Два от големите производители - Porsche и Subaru, вярват най-много на двигателите, тип боксер. Сега към тях се присъединява и китайският BYD, който пусна изображения на 2,0-литров мотор с 4 противоположно разположени цилиндъра. Той е проектиран специално за платформата e4 на китайската компания, като е предназначен за серийни автомобили с електрифицирана архитектура.

За първи път двигателят ще бъде монтиран в плъгин хибрида Yangwang U7 - седан от луксозната марка на китайския гигант. В този случай основната задача на "плоската четворка" не е да движи колелата директно, а да действа като генератор, който да произвежда енергия за батерията и да захранва четирите електрически мотора с над 1300 к.с. Въпреки това, в определени ситуации може да достави 276 к.с. мощност и 380 Нм въртящ момент директно към задвижващите колела.
Тих и компактен
За оптимизиране на компактността и тишината, двигателят използва суха система за смазване на картера, специализирана архитектура за управление на циркулацията на маслото и охладителна система, калибрирана за плоска конфигурация.

Той също така интегрира няколко решения за намаляване на вибрациите и шума, като специално структура за клемите и двойна верига за синхронизация. Според BYD, при празен ход и леки натоварвания шумът от двигателя се увеличава само с 1 децибела в сравнение с този, който произвеждат електромоторите, което го прави практически незабележим в ежедневна употреба.
Компактен дизайн
Компанията посочи, че тази задвижваща система е проектирана да се побере в изключително компактното предно отделение на U7. Компактният дизайн (височина само 420 мм) ви позволява да се поддържа полезно пространство в предното отделение и едновременно с това нисък център на тежестта.
Платформата e4, която включва първото в света масово произведено независимо задвижване с четири мотора, използва боксерния двигател, за да позволи модерни режими на шофиране, като движение настрани и въртене на място.

От BYD също така подчертават, че мощността на двигателя с вътрешно горене може динамично да се регулира според състоянието на зареждане на батерията, което прави управлението на енергията още по-умно при хибридно шофиране.


5