IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новото Renault Clio: Пълна ли е промяната?

Шестото поколение на суперминито всъщност е с размерите на някогашния Megane - и вече има 1.8-литров двигател

Супермини, субкомпактни, B-сегмент: както и да ги наречете, този тип автомобили бяха гръбнакът на автомобилна Европа през последния половин век. Те ни даваха свободата и удобството на личния автомобил, но в удобни за града размери и на много разумна цена. 
  
      
ВИДЕО от теста ни на новото Clio вижте тук:
 
   
    
Оредяваща конкуренция

Напоследък обаче B-сегментът рязко оредя: коли като Ford Fiesta, Fiat Punto и Kia Rio не се правят вече, а някога могъщите VW Polo или Opel Corsa все повече отстъпват позиции на конкурентните кросоувъри. Има обаче и една кола в B-сегмента, която ни най-малко не е загубила популярност: Renault Clio. 
  
    
Renault Clio 2026, тест драйв
Eдин от новите цветове е този Absolute Green, който по някаква причина ще се предлага само за първите две нива на оборудване, не и за върховото Esprit Alpine
  
     
17 милиона продажби досега

Първите пет поколения на този автомобил продадоха общо 17 милиона екземпляра, което прави Clio най-успешната френска кола за всички времена - по-успешна от Peugeot 206, по-успешна от Renault 5, по-успешна от Citroen 2CV. За това спомогнаха много фактори, разбира се, но ето двата най-важни: Clio досега винаги беше дружелюбно на вид и приятно евтино. 

Новото, шесто поколение обаче не е нито едно от тези две неща. 
  
    
Renault Clio 2026, тест драйв
  
      
Обикновено оставяме цената за накрая, но сега ще започнем с нея. Само допреди седем години човек можеше да си купи базовата версия на Clio в България за под 20,000 лева. Базовата версия на новото, шесто поколение е малко под 39,000 лева - тоест точно двойно. А най-добре оборудваното Clio започва от почти 55 500 лева - цената, на която тогава се продаваше Honda CR-V. Естествено, парите ни отдавна вече не са това, което бяха през 2018 година. Но все още ни е трудно да наречем 55,000 лева "достъпна цена". 

С цената е пораснала и колата

Има обаче и една добра причина да преглътнете това увеличение, и тя е, че заедно с цената се е увеличил и самият автомобил. Новото Clio е всъщност със същите размери, с които беше първото поколение на Renault Megane, и има с 1 см по-дълго междуосие от него. 
  
    
Renault Clio 2026, тест драйв
  
       
С обща дължина 4.12 метра, това е вече най-големият хечбек в B-сегмента. Освен това новото Clio е пораснало и с 4 сантиметра на ширина спрямо досегашното - макар да е на същата платформа (CMF-B) като него. Тънката мисъл на Renault явно е да изкуши с него и част от купувачите на спрения тази година Megane хечбек. Особено корпоративните. 

Дизайнът: Повече агресия, по-малко съпротивление

Колкото до дружелюбната физиономия на първите поколения Clio, от нея вече няма и помен. Задачата на дизайнерите тук явно е била да направят колата колкото е възможно по-агресивна, мускулеста и внушаваща усещането за SUV. 
  
     
Renault Clio 2026, тест драйв
  
        
Една импровизирана анкета сред останалите журналисти на международния прес тест в Португалия показа, че повечето харесват новия външен вид. Няма спор, че пропорциите са добре напипани, и че няма риск да сбъркате тази кола с друга на пътя. Все пак ни се струва, че предницата, с тази решетка с безброй емблеми по нея, е малко претоварена откъм дизайн.

Най-голямата промяна обаче е в задницата. Тази рязко отсечена, почти напълно вертикална задна част, която напомня за някои модели на Alfa Romeo в миналото, е не само естетическо решение, но и важен фактор за намаляване на аеродинамичното съпротивление. Оттам - на емисиите, оттам - на разхода. Това Clio има коефициент на въздушно съпротивление от 0.30, което е забележително за толкова къса кола, и е с 2 стотни по-добро от досегашното поколение. 
  
