IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

EuroNCAP затяга критериите при краш-тестовете

Асоциацията разделя оценяването на четири ключови фази от март догодина

EuroNCAP, независимата асоциация, известна с тестовете си за автомобилна безопасност, обяви най-голямата ревизия на своите  протоколи от 2009 година насам. Планирано е процедурите да бъдат разширени и допълнени, като се включат нови критерии за оценка. Например, наличието на физически бутони в салона на автомобила ще повлияе върху крайния резултат. Първите краш-тестове по новите стандарти ще започнат да се провеждат от средата на март 2026 г.


краш тест


Асоциацията планира да въведе нова методология, като раздели целия набор от тестове на четири ключови фази: безопасно шофиране, избягване на сблъсък, защита при удар и безопасност след катастрофа. В първата фаза, например, работата на системите за наблюдение на водача ще бъде оценявана по-стриктно: автомобилите, чиято електроника е способна да разпознава дали водачът е употребил алкохол или наркотици, ще получат плюсове. Физическите бутони за най-често използваните функции, според EuroNCAP, намаляват разсейването.

Втората фаза, която ще тества системите за подпомагане на водача, ще включва тестове не само на полигони, но и на реални пътища. Подходът за предотвратяване на сблъсъци с пешеходци и велосипедисти ще бъде затегнат и ще бъдат присъждани допълнителни точки на тези автомобили, които могат да предотвратят случайно натискане на педала на газта. За краш тестовете EuroNCAP планира да използва по-широк набор от манекени, симулиращи както деца, така и възрастни с различни размери.

Накрая, четвъртият етап ще включва оценка на изолацията на батериите на електрическите превозни средства след удар, както и функционалността на прибиращите се дръжки на вратите, които не трябва да се блокират. Освен това, според експертите, системите за известяване при извънредни ситуации трябва да могат да откриват броя на пътниците в превозното средство, дори ако те не са сложили предпазните си колани.


0 от 500