IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как BMW D-Performance променя дизеловите двигатели

Технология комбинира мощност, ефективност и въртящ момент

Сега ще стане дума за модели, като BMW M340d xDrive, M440d xDrive и M550d xDrive (макар последният вече да е извън производство) и за това какво кара BMW да прави тези нишови изпълнения? Отговорът се крие в три думи: въртящ момент, пробег и предостатъчна мощ.


BMW


Дизеловият M Performance е насочен към специфичен клиент – този, който иска ежедневната практичност и икономичност на дизела, но без да прави компромис с динамиката и спортното излъчване. Тези коли предлагат колосален въртящ момент още от най-ниски обороти, който буквално те залепва за седалката.

Например, M340d предлага динамика, която доскоро беше запазена само за пълнокръвни бензинови M модели, но с разход, който е повече от приличен за ежедневието. Тази комбинация е особено ценна на пазари като Германия, където много шофьори изминават огромни разстояния по магистралите.

За да отговорят на строгите екологични норми, BMW инсталира в тези агрегати 48-волтова мека хибридна система. Тя не само подпомага дизеловия двигател по време на ускорение, като запълва "турбо дупката", но и прави системата Start/Stop почти невидима за водача.

В резултат на това се постига безупречно плавно потегляне и работа, което прави двигателя едновременно мощен и изненадващо рафиниран. Именно тази технологична еволюция позволява на дизеловите M Performance да продължат да дишат в ерата на електрическите автомобили.

Дизеловите спортни BMW-та заемат стратегическа ниша. Те са позиционирани умело между обикновените, масови дизелови изпълнения и екстремните бензинови AMG и M модели.

Въпреки че Mercedes-AMG и Audi Sport напълно изоставиха тази концепция (като изключим някои големи SUV модели на Audi), BMW продължава да печели клиенти, които ценят дискретността на дизела в комбинация с взривоопасната динамика.

Това упорство на BMW да поддържа жива тази особеност не е просто традиция, а бизнес прагматизъм. То им позволява да доминират в един изключително специфичен сегмент, предлагайки уникален баланс между ежедневна употреба, престиж и спортно усещане. И докато целият свят върви към тишината на електромобилите, BMW ни напомня, че понякога, въртящият момент е по-важен от звука на бензиновия двигател.


0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Карам 550д. Мотора не се усеща като дизелите които сте карали. Колкото повече вдигаш оборотите толкова повече мощност има, а въртящия момент не пада във високите обороти. Колкото и да ми харесва обаче, трябва да се спират тези ДВГ-та и да минаваме на ток вече.
  • #7
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Бай Ганьо фен на бен ( преди 2 седмици )
    Каквото и да направят дизела си остава пълен *** тоя въртящ момент дето идва в ниските обороти го оставете за камионите конските сили са важни за да върви а дизел бегачка нема и не може да се мери с Мките това е смешно
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 седмици )
    Предното мнение е мое колите са два бензина и един дизел. Сегашната е немска на 55 х км 265 кс 4х4 бензин. За две години не е светнала една лампа нито нещо е пипано освен два пъти масло. Не знам защо си мислите че съвременна кола не може да изкара 15 години.
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Нищо им няма на ( преди 2 седмици )
    Немските консерви, просто сме бедни аа чакай те щото тойотите и хюндай са почти без пари и не се чупят. За китайците не знам защото не съм карал. Лично аз съм имал проблеми с немските коли преди 15-20 години защото си купих кола карана ама неподдържана внесена от Италия и карана малко в БГ. От тогава насам кола на 1 година от дилъра на до 30х км или си я внасям сам като стихне 150 я продавам като поддържам по спецификация. До тука с 3 такива не съм има проблем две немски и една шведка ;)
  • #4
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Yordan ( преди 2 седмици )
    Забелязвам че тук в АутоМедия основно се опитвате да омекотите и представите безболезнено проблемите на немските консерви при тяхната експлоатация ,ами в света отдавна е имало и има по-добри производители на автомобили с по-малко проблеми при експлотацията им от 200000км
  • #3
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Peugeot 2.0 130kw Fi ( преди 2 седмици )
    400нм при 2000об , айсин скорости последния нормален дизел ,бяга като електричка и харчи като поло 3 цилиндъра
  • #2
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Anonymous ( преди 2 седмици )
    При проектирането на тези двигатели не се взема под внимание мнението на *** - как ще го кара след 10-15 години.
  • #1
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Пропов ( преди 2 седмици )
    Няма безплатен обяд, не и на тази планета с тези физични и химични дадености и закономерности. Тези супер надути дизелаци са като спринтьор с бомба в гащите. Много бягат, ама и много гърмят. А гърмят, щото са направени тънко тънко без никакъв толеранс. Като състезателни мотори . Тук пък гоним и минимална консумация - още по изпилено е всичко. И тая комбинация няма как да е и надеждна. Ама БМВ са по тарикати от тарикатите. Искате кола с 400 кон, ама да гори 8 - ето я! Гаранция 2 год. , послееее..