IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайски коли вече са по-безопасни от европейските

Последните резултати от Euro NCAP показват лоши резултати за познати марки

Euro NCAP (Европейска програма за оценка на нови автомобили) наскоро публикува резултатите от най-новите си краш тестове, в които са анализирани 16 нови модела по критерии, вариращи от защита при сблъсък до предотвратяване на инциденти и безопасност след сблъсък.

 
Tesla crash test  


Тази оценка е разделена на четири основни категории: възрастни пътници, деца, уязвими участници в движението като, пешеходци и велосипедисти, и асистенти за безопасността. Целта, според организацията, е да се продължи повишаването на стандартите за безопасност за всички участници в движението.

Най-безопасната Tesla

Сред най-безопасните автомобили се откроява ясен победител. Tesla Model 3, който е отличен като автомобилът с най-висока обща оценка, изпреварвайки многобройни конкуренти. Той постигна отлична оценка за защита на пътниците и системи за подпомагане, което затвърждава позицията му на еталон за безопасност при електромобилите.

Други модели, които се отличават с висока безопасност и се продават в Испания, са Tesla Model Y, Smart #5, BYD Seal 6 и първият „неелектрически“ модел Mercedes CLE Coupé.

Кои са най-зле представилите се

Но не всички резултати са положителни: Euro NCAP също така е идентифицирал модели с по-ниски оценки в своите тестове. Например, някои автомобили не са успели да постигнат максимални резултати в системите за подпомагане или защита на пешеходците, което намалява крайната им оценка. Според последния доклад на Euro NCAP, моделите на по-„икономични“ или по-малко специализирани производители могат да имат слабости, които купувачът трябва да има предвид. За потенциалните купувачи тези резултати са ценен инструмент: не е достатъчно да се погледне броят звезди, а е добре да се анализира каква е оценката във всяка категория.

 
VW T-roc crash test  


Например, ако колата ще се използва в града, ще е по-важно да има добра защита за пешеходците и ефективни асистенти за спиране. Ако пътувате с деца, процентите за заетост на детските места са от ключово значение.

Сред най-лошо класираните са Hyundai Inster, Dongfeng Box и този, който изненада всички, Volkswagen T-Cross.

В крайна сметка, тестовете на Euro NCAP от 2025 г. подчертават една ясна тенденция. Най-иновативните автомобили, особено някои китайски електромобили, повишават стандартите за безопасност, докато други традиционни модели се нуждаят от укрепване, за да предлагат защита, по-съобразена с настоящите времена.

  

0 от 500
  • #6
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Компютърните симулации и изкуствения интелект са най-обикновени ИНСТРУМЕНТИ. Ако имаш достатъчно естествен интелект, за да знаеш как да ги използваш, ще са ти изключително полезни и ще ти спестят време. Ако не можеш да дефинираш правилните въпроси и проблеми, ще получиш грешни отговори и решения, КОИТО НЯМА ДА МИНАТ ТЕСТОВЕТЕ.
  • #5
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До 3. Физическото разрушаване в реален стандартен и лесно измерим краш тест не ти ли показва достатъчно РЕАЛНИ ФИЗИЧЕСКИ ДАННИ? Или смяташ, че краш теста е компютърна симулация?
  • #4
    11 rate up comment 7 rate down comment
    до долния ( преди 2 седмици )
    Те щото китайците не пестят разходи откъдето могат само оли френ си мисли че китайските коли са качествени сиреч с неспестени разходи.
  • #3
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Новите автомобили са като розовите романчета, дето ги пише ИИ. Всичко се базира на резултати от компютърни симулации, беше то едно време когато харчеха пари са прототипи и бля-бля. Иначе няма как да си обясни човек пускането на нов модел за две години.
  • #2
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Дали 100-годишните могат да направят по сигурен автомобил от китайците? Разбира се, че могат. Но това струва скъпо, а те пестят разходи отвсякъде откъдето могат. От друга страна развойната дейност за един модел струва почти едно и също, независимо дали ще произведеш 10 000, 100 000 или 1 милион бройки от модела. Когато бройките са 100 пъти повече, излиза 100 пъти по-евтино на автомобил и можеш да вложиш повече пари.
  • #1
    7 rate up comment 5 rate down comment
    НПО дон ЕлектронКихо ( преди 2 седмици )
    Вервайте ми!