IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Tesla счупи впечатляващ рекорд в Норвегия

Марката подобри постижение на VW, въпреки че има големи проблеми на други пазари

Tesla преминава през трудна година на световния пазар, но в Норвегия компанията постави рекорд, който никой автомобилен производител не е постигнал. През първите 11 месеца на 2025 година Tesla е продала 28606 автомобила в страната, надминавайки рекорда на Volkswagen от 2016 (26575 автомобила). И това е месец преди края на годината.


Tesla Норвегия


Само през ноември норвежците регистрираха 6215 нови Tesla - почти три пъти повече от миналата година. Рязкото увеличение е свързано с желанието на купувачите да се сдобият с електромобили за въвеждането на нов данък върху електрическите превозни средства от 1 януари. Досега повечето Model 3 и Model Y бяха освободени от данъка, но догодина лимитът ще бъде намален и някои популярни модели ще бъдат облагани с данък.

Най-продаваната Tesla остава Model Y, който след актуализация през второто тримесечие отново стана най-популярният кросоувър в страната. На фона на успеха на Tesla, общото ниво на електрификация в Норвегия е впечатляващо - 98,3% от всички нови автомобили миналия месец са изцяло електрически, което доближава страната до план за пълно премахване на двигателите с вътрешно горене през 2025 г.

Въпреки бързия растеж на Tesla в Норвегия, световната картина е различна - продажбите на компанията може да спаднат с 7% тази година, а в САЩ доставките през октомври са намалели с 24%.


0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 2 седмици )
    Тези ли са критерий - основното перо в държавата е продажба на петрол и газ. Да не забравяме и как за убийство на 77 души дават 12 години затвор в 5-звезден затвор. Тази държава е всичко друго, но не и нормална.
  • #13
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Писал съм го отдавна. Статия "Собственици на най-новата Tesla се оплакват от проблем с окачването" Гост: "Май Тесла ще трябва да направи още 10 нови завода с капацитет по 100 000 коли годишно, за да може да поддържа ръст 50% на година, поне в следващите 2 години. хаха ...И всичко сметнато в най-добрия случай със заклинания за ЩЕ, ЩЕ, ЩЕ и пак основно ЩЕ. Когато напишат, че през 2022г, Тесла е произвела 1 350 000 автомобила, тогава ще докажат темпът си на ръст от 50% на година. 15:58 10.09.2020"
  • #12
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До #13 ( преди 2 седмици )
    Ако ти дадат каруца с кон за без пари, ще си хвърлиш ли колата и ще започнеш ли да караш каруцата? Май цената няма значение, а?
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Така е ( преди 2 седмици )
    Бягайте далеч от марката Тесла, особено от Тесла втора употреба.За доставка и монтаж на батерията на Тесла платих 20000 евра в Германия.
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 2 седмици )
    А до опита за внушение, че преди Тесла електричеството е било невъзможно за ежедневна употреба, ти препоръчвам да прочетеш книжките за началото на миналия век, както и за многото концептуални автомобили, така и за някои швейцарски глокорти, където отдавна няма ДВГ автомобили из самите градове. И да, ако махнеш паричните стимули за електрически автомобили, евроизискванията за автомобили, както и акцизите върхуу горивата, навярно ще видиш една различна статистика.
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 2 седмици )
    До пича, дето обяснява че цената няма значение - това, ако беше вярно, всички щяхме да караме Ролс Ройс и никой нямаше да поглежда корейска, китайска марка. Цената, както и разходите след това са важни за всеки един. Да, в България 50% от населението е интелектуално затруднено, но това не значи че е така по целия свят! Имам познати, които купуват "марки" и после плащат по сервизи и се оплакват. Имам близки, които купуват чрез смятане на разходи, и не висят по сервизите.
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 2 седмици )
    Тротинетка,мислиш ли,че не те различаване зад различни ник които използваш?
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    3 до 6 ( преди 2 седмици )
    Напротив цената е основен фактор. Всяка стока е добра, стига да се продава на цена съобразена с плюсовете и минусите й и оттам съобразена с конkypентните продукти. Друг фактор който подпомага изключително много електричките в Норвегия е че там голяма част от хората живеят в къщи. А електричка без собствена зарядна е безмислена. И още нещо - там максимално разрешените скорости са ниски и никой не ги надвишава, което отново е в полза на електричките
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Те са глупави, пък ние сме умни искаме стари дизели, щото били здрави и търчим да им махаме филтрите. Децата нека дишат нищо им няма.
  • #5
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Писал съм го отдавна. Статия "Собственици на най-новата Tesla се оплакват от проблем с окачването" Гост: "Май Тесла ще трябва да направи още 10 нови завода с капацитет по 100 000 коли годишно, за да може да поддържа ръст 50% на година, поне в следващите 2 години. хаха ...И всичко сметнато в най-добрия случай със заклинания за ЩЕ, ЩЕ, ЩЕ и пак основно ЩЕ. Когато напишат, че през 2022г, Тесла е произвела 1 350 000 автомобила, тогава ще докажат темпът си на ръст от 50% на година. 15:58 10.09.2020"