Преди 6 години автомобилната индустрия беше разтърсени из основи от едно съобщение в италиански вестник, който написа за тайни преговори между две от най-големите групи. FCA и PSA са разговаряли тайно и в крайна сметка са се договорили за сливане, което стана факт. Година по-късно Европа даде зелена светлина на операцията, а Карлос Тавареш беше призован да ръководи един от най-големите гиганти в индустрията.

Португалецът застана начело на Stellantis, управлявайки концерна с желязна ръка. Той се обгради с хора, които винаги се съгласяваха за посоките на развитие на отделните марки. Последните остри изказвания на хора от Stellantis ясно показват, че стратегията на Тавареш не е била успешна, най-вече за италианските марки Lancia и Alfa Romeo.
Хората искат Alfa Romeo трябва да си върне това, което е загубила
Тавареш постави хората, на които най-много се доверяваше, начело на ключови марки. В Alfa Romeo това беше французинът Жан-Филип Импарато, който успя върне бранда на правилния път, залагайки на Giulia и Stelvio. Сред неговите постижения беше и това, че загърби изцяло Giulietta и MiTo, за да пусне новия Junior.
Това е последното попълнение в каталога на Alfa Romeo, като именно на него е поверено бъдещето на марката. Производителят се хвали, че малкият SUV е много успешен, като вече има над 60 000 поръчки от пускането му на пазара. Но както стана с по-големия Tonale, чиято продажби намаляха, така и с Junior може да се случи същото.
Giulia и Stelvio се отличиха в своите категории с висококачествени материали и покрития, с каквито е свикнала италианската марка. Дизайнът на четирите модела, които съставляват гамата, привлича вниманието, но Alfa Romeo се проваля само по една причина - клиентите не искат Alfa Romeo, каквато и да е тя.
Казано по друг начин – те искат чистокръвна италианска кола, а не двигатели с френски произход. В наши дни с натискане на един бутон се намира информация, а тя гласи, че Junior, както е добре известно, разполага с 1,2-литров двигател с 3 цилиндъра. Той е оборудван с 48 V технология, като преди развиваше 130, а днес – 145 к.с. И по същество това е по-модерен вариант на печално известния PureTech.
Клиентите предпочитат германското пред френското
Проблемът е, че Alfa Romeo в момента не може да се радва на определена независимост, особено в разработването на нови двигатели. Италианската марка е част от екосистема, в която синергиите и икономиите от мащаба управляват при спестяването на разходи. В нея електрическите автомобили от висок клас не са приоритет. А клиентите, които досега са карали Alfa Romeo, не се връщат за нов модел на марката. На пазара има огромен избор и те най-често се насочват към коли на германските конкуренти.


2