Сега ще стане дума за модели, като BMW M340d xDrive, M440d xDrive и M550d xDrive (макар последният вече да е извън производство) и за това какво кара BMW да прави тези нишови изпълнения? Отговорът се крие в три думи: въртящ момент, пробег и предостатъчна мощ.

Дизеловият M Performance е насочен към специфичен клиент – този, който иска ежедневната практичност и икономичност на дизела, но без да прави компромис с динамиката и спортното излъчване. Тези коли предлагат колосален въртящ момент още от най-ниски обороти, който буквално те залепва за седалката.
Например, M340d предлага динамика, която доскоро беше запазена само за пълнокръвни бензинови M модели, но с разход, който е повече от приличен за ежедневието. Тази комбинация е особено ценна на пазари като Германия, където много шофьори изминават огромни разстояния по магистралите.
За да отговорят на строгите екологични норми, BMW инсталира в тези агрегати 48-волтова мека хибридна система. Тя не само подпомага дизеловия двигател по време на ускорение, като запълва "турбо дупката", но и прави системата Start/Stop почти невидима за водача.
В резултат на това се постига безупречно плавно потегляне и работа, което прави двигателя едновременно мощен и изненадващо рафиниран. Именно тази технологична еволюция позволява на дизеловите M Performance да продължат да дишат в ерата на електрическите автомобили.
Дизеловите спортни BMW-та заемат стратегическа ниша. Те са позиционирани умело между обикновените, масови дизелови изпълнения и екстремните бензинови AMG и M модели.
Въпреки че Mercedes-AMG и Audi Sport напълно изоставиха тази концепция (като изключим някои големи SUV модели на Audi), BMW продължава да печели клиенти, които ценят дискретността на дизела в комбинация с взривоопасната динамика.
Това упорство на BMW да поддържа жива тази особеност не е просто традиция, а бизнес прагматизъм. То им позволява да доминират в един изключително специфичен сегмент, предлагайки уникален баланс между ежедневна употреба, престиж и спортно усещане. И докато целият свят върви към тишината на електромобилите, BMW ни напомня, че понякога, въртящият момент е по-важен от звука на бензиновия двигател.


5