fallback

Германия със сериозна подкрепа за електромобилите

Държавните стимули се връщат, данъците отпадат за 10 години

Германия премахна ключов набор от субсидиите за електромобили преди около 2 години, което доведе до срив на продажбите. И той се оказа ключов, за да предизвика рязка промяна в политика на властите. Сега на само стимулите се възстановяват от 1 януари догодина, но и данъчните облекчения за електрическите превозни средства се удължава за още 5 години, съобщава Mаnager Magazin.

Потвърдено е, че всяко ново електрическо превозно средство, регистрирано в Германия, ще бъде освободено от данък върху моторните превозни средства до 31 декември 2035. Законодателите се съгласиха да запазят прозореца за регистрация отворен до края на 2030, което означава, че всеки електромобил, одобрен преди този срок, ще има пълно освобождаване до края на 2035.

Германското издание съобщава, че първоначалното данъчно облекчение е трябвало да изтече в края на тази година. Удължаването получи широка подкрепа в парламента, като всички партии го подкрепиха, с изключение на дясната AfD.

Според Стефан Корбах, член на федералния парламент, данъчната облекчение има за цел да насърчи повече хора да навлизат на пазара на електрически автомобили, като същевременно подкрепя автомобилния сектор на Германия като цяло.

Връщането на данъчното облекчение не е единственият политически лост, който се използва за възраждане на търсенето на електрически превозни средства. Както беше отбелязано, федералното правителство планира да въведе отново стимулите за покупка от 2026, с фокус върху подпомагането на домакинствата с по-ниски и средни доходи да си позволят нови електромобили.

Програмата ще предостави стимули до 4000 евро за закупуване на нов електрически автомобил на цена под 45 000 евро - значително намаление спрямо предишната схема, която позволяваше превозни средства до 65 000 евро.

Очаква се програмата да бъде ограничена до лица, които печелят по-малко от 45 000 евро годишно, което естествено стеснява кръга от потенциални получатели. Струва си да се отбележи, че купувачите, които печелят под този праг, може да имат повече свобода на пазара на употребявани електромобили, отколкото на нови.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 2 дни )
    Китайците са хвърлили милиарди държавна пара, за да стигнат до тук, и дори и толкова похарчени ресурси пак повечето им електрически производители са на загуба и не биха оцелели досега без подкрепа. С една дума повечето китайски електромобилни производители са на изкуствено дишане все още.
  • #11
    Антитрол ( преди 2 дни )
    Сега разбра ли защо винаги ви говоря за 10 години напред и ПОСОКАТА в която трябва да се тръгне. НАКЪДЕТО И ДА ТРЪГНЕШ, ще стигнеш пет след 10 години. Минимум 10 години. Toyota пътува към твърдотелните батерии вече 17 години и още не е стигнала до никъде. С водорода пътува 10-15 години и след като стигна до крайната точка, СЕ ОКАЗА ЧЕ Е НА ГРЕШНА ЛОКАЦИЯ
  • #10
    Антитрол ( преди 2 дни )
    Освен това, фирмите не могат да си купят земя и да започнат да копаят полезни изкопаеми за да произвеждат от тях батерии. ДЪРЖАВАТА трябва да им разрешим а бюрокрацията е такава че само до първата копка отиват в пет години. Познай след колко време ще бъде произведена първата батерия с този материал ОТ ВЕРИГАТА ЗА ДОСТАВКИ?
  • #9
    Антитрол ( преди 2 дни )
    Според тебе кой трябва да финансира образованието за да обучи кадри за производство на батерии, които после да работят в частните фирми? Ако са решили да стимулират производството на електромобили и батерии, дали е по-разумно да субсидират производствени мощности или китайски батерии?
  • #8
    Антитрол ( преди 2 дни )
    Така е. Плавен е. Както казах отнема минимум десетина години за да видиш първите плодове . Познай кой ще спечели пазара през 2035? Китайците които започнаха през 1998, европейците които започнаха преди една-две години, но все още почти нищо не са постигнали или японците които смятат да започнат през 2035?
  • #7
    Скъсани боксерки ( преди 2 дни )
    Смях! Електрокарите пак на държавни помощи.....
  • #6
    Hvaliprats ( преди 2 дни )
    И кой бе, тротинетка, трябва да ги направи тия дългосрочни инвестиции в технологии и вериги за доставки? Германската комунистическа партия с планова икономика и петилетки? Абсолютен манекен си ти - велик теоритик, но на практика ***. Технологичният преход при автомобилите е плавен - точно както са го планирали технологичните лидери Тойота.
  • #5
    лоши решения ( преди 2 дни )
    държавата се намесва пряко в бизнеса на фирми. Държавата създава еднакви условия и равен старт за всички. Държавата се грижи за данъкоплатците, а не за бизнеса. Патологията от такива решения е ясно видима.
  • #4
    Антитрол ( преди 2 дни )
    Но тук пак се връщаме на ТЕОРЕТИЧНАТА ПОДГОТОВКА. Европа не си е поставила за цел да обучава кадри ЗА БЪДЕЩЕТО. Не си я поставила за цел верига за доставки ЗА БЪДЕЩИ ТЕХНОЛОГИИ, А и обучението И веригите за доставки изискват 5 до 10 години за да ДАДАТ ПЛОД. Това е като даваш НА КЛИЕНТА стимули 4 евро за килограм бадем, при положение че е бадемова градина дава плод след 5-6 години. На практика всички пари отиват в Китай и нито цент до европейските бадемови градини.
  • #3
    Антитрол ( преди 2 дни )
    Аргументирай се? Дай практически пример? Допускам че говориш за редовната смяна на батерията която се сменя горе-долу на интервала на който се сменя маслото по твоите ВЯРВАНИЯ. Виж ако беше казал, че няма ДОСТАТЪЧНО сервизи и сервизни техници с ОПИТ и апаратура за ремонт на електромобили и батерии, щеше да си абсолютно прав. Но това е проблем, който времето ще реши с навлизането на електромобилите. Опит се трупа с практика, А няма как да практикуваш нещо несъществуващо
fallback
Последни