за хора, които обича спокойствието. Да, с него няма да може да се надбягвате на пътя, но пък ще си спестите нерви, а и разходи, защото и двата хибрида, освен всичко друго, предлагат нисък разход на гориво, което никога не е за пренебрегване.


0 от 500
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Хм. ( преди 2 седмици )
    Къде е израстването? На тази кола предимство е окачването, комфортна е. Но двигателите са все по-орязани. Май не е много добре с обезшумяването, а лично за мен недостатък е и липсата на добра озвучителна система, няма го и като опция.
  • #6
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Тончо ( преди 2 седмици )
    Ауди кю3 тди куатро на жена ми от 2013г много класи над това нещо 177кс всичко вътре и вънка е качество като екстри не коментирам който разбира знае.Аудито си е Ауди
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 2 седмици )
    Лично на мен първия Еъркрос най ми допада визуално вънка и вътре.Хубавото при него е,че все още има дизелови мотори,дори съм се насочил към двулитровия дизел,чакам да си продам МЛа и скачам.
  • #4
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 5 ( преди 2 седмици )
    много тежки удари по главата, предполагам? "Стелантис съсипа френските автомобили" е доста анацефално изказване: Стелантис до тази пролет се управляваше изцяло от фамилията Пежо. Дизайнът не е немски на опел, а на Пиер Льоклер. За "Качеството на Дачия" Ситроен може само да си мечтае от 90-те години насам
  • #3
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Граматиков ( преди 2 седмици )
    Пише се репутацията,а не репотацията.Ти си неграмотен!
  • #2
    4 rate up comment 8 rate down comment
    до долния ( преди 2 седмици )
    Практиката показва че съм бил прав. Дизелови гибриди правят само гейрманците
  • #1
    26 rate up comment 5 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Доста добра кола, съсипана с канцерома 1,2 с 3 цилиндъра. Реално докарват един много добър автомобил на цената на Дачия Бигстър и после го спъват с този вече пословично кофти двигател. 80К за плъгин не е лоша цена,но с репотацията на Ситроен, е много, за 100+К за електричка, да не говорим. Поредната кола на Стелантис с потенциал, съсипан от късогледството да ползваш кофти двигател.