IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BYD навлезе в територията на Porsche и Subaru с нов боксер

Двигателят ще се използва за удължител на пробега, но при нужда ще задвижва и колелата

Два от големите производители - Porsche и Subaru, вярват най-много на двигателите, тип боксер. Сега към тях се присъединява и китайският BYD, който пусна изображения на 2,0-литров мотор с 4 противоположно разположени цилиндъра. Той е проектиран специално за платформата e4 на китайската компания, като е предназначен за серийни автомобили с електрифицирана архитектура.


Yangwang U7


За първи път двигателят ще бъде монтиран в плъгин хибрида Yangwang U7 - седан от луксозната марка на китайския гигант. В този случай основната задача на "плоската четворка" не е да движи колелата директно, а да действа като генератор, който да произвежда енергия за батерията и да захранва четирите електрически мотора с над 1300 к.с. Въпреки това, в определени ситуации може да достави 276 к.с. мощност и 380 Нм въртящ момент директно към задвижващите колела.

Тих и компактен

За оптимизиране на компактността и тишината, двигателят използва суха система за смазване на картера, специализирана архитектура за управление на циркулацията на маслото и охладителна система, калибрирана за плоска конфигурация.


Yangwang U7


Той също така интегрира няколко решения за намаляване на вибрациите и шума, като специално структура за клемите и двойна верига за синхронизация. Според BYD, при празен ход и леки натоварвания шумът от двигателя се увеличава само с 1 децибела в сравнение с този, който произвеждат електромоторите, което го прави практически незабележим в ежедневна употреба.

Компактен дизайн

Компанията посочи, че тази задвижваща система е проектирана да се побере в изключително компактното предно отделение на U7. Компактният дизайн (височина само 420 мм) ви позволява да се поддържа полезно пространство в предното отделение и едновременно с това нисък център на тежестта.

Платформата e4, която включва първото в света масово произведено независимо задвижване с четири мотора, използва боксерния двигател, за да позволи модерни режими на шофиране, като движение настрани и въртене на място.

Yangwang U7


От BYD също така подчертават, че мощността на двигателя с вътрешно горене може динамично да се регулира според състоянието на зареждане на батерията, което прави управлението на енергията още по-умно при хибридно шофиране.

0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Пропускате много важен нюанс! Този автомобил е китайския аналог на mercedes s клас. Никой не си купува mercedes s класа за да го кара 1000 км. Голяма част от собствениците дори имат собствени шофьори които да се грижат за зареждането. Само креслата тежат стотици килограми заради масажните си и други функции. Този клас автомобили имат тежки шумоизолации, тройни стъкла и какви ли не глезотии. Никой не гледа теглото и разхода при този клас автомобили. Теглото дори е бонус за добрата возия.
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Китайските коли изостават съществено по ефективност. Заради това ръгат батерии по 120 кВтч на коли, които нямат нужда от повече от 80. Резултатът какъв е? Мегатежка кола с лоша ефективност. Добрите батерии в момента достигат 250 кВтч/кг на ниво пакет. При тази плътност, разликата между 80 и 120 кВтч са едни 160 кг. Ако батериите са LFP, разликата става 270 кг. А после се чудят защо Тесла е с до 400 кг по-лека от аналозите си.
  • #12
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    На U7 батерията 135kWh, тежи 900кг. Няма електричка, която ще мине 400-500км на скорост 130-140 км/ч. При 110 км/ч - да, но нагоре батерията се топи като часовник. "Дневен" пример. Отивам сутринта на работа, през работния ден минавам през няколко фирми, вечерта се прибирам, живея в блок. Никъде няма зарядни. Никой не ми плаща час (примерно) за зареждане през работното ми време. Като има ДОСТАТЪЧНО зарядни за всеки блок, тогава ще карам електричка. За сега хибрид.
  • #11
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Китайците имат САМО два вида хибриди: паралелен (двг движи) и последователен (двг зарядно). Другите мало_умни, тип меки и подобни ги нямат. Обикновено ДВГ е 1.5 (100-200кс), и на ВСИЧКИ зарежда до 140км/ч сигурно. Ел. двигателите, среден клас е 500+ кс. Т.е. реално плащащ за малко КС, а караш електричка с прилична мощност. Ускорение обикновено 4-5 сек до 100. Караш си пъргава кола с голям пробег за малко пари. Народните коли са 10-20к долара. В ЕС ги умножете по 2-3, не по тяхна вина.
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Проверих го - теглото което мерят за категорията е теглото на автомобила заедно с горивото, пътниците и багажа без теглото на евентуално ремарке. Тоест съвсем без шега за този автомобил излиза, че е необходима категория С ако решите да не пътувате сами и ако имате някакъв багаж.
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До номер 7 - прав си, да, хибридът е по-лек от чистата електричка. Само 3223 kg срещу 3296 kg. Като сложиш и 60 литра гориво колкото е обема на резервоара излиза разлика от няколко килограма. Впрочем тук съвсем сериозен въпрос. Ако в автомобилът се качат 4 души и имат и багаж, теглото ще мине 3,5 тона. В такъв случай необходима ли е категория С?
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До РУК - въпросният модел има и чисто електрическа версия с огромна батерия 135.5 kWh. Тя би била достатъчна за над 1000 км пробег ако не бяга необяснимия стремеж да набутат 1300 коня при положение, че в почти всички държави по Света ограничението на скоростта е до 130 и такава мощност е напълно ненужна. Тези автомобили все едно въобще не са правени за потребителите, а само за демонстрация на китайските възможности. Да покажат, че са взели петилетката за 3.
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Не е лесно да си "умен", особено, ако не знаеш какво е това ДВГ, и колко тежи една батерия. Една батерия от 100kWh(средно) е около 500-600кг. Една 30-40kWh - 200-250кг. Един ДВГ(алуминиий+СК) + 50 литра резервоар, е ПО-МАЛКО от разликата между двете батерии. Хибрида е по-лек. Колко са митата за електрички - МНОГО. Колко за хибриди - МАЛКО. Ако искаш да продаваш коли в ЕС, какви ще продаваш? Защо трябва да зареждаш често, като може да не го правиш?? Кой е "умния"?
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Какво стана с батериите с хилядите километри пробег и зареждането до 80% за 5 мин? При такива батерии за какво им е удължител на пробега? Само да дразнят психотрола с технология която той обяви за ненужна? Или пробега и времето за зареждане са толкова впечатляващи само за докладите за пред другаря Си?! :-) :-) :-)
  • #5
    2 rate up comment 3 rate down comment
    sameman ( преди 2 седмици )
    на Хонда хибрида работи сходно на описаното тук и е един от най-добрите хибриди на пазара в момента