      
Renault Clio 2026, тест драйв
  
      
3.9 литра на 100 км - ако не се изхвърлите с джантите

Аеродинамиката има съществен принос за отличните оценки в тестовете за емисии WLTP: едва 89 грама въглероден диоксид на километър за хибридната версия на Clio, и разход под 4 литра на 100 км.

Тези числа за емисиите и разхода обаче са валидни само за базовите нива с 16-цолови джанти. Върховата версия има 18 цола, които променят грамовете в посока нагоре. 
  
    
Renault Clio 2026, тест драйв
  
        
Променят също и цената, разбира се, но по тази точка дизайнерите отдавна са постигнали пълна победа над здравия ни разум. Между другото, след като се оплакахме от цените на новото Clio, нека все пак вметнем, че те са почти непроменени в сравнение с досегашното поколение, което още е в продажба. Разликата между хибрида на петото поколение и хибрида на шестото е по-малко от 500 лева - независимо че, както казахме, междувременно колата е пораснала съществено. 

Базовата версия е по-мощна от първото Clio RS

Това порастване важи и за задвижването. Някога най-мощната версия на първото поколение на Clio - първото RSi - имаше 110 коня. Тук най-слабата базова версия има 115 коня, които идват от 1.2-литров бензинов турбомотор с три цилиндъра.

Над него има друг 3-цилиндров мотор с фабрична газова уредба - така нареченото Еco-G - със 120 коня, но то засега по ред причини няма да се предлага в България. 
  
     
Renault Clio 2026, тест драйв
  
       
Основната от тези причини е, че производственият капацитет на Renault е по-малък от очакваното търсене. Досега Clio се правеше и в Словения, но тамошната фабрика се преоборудва за електрическото Тwingo, така че новото Clio ще идва само от Бурса в Турция.

Иначе този 1.2-литров бензинов мотор на базовата версия не е просто вариант на стария с леко увеличена мощност. Не, това е изцяло нов агрегат, който идва от хибридната версия на Renault Austral. Новост е също, че този вариант ще се предлага и с 6-степенен автомат с двоен съединител - EDC. Но и той засега няма да дойде в България. 

Хибридът: вече с 1.8-литров мотор

Накрая стигаме до колата, която караме в момента: пълният хибрид, който има не 1.2 или 1.4, а 1.8-литров бензинов мотор с 4 цилиндъра. 
   
 

Renault Clio Full Hybrid e-tech

160 к. с. максимална мощност

270 Нм максимален въртящ момент

8.3 секунди 0-100 км/ч

3.9 л/100 км среден разход 

Комбиниран е с електромотор, с 1.4-киловатчасова батерия и с уникалната многорежимна трансмисия, която Renault създаде първоначално за Формула 1 и после нагоди за цивилните си хибриди. Комбинацията от всички тези неща дава 160 коня мощност, което е най-високият показател в гамата от доста години насам - откакто няма Clio RS. 

Бензиновият двигател тук развива 109 конски сили мощност. Основният електромотор дава още 49, а освен него има и втори електромотор с 20 коня, който действа като стартер-генератор. Обединените им усилия дават ускорение от място до 100 километра в час за 8.3 секунди - доста прилично за кола от този сегмент. По-важното е, че с 270 нютонметра въртящ момент това Clio прави изпреварванията много лесни. 

Харчи по-малко в града, отколкото извън него

Основната цел на това задвижване обаче не е мощността, а икономията. Пълният хибрид е на практика наследникът на дизела в гамата на Renault - решението за онези хора, които изминават големи разстояния всеки ден. Това задвижване по официални показатели от тестовете дава среден разход на 100 км в комбиниран цикъл от 3.9 литра. 
  
     
Renault Clio 2026, тест драйв
  
       
В нашия сравнително кратък португалски тест постигнахме малко под 4.5 на сто - впечатляващ резултат в истинския живот, а не във вълшебната страна на WLTP тестовете. 

