Първото поколение на Citroën C5 Aircross се появи преди 8 години и изгледаше сякаш не на място в гамата на френския производител. Това се дължеше както на дизайна, така и на представянето му на пътя. В същото време сегментът на компактните SUV модели се превърна в основния на пазара в Европа, като конкуренцията стана още по-жестока.

В Citroën бяха наясно, че за да успеят да се преборят със силните конкуренти, трябва да направят огромен скок с второто поколение. За целта те залагат на модел, който има претенциите да бъде най-удобният и най-просторен автомобил в този клас, като той се предлага в няколко варианта на задвижване - хибриден, plug-in хибриден и електрически.
По-модерен и по-красив
В сравнение с предшественика си, новият Citroën C5 Aircross е пораснал значително на размери – той е с цели 160 мм по-дълъг и с 50 мм по-широк. Размерите са 4652 мм дължина, 1902 мм ширина и 1688 мм височина, като междуосието също е по-голямо от предшественика и това се отразява не само на външния вид, но и на вътрешното пространство.

Като цяло, излъчването е някак си по-внушително, но едновременно с това дизайнерите на марката обръщат и сериозно внимание на аеродинамиката. Пример за това са задните светлини Citroën Light Wings, които леко стърчат и функционират като малки дефлектори, насочващи въздушния поток.
Усещане за качество и пространство в интериора
Кабината на новия SUV на Citroën предлага усещане за качество и определено е стъпка над това, което френската марка предлагаше досега в този сегмент. Сложната осветителна система с различни цветове позволява да адаптирате околната среда според вашия вкус.

Френският производител също така предлага различни комбинации от материали в зависимост от избраното ниво на оборудване. Има много меки материали с приятен допир там, където са нужни. Както обикновено, някои пластмаси в долните части имат по-прост вид, което донякъде разваля общото впечатление.
Таблото има чисти и изчистени форми, поставяйки акцент на технологиите. 10-инчовият цифров инструментален панел предлага добра резолюция на изображението и позволява различни стилове на дисплея. Той може да бъде комбиниран с head-up дисплей, проектиран директно върху предното стъкло, който изглежда и работи много добре.
Новата инфотейнмънт система е лесна за работа
Вертикалното разположение на централния екран е много практично. Интерфейсът е интуитивен за използване и може да се персонализира. Имате връзка с Android Auto и Apple Carplay, а ако това не е е достатъчно, Citroën е интегрирал ChatGPT.

Има още няколко неща, които си струва да се отбележат. Едната е внушителният панорамен люк, който осигурява много светлина в кабината. Той е дълъг повече от метър, практичен е и има електрическа завеса, която го покрива, когато е необходимо. Другото са седалките, които винаги са били от огромна важност за марката.
C5 Aircross разполага с много меки седалки Citroën Advanced Comfort, с отопление, вентилация, масажни функции с различни програми и странични подсилвания, които позволяват персонализиран комфорт.
Автомобил за семейството
По-големият размер на задните седалки и удълженото междуосие означават достатъчно място за краката за комфортно придвижване. За разлика от предишния модел, където се залагаше на три три независими седалки, сега има една по-малка в средата, което прави другите две по-удобни.

Идеята на този автомобил е да направи пътуването още по-удобно за цялото семейство, като за това помагат USB-C портове, 12V гнездо, облегалка и подлакътник с поставки за чаши. Задните врати са много големи, което улеснява достъпа, а прозорците също са големи, което придава усещане за простор.
В Citroën са помислили и за товарното пространство, като багажникът на новия C5 Aircross е сред най-големите в сегмента. Пространството може да се раздели на две, осигурявайки общо над 565 литра капацитет, който се увеличава до 1668 литра при свалени задни седалки.

Три различни подхода към електрификацията
Платформа STLA Medium, на която е базиран Citroën C5 Aircross, позволява отлична интеграция на електрифицирани задвижвания и френският производител се възползва максимално, като предлага бензинова версия с лека хибридизация, plug-in хибрид и 100% електрическо задвижване.
Най-простият вариант с мекия хибрид разчита на добре познатия 1,2-литров двигател с 3 цилиндъра. Той е съчетан с автоматична скоростна кутия и батерия с капацитет 0.9 kWh. Батерията се зарежда сама с регенеративно спиране, така че жици не са нужни. Общата мощност е 145 к.с. няма да ви превърне в състезател на пътя, но е напълно достатъчна, за да се движите в прично темпове, без да бързате много.

Електрическият мотор поддържа двигателя за горене, за да направи работата много плавна и плавна. С тази лека хибридна система може понякога да се движите в електрически режим, което има положително влияние върху разхода на гориво.
Citroën C5 Aircross е комфортен и тих на пътя
PHEV версията е за тези, които предпочитат електрическо задвижване в ежедневието си, но в същото време не са готови да се разделят напълно. с ДВГ, тъй като именно той основна роля при по-дългите пътувания. В случая хибридната система представлява комбинация от 4-цилиндров бензиров двигател и електромотор, развиващи общо 195 к.с. Батерията с капацитет осигурява електрически пробег от 96 км.

А тези, които се чувстват готови за „зеленото бъдеще’’, могат да се насочат към изцяло електрическия ë-C5 Aircross. Той разполага с батерия с капацитет 73 kWh и мотор с мощност 210 к.с., който осигурява автономност от 520 км. Версията с повече мощност развива 230 к.с и има батерия с 97 kWh за пробег от 680 км.
Електрическият C5 Aircross може да се зарежда с постоянен ток от 160 kW, така че при пътувания спиранията винаги ще са кратки. Той предлага типичните предимства на електрическите автомобили. Вътре в купето почти няма шум от пътя, което допринася за тихо и приятно шофиране. Реакцията при ускорение е мигновена, което помага за безпроблемно задминаване.
Електрификацията е ключово предимство
Разнообразието от задвижвания би трябвало да помогне на новото поколение на C5 Aircross, като всичко зависи от нуждите на потребителя. Най-добрият вариант е plug-in хибридът, тъй като имате възможност за движението основно на електричество в градския трафик, докато на дълъг път се възползвате от ДВГ.

В същото време комфортът, който дава автомобилът, е на високо ниво, благодарение на прогресивното окачване на Citroën Advanced Confort. То е стандартно за цялата гама, като използва прогресивни амортисьори с хидравлични стопери, които се справят много добре с неравностите по пътя.
Цената също не е за пренебрегване
Цените на модела в България стартират от 61 627 лв за варианта с мек хибрид. Plug-in хибридът започва от 81 107 лв, а електрическият - от 85 128 лв, като при по-мощния вариант, който е и с по-голям пробег, цената скача до над 103 700 лева.
Срещу тези суми получавате пространство, комфорт и технологии, така че този автомобил може да бъде за хора, които обича спокойствието. Да, с него няма да може да се надбягвате на пътя, но пък ще си спестите нерви, а и разходи, защото и двата хибрида, освен всичко друго, предлагат нисък разход на гориво, което никога не е за пренебрегване.


0