Пазарът на класически автомобили расте стабилно всяка година – с около 8-10% годишно, което е доста добро постижение на фона на отрицателния темп на растеж на продажбите на нови коли. Защо обаче се случва това, въпреки че икономическата обстановка по света се влошава, а средната класа - намалява?

1. Хората все още разполагаем доход
Изследванията показват, че в САЩ, например, където е най-големият пазар на класически коли, средната класа все още съставлява над 50% от населението. Това означава, че много хора имат доходи, позволяващи им да харчат за скъпи хобита като ски, гмуркане, летене или колекциониране на коли.
2. По-лесно от всякога е да си купиш класика
Намирането на колата, за която копнеете от десетилетия, вече е много лесно – отнема по-малко от минути в интернет. Lotus Elise от 1999 година струва малко над 50 000 долара, а Mazda MX-5 Miata от първо поколение с 80 000 км пробег се намира за 10 000 долара. Освен това самото пазаруване е по-лесно.
3. Достъпни автомобили с историческо значение
90-те и началото на 2000-те бяха страхотно време за автомобилната индустрия. Има много исторически значими автомобили, произведени в големи количества и достъпни. Примери са първите Mazda Miata, Ford Mustang, BMW M3 и M5, Toyota MR2, Subaru Impreza и Mitsubishi Evo, Mazda RX-7, Dodge Viper и много други.

Има и още нещо – хората все по-малко се интересуват от числа, тъй като искат да си купят преживяване. Tesla Cybertruck вдига 100 км/ч за 2,9 секунди и в сравнение с него първото поколение на Viper, което се нуждае от 4,6 секунди, изглежда като охлюв. Със сигурност обаче повече хора предпочитат аналоговия автомобил с 8,0-литров V10, отколкото електрически пикап. Още повече, че Viper вече е забранен в почти цял свят, докато Tesla ще бъде налична и след 5 години.
Други уникални преживявания включват шофиране на първата Miata и на VW Golf MK1, който е правен преди въвеждането на електронните системи за безопасност. А ако сте готови да похарчите 50 000 долара за класика от миналото, следващите 5 автомобила са за вас. Само имайте предвид, че класическите коли са яма за пари, така че не е добре да ги използвате в ежедневието.
Пет класики, в които да инвестирате (ГАЛЕРИЯ):
Мисля, че е грозен с фаровете си като пържено яйце, но красотата е субективна, нали? Porsche се опитваше да спести пари и на практика завари предната част на тогава новия Boxster към задната част на 911. Също така не можете да видите колата отвътре, където ще се насладите на доста красив интериор, който можете да обновите с модерна инфотейнмънт система чрез Porsche.
Това, в което тази кола блести, е да бъде Porsche. Тя разполага с шестцилиндров боксер, който виси над задните колела, и ръчна скоростна кутия. Той се справя отлично, а управлението е забележително Въпреки това, 996 не е без проблеми. 3.4- и 3,6-литровите боксери имаха проблеми с едно от уплътненията и с междинния лагер.
Благодарение на това, че колата съществува толкова дълго, най-големите недостатъци са добре известни и Porsche подобри тези части. Компанията произведе над 175 000 броя от 996. За около 30 000 долара можете да се вземете екземпляр с до 100 000 км, докато тези с голям пробег струват едва 16 000 долара.


2