Най-голямата полза (и голямата разлика с дизела) е, че това задвижване е много ефективно в града, където според Renault в до 80% от времето използва само електричество. Така че разходът в градски цикъл е по-нисък от този в извънградски. 

Минусът е, че трансмисията става по-шумна, когато се опитате по-рязко да дадете газ. Но не е нещо, с което да не можете да свикнете. 
  
    
Renault Clio 2026, тест драйв
Бутонът MySafety позволява съвсем лесно да изключите досадните предупреждения на електронните асистенти, когато не ви трябват. Във върховата версия имате и този ефект като при анодизиран алуминий около отворите на климатика
    

Много по-бърз волан

За новото Clio инженерите са пипнали предавателните числа на волана и са го направили доста по-бърз, с 2.6 оборота открай докрай, вместо 3.2, колкото беше досега. Това се усеща веднага, щом седнете да шофирате. 

Управлението е прецизно и вдъхва сигурност, макар че не очаквайте кой знае каква обратна връзка от пътната настилка. Окачването е пренастроено и се справя по-добре с неравности в сравнение с предишното поколение. Доста по-добра е и шумоизолацията: при магистрални скорости вече не се налага да усилвате музиката или да говорите по-високо. Дори и с 18-цоловите джанти. Между другото настройките на очакването при базовата версия са вероятно още по-комфортни, защото тя е със 160 килограма по-лека, но не сме го тествали лично. 
  
     
Renault Clio 2026, тест драйв
  
       
От Renault запазват бутона за избор на режим за шофиране, но са добавили и един нов режим, наречен Smart, който сам сменя настройките според случая: включва Еco при ниско темпо, а при повече газ автоматично задейства Sport. Между нас казано, това е безсмислен трик на маркетинга, защото това Clio се усеща най-добре в режим комфорт и нищо не оправдава да излизате от него. 

Рекордните 29 електронни асистента

Салонът е все така ергономичен и удобен. Повечето функции са изнесени върху 10-инчовия сензорен дисплей на мултимедията, но си имате и удобни физически бутони за управление на климатика. Renault запазва и вълшебния бутон My Safety вляво от волана, който с две натискания заглушава всички досадни предупреждения от електронните асистенти за сигурност. 
  
     
Renault Clio 2026, тест драйв
В ниво Esprit Alpine на вратите ги има и тези светещи елементи, които не са само естетични, а и функционални - примерно променят цвета си и мигат, за да предупредят за опасност. Почти като в BMW 7 Series
  
      
Въпросните асистенти са вече 29 за най-високите версии - рекорд за сегмента. Адаптивният круиз контрол има допълнителна функция за контрол на скоростта в завой и на кръгови кръстовища. Задната камера е чувствително подобрена и с отлична резолюция. 

Качеството на материалите също е на различно ниво от всичко досега. Не само във най-върховата версия Еsprit Alpine, която виждате и която има алкантара и дна доста ефектна имитация на анодизиран алуминий по таблото. Но дори и в базовата версия Clio изглежда доста по-нагоре по стълбицата, отколкото досега. 
  
    
Renault Clio 2026, тест драйв
  
     
Три нива на оборудване

И освен това е по-добре оборудвано. Дори в началното си ниво Еvolution колата има климатик, LED светлини, паркинг сензори отзад, безжични Android Auto и Apple CarPlay, и 10-инчова мултимедия. 

Междинното ниво Теchno добавя LED осветление в купето, затъмнени задни стъкла, алуминиеви джанти, адаптивни предни светлини, автоматичен климатик, камера за заден ход, подлакътник и безжично зарядно. 
  
    
Renault Clio 2026, тест драйв
  
     
Имайте предвид, че 7-те сантиметра по-голяма дължина не означават автоматично много повече място вътре. Междуосието всъщност е пораснало с малко над сантиметър, всичко останало е погълнато от дизайна на предницата. Но пък багажникът достига 391 литра при бензиновата версия - с 11 повече от този на Volkswagen Golf. В хибридната е 309 литра, пак нелошо за този клас. 

