IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Големият проблем на Alfa Romeo е липсата на независимост

Италианската марка все още не може да се върне там, където я искат клиентите

Преди 6 години автомобилната индустрия беше разтърсени из основи от едно съобщение в италиански вестник, който написа за тайни преговори между две от най-големите групи. FCA и PSA са разговаряли тайно и в крайна сметка са се договорили за сливане, което стана факт. Година по-късно Европа даде зелена светлина на операцията, а Карлос Тавареш беше призован да ръководи един от най-големите гиганти в индустрията.


Alfa Romeo Stelvio


Португалецът застана начело на Stellantis, управлявайки концерна с желязна ръка. Той се обгради с хора, които винаги се съгласяваха за посоките на развитие на отделните марки. Последните остри изказвания на хора от Stellantis ясно показват, че стратегията на Тавареш не е била успешна, най-вече за италианските марки Lancia и Alfa Romeo.

Хората искат Alfa Romeo трябва да си върне това, което е загубила

Тавареш постави хората, на които най-много се доверяваше, начело на ключови марки. В Alfa Romeo това беше французинът Жан-Филип Импарато, който успя върне бранда на правилния път, залагайки на Giulia и Stelvio. Сред неговите постижения беше и това, че загърби изцяло Giulietta и MiTo, за да пусне новия Junior.

Това е последното попълнение в каталога на Alfa Romeo, като именно на него е поверено бъдещето на марката. Производителят се хвали, че малкият SUV е много успешен, като вече има над 60 000 поръчки от пускането му на пазара. Но както стана с по-големия Tonale, чиято продажби намаляха, така и с Junior може да се случи същото.

Giulia и Stelvio се отличиха в своите категории с висококачествени материали и покрития, с каквито е свикнала италианската марка. Дизайнът на четирите модела, които съставляват гамата, привлича вниманието, но Alfa Romeo се проваля само по една причина - клиентите не искат Alfa Romeo, каквато и да е тя.

Казано по друг начин – те искат чистокръвна италианска кола, а не двигатели с френски произход. В наши дни с натискане на един бутон се намира информация, а тя гласи, че Junior, както е добре известно, разполага с 1,2-литров двигател с 3 цилиндъра. Той е оборудван с 48 V технология, като преди развиваше 130, а днес – 145 к.с. И по същество това е по-модерен вариант на печално известния PureTech.

Клиентите предпочитат германското пред френското

Проблемът е, че Alfa Romeo в момента не може да се радва на определена независимост, особено в разработването на нови двигатели. Италианската марка е част от екосистема, в която синергиите и икономиите от мащаба управляват при спестяването на разходи. В нея електрическите автомобили от висок клас не са приоритет. А клиентите, които досега са карали Alfa Romeo, не се връщат за нов модел на марката. На пазара има огромен избор и те най-често се насочват към коли на германските конкуренти.


0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Who Cares ( преди 2 седмици )
    Качество - съмнително, поддръжка на 170 мили или при някой дилър на крайслер дето не може ни Крайслери (дето не артисаха), ни доджове, ни джипове, ни фаитчета да ремонтира, като хората, цени като за суперкар, покупателна способност надолу, репутация в калта. Жалко за великата Алфа! И тя е на път да остане в историята.
  • #5
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Who Cares ( преди 2 седмици )
    Аз пък си мислех че Ланчиа се спомина. Не съм я нито виждал, нито чул за нея никъде освен в Италия. Язък! Нерде Стратос, нерде тия грозни фиатчета с лого на Ланчиа.
  • #4
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Джулия е страшна кола, ама хората искат SUV-чета. Стелвио, въпреки, че е хубаво, не е нещо отличаващо се. Тонале не знам какво е, най-вероятно и то не знае. А тоя Жуниър си е направо таргетиран към жендърите, ама те нямат книжка.
  • #3
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Вин ( преди 3 седмици )
    "Клиентите" искали?! Ами, да бяха ги искали моделите на Алфа когато бяха самостоятелни! Явно, от много отдавна марката ме може да си осигури съществуване с нейният имидж, цени, качество, просто е. Всъщност, Стелантис им даде шанс за оставане в автоиндустрията и въпреки това им е трудно, камо ли да започнат пак от А и Б самостоятелно, пък и кой ще инвестира в тях?!
  • #2
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Тоя пък.. ( преди 3 седмици )
    И тебе няма по-голям отрадък, но не е нужно да го показваш всеки път, когато става въпрос за тази марка!
  • #1
    2 rate up comment 38 rate down comment
    до долния ( преди 3 седмици )
    Няма по пропаднали коли от тия 147 156 166 кло зет до клозета .