Малка кола с автоматична скоростна кутия е перфектният инструмент за града в наши дни - два педала, няма нужда да се мести лоста на скоростната кутия в задръстванията и лесно се маневрира. През годините обаче подходящите автоматици бяха поставян предимно на седани и SUV, докато при малките коли се залагаше на тромави устройства, превръщащи шофирането в лотария.

В началото на века в малките автомобили започнаха да се появяват разумни скоростни кутии - класически автоматични трансмисии, трансмисии с двоен съединител или усъвършенствани хибридни решения. Това обаче не означава, че не може да сбъркате при избора си на употребяван автомобил. Някои трансмисии са известни със своята дълготрайност, други с капризите си, а някои технически решения е по-добре да се избягват предварително, като например някои автоматизирани трансмисии, използвани в най-малките модели (например Skoda Citigo или Volkswagen Up).
Следващите четири предложения, които могат да се считат за относително безопасен избор – разбира се, при условие, че даденият екземпляр е в добро техническо състояние и е обслужван редовно.
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения (ГАЛЕРИЯ):
Ситуацията е различна при по-слабите версии на 1.0 TSI, 1.5 TSI и 1.6 TDI, където се използва скоростна кутия DQ200 със "сухи" съединители. Тази трансмисия вече беше инсталирана в предишното поколение Polo и през годините получи смесени отзиви. След около 50 000 км пробег някои екземпляри губят първоначалния си комфорт, рязко се засилват при стартиране и се появяват резки, не много плавни превключвания. Мехатрониката с легнал съд под налягане е особено слаба точка, въпреки че конструкцията беше подобрена с времето.


0