Пълен набор услуги от Google

Новото поколение е първото Clio, а и изобщо първата кола в B-сегмента, която получава пълния набор услуги на Google. Приложения като Google Maps са интегрирани в системата на автомобила и ще са голямо облекчение за хората, ползвали в миналото навигациите на TomTom в Renault. 
  
    
Renault Clio 2026, тест драйв
  
      
Догодина към това ще се добави и така нареченият изкуствен интелект - Google Gemini - а междувременно можете да използвате гласовия асистент на Google. включително и за да управлявате някои функции по колата. 

С тази нова мултимедия Renault ви позволява да си свалите над 100 различни приложения от Google Play: Spotify, YouTube, новинарски, развлекателни и всякакви други, и като добавка, за да улесни живота, ви дава и два гигабайта пренос на данни всеки месец за първите три години от договора. 
  
    
Renault Clio 2026, тест драйв
  
      
Когато Renault представи петото поколение на Clio, всички ги обвиниха, че то твърде много прилича на четвъртото. С шестото поколение няма такъв риск: то изглежда напълно, радикално променено. Но това е на повърхността. Под нея Clio си остава все същото: удобно, практично и приятелски настроено. Въпреки застрашителните мускули. 
  
        
Още снимки на новото Renault Clio вижте в ГАЛЕРИЯТА:


  
    

 

0 от 500
  • #35
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    дизайна ми напомня на Митсубиши
  • #34
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    1.8 160 коня това ще е супер фън за каране
  • #33
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 29 ( преди 1 седмица )
    нещо си се объркал - всъщност редувам женската ти рода през ден :) Ама успех с помпичките и другите подобни, виждам че си много наясно :)))))))))))))
  • #32
    3 rate up comment 0 rate down comment
    бай онзи ( преди 1 седмица )
    До 28 нещо да съм казал че МОЯТА кола е на 5г? Намали нурофена, може да ти се получи повече четенето и мисленето също. Въранти километри, глупости... все неща в главите на хорица дето изхранват българските автоджамбази. Малко ги размърдайте тия мозъци, не всичко е милионници по автокъщите и сапунерки за по 50к.
  • #31
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Я пак? ( преди 2 седмици )
    50 хил. лв? Този свят е полудял! Искам феновете на Рено да ми покажат състоянието на която и да е кола на този производител след 2-3 години, след около 50 хил. км... След което, да вземем един 20-годишен немски екземпляр, изминал вероятно поне 200-300 хил. км и да направим сравнение.. А иначе смятам, че Рено имат много добър дизайн в последните години, наистина ориентирани към европейския потребител.
  • #30
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    "Неслучайно производството е точно в Турция, кола с по-къс жизнен цикъл" Защо да е с по-къс жизнен цикъл?
  • #29
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До 27 ( преди 2 седмици )
    И жена ти сигурно е от луксозните като колата, от онези с електрическа помпичка за надуване, а не с ръчна ...
  • #28
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 27 ( преди 2 седмици )
    каква е тази кола дето си я взел на 5 години (вероятно на 200-300 хиляди километра върнати на 100) която щом сега е 100-150к значи е струвала 300к ли?
  • #27
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    От Рено желаят да пуснат алтернатива на достъпните електрички като R5, R4, eC3 и тн. За тези, които не са готови за пълна промяна или просто не я желаят. 55хил за автомобил с консумация ~5/100 не е лоша инвестиция. По модела на най-продаваната Тойота в Европа - Ярис. Другият продаваем вариант ще е на газ. Неслучайно производството е точно в Турция, кола с по-къс жизнен цикъл.
  • #26
    6 rate up comment 10 rate down comment
    А бе ... ( преди 2 седмици )
    за рено като за умрял: или хвалене или по-добре нищо!