Porsche 917 е една от най-дивите машини, проектирани някога на четири колела – автомобил, толкова екстремен, че се превърне в легенда, след като преди 50 години подобри куп рекорди на състезания като 24 часа на Льо Ман. В най-страховитите си варианти неговият 12-цилиндров двигател развива повече от 1500 к.с., позволявайки ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди и развивайки 390 км/ч.

Сега екипът на компанията D Zug Automobili се е заел предизвикателство да пресъздаде представянето на 917 под формата на новия суперавтомобил DZ12. Базираната в Латвия фирма работи по проекта от 2019 и най-накрая е готова да приема поръчки. Планирани са само 100 бройки, а цените започват от 2,1 милиона долара. И да, под капака има 12-цилиндров боксер, който се поставя за първи път в сериен автомобил след Ferrari Testarossa.
D Zug е основана от феновете на Porsche - Джъстин Броутън и Питър Кох. Те първоначално създават компанията D Zug Produkte, която е специализирана в проектирането и производството на части за двигателите с въздушно охлаждане на Porsche. Двамата продават D Zug Produkte през 2014 и по-късно основават D Zug, за да реализират мечтата си за създаване на автомобили от нулата.

И това е така, защото DZ12 не е просто реплика на 917. Вместо това тя е разработена от самото начало, за да използва най-новите материали и производствени процеси. Каросерията, например, е напълно оформена от въглеродни влакна. Карбонът се използва и за централната вана на автомобила, която е комбинирана с тръбни стоманени подрами отпред и отзад, осигурявайки както твърдост на конструкцията, така и ниско тегло.
Шасито завършват напълно регулируеми амортисьори (вероятно ръчно регулируеми) и спирачна система с въглеродно-керамични ротори.

Истинската звезда обаче е 12-цилиндровият двигател на D Zug, разработен специално за проекта. Той има с въздушно охлаждане, точно като боксерите с 12 цилиндра, използвани от Porsche в 917. В същото време обемът му е увеличен до 6,0 литра, което го прави по-голям от двигателите, използвани от Porsche, и може да се развърти чак до червена линия от 9000 оборота в минута.
D Zug избира да пропусне системата за турбокомпресор, като вместо това гарантира, че двигателят винаги ще доставя суров и необезпокояван интуитивен звук. В това отношение помага ауспухът по поръчка, направен от Inconel. В съответствие с аналоговото усещане на автомобила, D Zug е съчетал двигателя с 6-степенна ръчна скоростна кутия, но мощността не се посочва.

Със само около 60 произведени екземпляра, оригиналните Porsche 917 рядко се продават и когато го направят, това струва много милиони долари на днешния пазар.

