IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes-Benz W140 - автомобилът, изпреварил времето си

Тази S-Class въведе редица технологични особености, които днес приемаме за даденост (ВИДЕО)

Когато през 90-те години на миналия век на сцената излезе Mercedes-Benz W140 S-Class, автомобилният свят замълча. Този модел не беше просто поредният флагман; той беше инженерен манифест, който изпревари времето си с десетилетие.


Mercedes-Benz W140


Създаден безкомпромисно като "най-доброто от най-доброто" по времето си, W140 въведе редица технологични особености, които днес приемаме за даденост, но тогава изглеждаха като научна фантастика. Нека се потопим в най-интригуващите и отличителни черти на „Кораба“ (както е известен моделът).

Иновации, които днес са стандарт

W140 е колата, която въведе толкова много иновации, че заслужено си спечели прозвището "Първопроходец". Много от системите, които днес са част от масовия автомобил, дебютираха именно тук.


Mercedes-Benz W140


Двуслойни звукоизолиращи стъкла (Double-paned glass): За първи път в сериен автомобил! Това не само осигуряваше изключителна шумоизолация, превръщайки кабината в оазис на тишината, но и подобряваше топлоизолацията, като намаляваше образуването на конденз.

Електронна програма за стабилност (ESP): Разработена съвместно с Bosch, системата ESP дебютира в W140 през 1995 г. и промени завинаги автомобилната безопасност. Тази технология, която коригира поведението на автомобила при загуба на сцепление, беше толкова ефективна, че бързо бе приета от почти всички останали производители.


Mercedes-Benz W140


"Меко" затваряне на вратите (Soft-closing doors and trunk): Вратите и багажникът се притегляха и затваряха сами с хидравлична прецизност. Това не просто беше демонстрация на лукс, а елегантно решение, елиминиращо необходимостта от рязко затръшване.

Паркирането – мисията възможна

Размерите на W140 бяха внушителни, което правеше маневрирането в тесни пространства предизвикателство. Инженерите на Mercedes-Benz обаче намериха две гениални решения, които днес изглеждат почти архаични, но тогава бяха върхът на технологиите:



Задни паркинг антени (Rear-parking markers/guide rods): До 1995 година, при включване на задна скорост, от задните ъгли на багажника се издигаха две къси телескопични пръчки. Тези маркери даваха на водача ясна визуална представа за края на автомобила и значително улесняваха паркирането. Тази система беше по-късно заменена от базирания на сонар Parktronic.

Електрически сгъваеми странични огледала: Функция, която днес е стандартна, но тогава беше новаторска. Тя позволяваше на водача да сгъва огледалата с натискането на един бутон, което улесняваше преминаването през тесни улици или гаражни врати.
 

Mercedes


Лукс до последния детайл

Салонът на W140 беше проектиран да бъде ултимативното място за релаксация и комфорт, независимо от позицията на седене.

Климатичен контрол, работещ след изключване: Климатичната система можеше да бъде настроена да работи до 20 минути след като двигателят е бил изгасен, поддържайки приятна температура в купето, докато собственикът напусне автомобила.

Отопляеми седалки във всички позиции: Луксът не беше запазен само за предните пътници; W140 предлагаше отопление на седалките и за четирите места (при някои конфигурации).


Mercedes
 

Ортопедични седалки (Orthopedic seats): Скъпа опция, включваща въздушни възглавници, които можеха да бъдат надувани и спадани, за да се постигне перфектната лумбална опора и позиция за сядане.

Mercedes-Benz W140 беше автомобил, който наистина изпревари епохата си, комбинирайки класическата германска инженерна мисъл с технологична смелост, правейки го една от най-важните и особени S-Class генерации в историята.

0 от 500
  • #7
    43 rate up comment 6 rate down comment
    Ае ( преди 3 седмици )
    До 1: Неграмот преди да пишеш тъпни виж първия лексус на кого прилича, кой копира и защо е създадено луксозното поделение на тойота! Да сравняваш американски варел с W140 дори няма кво да се коментира, хал хабер си нямаш от автомобили! Тва, че беден не е проблем, ама че си *** и завистлив е!
  • #6
    43 rate up comment 2 rate down comment
    Хайл ( преди 3 седмици )
    Уникален автомобил дори и за днес.Само който не е карал и се е возил може да хейти и да приказва глупости
  • #5
    6 rate up comment 37 rate down comment
    до долния ( преди 3 седмици )
    Невероятно удоволствие е да Даяна се размаза вътре все едно беше у москвич
  • #4
    34 rate up comment 7 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 3 седмици )
    Перфектен автомобил! Истинско удоволствие за шофиране, а комфортът е невероятен!
  • #3
    21 rate up comment 29 rate down comment
    до долния ( преди 3 седмици )
    Аз тая ес класа я свързвам с батки териризиращи околните и финансирани от Руский пасоль и Рем Вяхирев срещите се правеха винаги в парк хотел москва.
  • #2
    20 rate up comment 24 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Мутренската S-Class-а. Димитровградските девойки що песни изляха за нея 90-те години на миналият век. И днес като я видя по пътищата, си представям дебеловрат *** със синджир за геран на врата.
  • #1
    11 rate up comment 37 rate down comment
    демократ ( преди 3 седмици )
    Нищо особено подгряващи седалки са нещо стандартно за Американските марки тогава и за чочти всеки Лексъс и Акюра.както и камерите и навигацията.