Камионите за превоз на стоки представляват само 3% от всички превозни средства по пътищата на Европа, но те участват в почти 15% от фаталните сблъсъци на континента. За да отговори на тази тревожна тенденция, независимата организация за тестване на системи за безопасност Euro NCAP ще въведе нови изпитания на технологиите за подпомагане на водача при камионите.
Както при пътническите превозни средства, Euro NCAP планира да направи свои собствени оценки на безопасността с нови камиони, за да даде на операторите на автопаркове представа кои модели да купуват. За разработване на новата система за тестване организацията за безопасност е работила с властите в различни градове, застрахователи, транспортни компании, законодатели и други.
Както можете да си представите, да направите камионите безопасни не е лесно. Както обяснява д-р Михаел ван Ратинген, генерален секретар на Euro NCAP, размерът и теглото на тези машини ги правят по-опасни от по-малките превозни средства, особено за уязвимите участници в движението, като велосипедисти и мотоциклетисти.
За да гарантира безопасността, новият режим на тестване на Euro NCAP ще симулира сблъсъци в реалния свят. Организацията също така иска да се съсредоточи първо върху технологиите за подпомагане на водача, като въведе краш-тестове едва през 2030 г., за да направи тази програма по-достъпна за производителите на камиони.