IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайски коли вече са по-безопасни от европейските

Последните резултати от Euro NCAP показват лоши резултати за познати марки

Euro NCAP (Европейска програма за оценка на нови автомобили) наскоро публикува резултатите от най-новите си краш тестове, в които са анализирани 16 нови модела по критерии, вариращи от защита при сблъсък до предотвратяване на инциденти и безопасност след сблъсък.

 
Tesla crash test  


Тази оценка е разделена на четири основни категории: възрастни пътници, деца, уязвими участници в движението като, пешеходци и велосипедисти, и асистенти за безопасността. Целта, според организацията, е да се продължи повишаването на стандартите за безопасност за всички участници в движението.

Най-безопасната Tesla

Сред най-безопасните автомобили се откроява ясен победител. Tesla Model 3, който е отличен като автомобилът с най-висока обща оценка, изпреварвайки многобройни конкуренти. Той постигна отлична оценка за защита на пътниците и системи за подпомагане, което затвърждава позицията му на еталон за безопасност при електромобилите.

Други модели, които се отличават с висока безопасност и се продават в Испания, са Tesla Model Y, Smart #5, BYD Seal 6 и първият „неелектрически“ модел Mercedes CLE Coupé.

Кои са най-зле представилите се

Но не всички резултати са положителни: Euro NCAP също така е идентифицирал модели с по-ниски оценки в своите тестове. Например, някои автомобили не са успели да постигнат максимални резултати в системите за подпомагане или защита на пешеходците, което намалява крайната им оценка. Според последния доклад на Euro NCAP, моделите на по-„икономични“ или по-малко специализирани производители могат да имат слабости, които купувачът трябва да има предвид. За потенциалните купувачи тези резултати са ценен инструмент: не е достатъчно да се погледне броят звезди, а е добре да се анализира каква е оценката във всяка категория.

 
VW T-roc crash test  


Например, ако колата ще се използва в града, ще е по-важно да има добра защита за пешеходците и ефективни асистенти за спиране. Ако пътувате с деца, процентите за заетост на детските места са от ключово значение.

Сред най-лошо класираните са Hyundai Inster, Dongfeng Box и този, който изненада всички, Volkswagen T-Cross.

В крайна сметка, тестовете на Euro NCAP от 2025 г. подчертават една ясна тенденция. Най-иновативните автомобили, особено някои китайски електромобили, повишават стандартите за безопасност, докато други традиционни модели се нуждаят от укрепване, за да предлагат защита, по-съобразена с настоящите времена.

  

0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До 15. Защо сравняваш Русия с Европа? В Русия се внасят китайски модели, произведени за китайския пазар. А "дилърите" са бай Иван комшията, който е направил нелегален канал за внос на "евтини автомобили"
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    DADA ( преди 2 седмици )
    Антирол, прочети малко руски коментари за китайските автомобили и тогава ги хвали. Защо мислиш в Русия за 2025 г. паднаха продажбите на китайски коли 3-4 пъти?Гранция - няма.щ, тоест има, ама не можеш да се възползваш. Чакаш за части по 4-5 мвсеца, няма унификация на частите и консумативите. На един модел слагат различни агрегати. И най-важното е, че няма вторичен пазар. Никой който е имал китаец, не иска да си купи пак.
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Byd най ме радват от китайските
  • #13
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    А това, че китайците ще изпращат само тези автомобили които смятат че могат да минат краш теста успешно, защо въобще го поставяме под въпрос? Или не знаеш, че за китайския и Европейския пазар автомобилите са коренно различни дори когато става въпрос за един и същ модел? Нима останалите автомобилни производители не правят същото? Или пак сме на темата, този може да е мошеник и убиец, ама е от нашите и ще си ги защитаваме, а ще псуваме по другите?
  • #12
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Китайците плащат повече от mercedes? Еколозите плащат повече от петролната мафия? Всички плащат за да измислят фалшиви физични закони и фалшива математика? А само антиелектриците живеете в реалността и знаете истинските физични закони и истинската математика, а не тези които всички учим в училище? Очевидно целия свят е ненормален а само вие сте нормалните в него
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Антитрол, дишай малко, няма да убедиш никого в нищо. Даже в статията няма кой знае какви данни дето казват че китайските се справят по-добре от европейските, само заглавието е така формулирано за да предизвика интерес. Напредват китайците няма съмнение, пестят европейците,,, обратното важи също. Едва ли всички китайски коли са по-безопасни в реалния живот от всички европейски. 16 "независими" теста можеш да ги избереш и нагласиш както са ти платили поръчвателите на музиката. А китайците плащат
  • #10
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    И не разбрах кое За тебе е по-добър автомобил? Този който минава краш теста или този който не го минава дори като чисто нов? Виждате ли колко жалки стават опорните ви точки, дори когато става въпрос за пряко измерими технически характеристики, а не имагинерния пробег с едно зареждане при които всички електромобили минават стотици километри повече от реалността, а бензиновите имат един-два литра по нисък разход
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Има ли значение, ако след 5 години xiaomi или ти както казваш киселоми е, бъде най-продаваният телефон и най-продаваният електромобил в Европа? А да кажеш нещо за телефон с 10% заряд на samsung и на xiaomi? При 10% на дисплея, samsung може да не успее да проведе 10 мин телефонен разговор преди да му падне батерията. Xiaomi ми е изкарвал два часа на 3% в режим на пестене на енергия, като даже успях да проведа два кратки телефонни разговора през това време.
  • #8
    8 rate up comment 6 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Както и при телефоните,така и при колите,китайците правят продукти насочени да покрият конкретен тест,а не реални и потенциални нужди в ежедневито!Коли с 8 месеца гаранция срещу корозия са най-сигурни в тестове за безопасност?!?Коли на които буквално можеш с голи ръце да изтръгнеш волана, са на първо място в тестове за безопасност?Както телефон "Ксиаоми" с 6500mAh кърти на тестовете,а в реалния живот е нужно да се зарежда 2 пъти на ден,А Самсунг с 4000mAh държи 2 дни!Захранки за спихотролове!
  • #7
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До 4. Благодаря за културните въпроси и уважителното ти отношение. Няма как да не се съглася с твоето мнение, че китайците спестяват от цената на енергията, защото при тях е по-евтина. С по-евтина енергия се произвеждат и по-евтини материали. С по-евтината енергия се захранват и китайските роботи и автоматизация, които заместват скъпите заплати на европейските работници които заради синдикатите вдигаш всяка година и не можешда го уволниш дори да не ти трябва вече. Как клиентът губи от това?