fallback

Германия със сериозна подкрепа за електромобилите

Държавните стимули се връщат, данъците отпадат за 10 години

Германия премахна ключов набор от субсидиите за електромобили преди около 2 години, което доведе до срив на продажбите. И той се оказа ключов, за да предизвика рязка промяна в политика на властите. Сега на само стимулите се възстановяват от 1 януари догодина, но и данъчните облекчения за електрическите превозни средства се удължава за още 5 години, съобщава Mаnager Magazin.

Потвърдено е, че всяко ново електрическо превозно средство, регистрирано в Германия, ще бъде освободено от данък върху моторните превозни средства до 31 декември 2035. Законодателите се съгласиха да запазят прозореца за регистрация отворен до края на 2030, което означава, че всеки електромобил, одобрен преди този срок, ще има пълно освобождаване до края на 2035.

Германското издание съобщава, че първоначалното данъчно облекчение е трябвало да изтече в края на тази година. Удължаването получи широка подкрепа в парламента, като всички партии го подкрепиха, с изключение на дясната AfD.

Според Стефан Корбах, член на федералния парламент, данъчната облекчение има за цел да насърчи повече хора да навлизат на пазара на електрически автомобили, като същевременно подкрепя автомобилния сектор на Германия като цяло.

Връщането на данъчното облекчение не е единственият политически лост, който се използва за възраждане на търсенето на електрически превозни средства. Както беше отбелязано, федералното правителство планира да въведе отново стимулите за покупка от 2026, с фокус върху подпомагането на домакинствата с по-ниски и средни доходи да си позволят нови електромобили.

Програмата ще предостави стимули до 4000 евро за закупуване на нов електрически автомобил на цена под 45 000 евро - значително намаление спрямо предишната схема, която позволяваше превозни средства до 65 000 евро.

Очаква се програмата да бъде ограничена до лица, които печелят по-малко от 45 000 евро годишно, което естествено стеснява кръга от потенциални получатели. Струва си да се отбележи, че купувачите, които печелят под този праг, може да имат повече свобода на пазара на употребявани електромобили, отколкото на нови.

fallback
  • #22
    РУК ( преди 2 дни )
    От както правителствата субсидират покупката на соларни панели и от както Китай е монополист в производството им, КПД на соларните панели е нарастнало само с 3%. Преди това прогреса беше 20%!!!!!! Въпреки, че Китай е почти монополен производител, фирми от САЩ, Япония и Европа имат разработки които могат да докарат на соларите КПД от над 60%, но нямат интерес от масово производство, защото първо Китай ще им открадне разработките, второ пазара е пренаситен от ниско ефектив солари за 20г напред!
  • #21
    РУК ( преди 2 дни )
    Но да се запази тази скорост на развитие и иновативност трябва да има свободен пазар и фирми свободни да от ограничения в разработките заради политическа конюнктура! На следващите избори ще има друго мнозинство и този 10 годишен плат ще отпадне!Това ли е устойчива среда за инвестиции и иновации!?Айде скрий се се вече с прокламирането на псевдокомунистически идеологии за постоянна намеса на държавата в икономиката,планиране на петилетки и т.н. Бассси задръстения бунак!
  • #20
    РУК ( преди 2 дни )
    А ти психотроле, за пореден път доказваш какъв икономически инвалид си!"Верига на доставки на за бъдещи технологии" Какви са бъдещите технологии бе дядо Ванго? Изкаш ли да се хванем на бас, че след 10 години това което ще е актуална технология при батериите, няма да има нищо общо с това което днес ВЯРВАШ, че е бъдеща технология!Няма абсолютно никакъв смисъл да изграждаш верига на доставки за нещо което се развива със скорост по-бърза от полупроводниците!
  • #19
    РУК ( преди 2 дни )
    Психотрола пак се е развихрил,че и войната в Украйна оправи!За нещо което е повече от банално и просто!Изхабени политици,живеещи в розов балон в измислен свят,за пореден път ще пилеят обществен ресурс да спонсорират покупката на морално стари електромобили с което да финансират неадекватно управление на немските производители и за пореден път да изкривят пазара и да спънат развитието на технологиите!
  • #18
    Robi ( преди 2 дни )
    Хахаха тъпите некадърни Еврогейци щели да се конглокират с Китай? Дръж ме да не падна от смях.
  • #17
    Антитрол ( преди 2 дни )
    Да не говорим ако не бяха наляли вероятно вече около трилион за войната в Украйна, А през изминалите години сигурност трилиони в икономиката на Русия, за да финансират на практика и двете страни в тази война. И въпреки санкциите ПРОДЪЛЖАВАМЕ да наливаме милиарди в Русия за изкопаеми горива, ЗАЩОТО НЯМАМЕ ИЗБОР. Промяната на посоката ИЗИСКВА ВРЕМЕ ДОРИ ПРИ ВОЙНА И САНКЦИИ. Само мечтател от опит може да ВЯРВА, че смяната на посоката от ДВГ към каквото и да е, може да стане БЪРЗО
  • #16
    Антитрол ( преди 2 дни )
    А дали е така? Дали държавата не може да инвестира в образование С ДЪРЖАВНИ СРЕДСТВА? Как успяха от 2019 година да инвестират 10 милиарда за подпомагане на производството на батерии и 20 милиарда за подпомагане на производството на водород в Европа, щом според тебе само тоталитарните режими могат да го правят? Ако бяха насочили правилно силите и средствата си В ПРАВИЛНАТА ПОСОКА Европа вече можеше да е световен лидер в производството на батерии А защо не и на фотоволтаици електромобили?
  • #15
    анонимен ( преди 2 дни )
    Фундаменталният проблем е, че тоталитарните режими като Китай субсидират своя автопром целенасочено. А в демократичният запад това е забранено и затова такива субсидии важат и за вносни автомобили. Тоест субсидията може да се използва за закупуване на китайски автомобил или за Тесла на Мъск който иска дезинтеграция на ЕС и на Германия. Така подобна мярка е доста спорна дали наистина ще помогне на немските фирми или напълно наопаки ще помогне на китайците и Тесла и ще затрие немците по-бързо.
  • #14
    Антитрол ( преди 2 дни )
    И всъщност точно това е играта на китайците - поглеждат потенциала на различни технологии и преди всички гледат да направят свръх капацитет за производство на тези бъдещи технологии, за да убият конкyренцията в зародиш. Затова Европа има рядкия шанс да разработи натриево-йонните батерии преди Китай Или поне да се движи заедно с Китай, КАТО ИНВЕСТИРАТ ПОВЕЧЕ ОТ КИТАЙ, за да си запазим и развием икономиката. БАТЕРИИТЕ СА БЪДЕЩЕТО, независимо дали ви харесва или не.
  • #13
    Антитрол ( преди 2 дни )
    Така е. Не е нормално до 2030 да оцелеят всичките над 100 автомобилни производители в Китай, Но тези които още сега са на печалба, ще изкупят тези, които имат някакви постижения. Останалите просто ще изчезнат, защото още днес в Китай има производствени капацитет за 60 милиона автомобила годишно, при 80 милиона световни продажби. Абсолютно невъзможно е този свръх капацитет да се запази работещ.
fallback
Последни