В динамична индустрия средният жизнен цикъл на автомобила обикновено е около седем години. Това е неписаното правило на пазара - пускане, фейслифт в средата на живота след три-четири години и след това пенсиониране, за да се освободи място за новото поколение. Въпреки това, преглеждайки ценовия списък на новите модели, се срещат някои забележителни изключения - коли, които дебютираха, когато смартфоните все още имаха централния физически бутон и които днес, на прага на 2026 г., все още са там, поръчват се и често са много популярни.

Това не са складови наличности, а дълготрайни проекти, които са успели да се развият. За да оцелеят толкова дълго, тези автомобили са претърпели постоянна, но дискретна метаморфоза - не структурни сътресения, а естетически преработки, въвеждане на технологии (от инфотейнмънт екрани до задължителни ADAS) и обновяване на двигателя, за да се справят с все по-строгите емисии.
В някои случаи тяхната постоянност се дължи на несигурността на електрическия преход, която е накарала производителите да "замразят" инвестициите в двигатели с вътрешно горене, удължавайки живота на съществуващите модели. В други, съвсем просто, оригиналният дизайн беше толкова подходящ, че не изискваше подмяна. Ето десетте ветерани на европейските пазари – от най-новите до най-дългогодишните.
Десетте ветерана на европейските пазари (ГАЛЕРИЯ):
За десет години Tivoli промени името на производителя си, но не и характера си - роден с логото на SsangYong, компактният кросоувър сега е листнат под марката KGM след промяната на името през 2023. Това трябваше да бъде моделът за възраждане на корейската компания, като донесе по-европейски и приятни линии. Той е претърпял няколко козметични операции, особено отпред (сега по-чист и по-модерен) и в таблото, което е изоставило физическите бутони в полза на по-големи екрани и тъч контроли, както и с въвеждането на нови турбо бензинови двигатели.


1