Пазарът на класически автомобили расте стабилно всяка година – с около 8-10% годишно, което е доста добро постижение на фона на отрицателния темп на растеж на продажбите на нови коли. Защо обаче се случва това, въпреки че икономическата обстановка по света се влошава, а средната класа - намалява?

1. Хората все още разполагаем доход
Изследванията показват, че в САЩ, например, където е най-големият пазар на класически коли, средната класа все още съставлява над 50% от населението. Това означава, че много хора имат доходи, позволяващи им да харчат за скъпи хобита като ски, гмуркане, летене или колекциониране на коли.
2. По-лесно от всякога е да си купиш класика
Намирането на колата, за която копнеете от десетилетия, вече е много лесно – отнема по-малко от минути в интернет. Lotus Elise от 1999 година струва малко над 50 000 долара, а Mazda MX-5 Miata от първо поколение с 80 000 км пробег се намира за 10 000 долара. Освен това самото пазаруване е по-лесно.
3. Достъпни автомобили с историческо значение
90-те и началото на 2000-те бяха страхотно време за автомобилната индустрия. Има много исторически значими автомобили, произведени в големи количества и достъпни. Примери са първите Mazda Miata, Ford Mustang, BMW M3 и M5, Toyota MR2, Subaru Impreza и Mitsubishi Evo, Mazda RX-7, Dodge Viper и много други.

Има и още нещо – хората все по-малко се интересуват от числа, тъй като искат да си купят преживяване. Tesla Cybertruck вдига 100 км/ч за 2,9 секунди и в сравнение с него първото поколение на Viper, което се нуждае от 4,6 секунди, изглежда като охлюв. Със сигурност обаче повече хора предпочитат аналоговия автомобил с 8,0-литров V10, отколкото електрически пикап. Още повече, че Viper вече е забранен в почти цял свят, докато Tesla ще бъде налична и след 5 години.
Други уникални преживявания включват шофиране на първата Miata и на VW Golf MK1, който е правен преди въвеждането на електронните системи за безопасност. А ако сте готови да похарчите 50 000 долара за класика от миналото, следващите 5 автомобила са за вас. Само имайте предвид, че класическите коли са яма за пари, така че не е добре да ги използвате в ежедневието.
Пет класики, в които да инвестирате (ГАЛЕРИЯ):
Audi TT не е в списъка заради представянето или управлението си. Ако търсите това, Nissan 350Z и Honda S2000 са много по-добри избори. TT е тук, защото е противоотровата на прекалено сложния, обсебен от големите решетки съвременен дизайнерски език. Също така, колко пъти в автомобилната история една кола е преминавала от концепция до серийна реалност почти без промяна?
Оригиналният TT е нещо, което можеш просто да гледаш и да се наслаждаваш. Може да бъде и забавно, ако изберете високомощния 1,8-литров турбодвигател с 4 цилиндъра.


2